top2011

avatar

Ten blog rowerowy prowadzi Jacek ze stolicy Wielkopolski.
Info o mnie.


- kilometry z BS: 166924.32 km
- w tym teren: 60841.27 km
- teren procentowo: 36.45 %
- prędkość średnia: 22.73 km/h
- czas na rowerze: 304d 05h 22m
- najdłuższy trip: 329.90 km
- max prędkość: 83.56 km/h
- max wysokość: 2845 m

baton rowerowy bikestats.pl

UNIT MARTOMBIKE Team





Wyprawy z sakwami

polska
logo-paris
logo-alpy
TN-IMG-2156

Zrowerowane Gminy



Archiwum 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

Wpisy archiwalne w kategorii

w górach

Dystans całkowity:18506.62 km (w terenie 8546.00 km; 46.18%)
Czas w ruchu:1101:13
Średnia prędkość:16.77 km/h
Maksymalna prędkość:83.56 km/h
Suma podjazdów:235035 m
Maks. tętno maksymalne:179 (102 %)
Maks. tętno średnie:166 (94 %)
Suma kalorii:3943 kcal
Liczba aktywności:284
Średnio na aktywność:65.16 km i 3h 53m
Więcej statystyk
  • dystans : 46.12 km
  • teren : 40.00 km
  • czas : 02:40 h
  • v średnia : 17.30 km/h
  • v max : 53.84 km/h
  • hr max : 168 bpm, 97%
  • hr avg : 146 bpm, 84%
  • podjazdy : 1218 m
  • rower : Black Peak
  • Gold Hill MTB Maraton - Głuchołazy

    Niedziela, 3 września 2023 • dodano: 07.09.2023 | Komentarze 2


    Drugi z rzędu start w tymże maratonie, zaliczanym do Pucharu Polski.
    W zeszłorocznym starcie niespodziewanie zdobyłem pudło w kategorii Amator na królewskim dystansie (giga), a w tym sezonie niestety na giga mogli jechać wyłącznie ci z licencją. Powód łatwy do zrozumienia - mała ilość chętnych Amatorów do jazdy na najdłuższym dystansie, czyli dla mnie szkoda.

    No to krótko po godzinie 12:10 następuje start ponad 50 osobowej stawki mega, w której znalazłem się i ja. Do pokonania mamy 2 rundy po 23km każda.
    Na początek niezły podjazd i szybko stwierdzam że brak systematyczności treningowej robi swoje, czyli nie ma mowy o jakimś tam fajnym wyniku - w efekcie w pierwszy terenowy odcinek wjeżdżam będąc w drugiej połowie stawki dystansu mega.
    Na pierwszym i stromym podjeździe blokują mnie i muszę zbutować. Szybko dogania nas czołówka z krótszego dystansu - tych z Classica na pierwszej rundzie wyprzedziło mnie raptem kilkanaście osób, czyli aż tak źle z formą nie jest.
    Jadąc dalej po znanej mi dobrze trasie tasuję się z paroma rywalami, którzy po chwili wyraźnie mi powoli uciekają. Trudno, jadę swoje. Po dojechaniu do ciekawszej sekcji zjazdowej (korzonki na zboczu Przedniej Kopy i w dół po Złotych Ścieżkach) uruchamiam swoje możliwości i cisnę w dół na maxa - w efekcie pod koniec w/w ścieżek doganiam grupkę wspomnianych rywali.
    No i kończymy pierwszą rundę. Po wjechaniu na drugą zaskakuje mnie troszkę zmieniony fragment trasy - zamiast długiego podjazdu jedziemy wymagającym i podjazdowym fragmentem wczorajszej trasy XC - ku mojej uciesze powoduje to że bez problemu załatwiam wszystkich wspomnianych rywali - jeździć trzeba umieć i to z głową :)
    Dalsza jazda przebiegła już bez zmian w stawce - nikt mnie nie dogonił, ani nikogo nie udało mi się dojść. Za to na mijance natrafiłem na rasowego gigowca z JBG2 - ten pokonywał trzecią rundę i tempo miał takie że musiałem troszkę przyspieszyć, by na mecie nie dostać dubla.
    No to jeszcze raz frajda MTB w postaci zjazdu po korzonkach i po wspomnianych krętych ścieżkach, na końcówce poczułem ubytek sił, jeszcze jeden podjeździk w zdrojowej części Głuchołaz i jest zjazd wprost do mety.
    A zwycięzca giga (tak ten z JBG2) przyjechał niecałe 4 minuty za mną, uff, udało się... :)

    31/52 - open mega
    10/15 - Masters II

    Strata do zwycięzcy mega (Leszek Jaśkiewicz) - 47:46 min
    Strata do zwycięzcy Masters II (Krzysztof Paluszek) - 32:02 min

    W akcji na półmetku mega
    W akcji na półmetku mega © JPbike




  • dystans : 45.46 km
  • teren : 27.00 km
  • czas : 02:41 h
  • v średnia : 16.94 km/h
  • v max : 50.86 km/h
  • podjazdy : 1091 m
  • rower : Black Peak
  • Opawska rozgrzewka przedwyścigowa

    Sobota, 2 września 2023 • dodano: 06.09.2023 | Komentarze 2


    Początek września to dla mnie drugi z rzędu wyjazd na kolarski weekend MTB w Głuchołazach. Zakwaterowałem się oczywiście u fantastycznych przyjaciół mieszkających pod owym miastem położonym u stóp Gór Opawskich.

    Sobota to dzień w którym odbywa się wyścig XC w ramach Pucharu Polski - tym razem nie skusiłem się na start, głównie z powodu braku systematyczności treningowej i braku dłuższego wolnego - oczywiście przez pracę.

    Zatem tegoż dnia ruszyłem o 11:50 najpierw do Podlesia (miła sielanka z widoczkami), a następnie trasą jutrzejszego maratonu, którą doskonale znałem jak własne domowe podwórko. Po drodze oczywiście były atrakcje MTB - szybki zjazd drogą krzyżową z poprzecznymi belkami, kilka podjazdów, techniczny zjazd po korzonkach z Przedniej Kopy, no i najlepsze - długi zjazd po krętych i wyprofilowanych Złotych Ścieżkach do samych Głuchołaz.
    Będąc w miasteczku zawodów odebrałem numerek na jutrzejszy maraton i właśnie trwał wyścig XC Elity kobiet i Juniorek - oczywiście pokibicowałem im. Dziewczyny na wypasionych sprzętach nieźle wymiatały - w sumie fajny widok i było co popatrzeć :)

    No i pora powoli wracać do bazy - stwierdziłem że było mi mało kręcenia po górkach, więc udałem się ponownie w stronę Podlesia i ponownie częściowo trasą maratonu do granicy z Czechami, po czym skierowałem się na asfaltowy podjazd prowadzący na 700m przełęcz i dalej wspinaczka czeskim zielonym na Biskupią Kopę (890m). Na tamtejszych szlakach, tych bliżej tegoż szczytu tłoczno było - piękna pogoda i końcówka wakacji robią swoje.
    W trakcie zjeżdżania postanowiłem pomknąć w dół nieznaną mi do tej pory ścieżką prowadzącą do Cichej Doliny - w górnych partiach jest stromo, technika MTB się przydaje, a w średnich i dolnych jest miły i szybki szuterek z przejazdami przez strumyki - na jednym zaliczyłem glebę ze szlifami. Po dotarciu do Pokrzywnej już tylko spoczko powrót do bazy przez Jarnołtówek i Skowronków.

    Powrót starego MTB-owca na oznaczone trasy - lubię takie chwile :)
    Powrót starego MTB-owca na oznaczone trasy - lubię takie chwile :) © JPbike

    W akcji na Złotych Ścieżkach
    W akcji na Złotych Ścieżkach © JPbike

    Na czeskim zielonym, wspinaczka na Biskupią Kopę
    Na czeskim zielonym, wspinaczka na Biskupią Kopę © JPbike


    Kategoria w górach, do 50 km


  • dystans : 81.11 km
  • czas : 03:36 h
  • v średnia : 22.53 km/h
  • v max : 66.00 km/h
  • hr max : 154 bpm, 89%
  • hr avg : 123 bpm, 71%
  • podjazdy : 1235 m
  • rower : Canyon Endurace
  • Rozjazdowa szosa z górkami

    Poniedziałek, 14 sierpnia 2023 • dodano: 20.08.2023 | Komentarze 3


    Po dwóch jazdach MTB tym razem czas na szoskę.
    Start o 10:53, aura upalna (31°C) - trudno, jechać trzeba póki wolny dzionek.
    Najpierw krótki i zacny podjazd z agro-noclegowni na Kapellę i długi zjazd przez Dziwiszów do Jeleniej Góry. Przez miasto udaje mi się spoko przejechać i kieruję się przez Staniszów do Sosnówki, po czym zaczynamy porządny podjazd do Borowic i dalej do Karpacza.
    W sławnej turystycznej mieścinie pod Śnieżką szczyt sezonu - czyli tłumy, tłumy, dobrze że miałem przejazd główną ulicą z górki. Zjeżdżając tędy oczywiście nie zabrakło pewnego lansera - gruby facet na ciężkim chopperze (motocykl, nie rower) w białej koszulce i w kasku podobnym do tych adolfowych - zjeżdżał przede mną tak na pokaz i skręcił oczywiście na główny deptak w centrum :)
    Po skręcie na Skalne Osiedle zatrzymało mnie wahadełko - remont w szczycie sezonu, czyli norma w kraju.
    Dalsza jazda przebiegła spoczko i bocznymi asfalcikami przez Ściegny, Bukowiec, Krogulec, Karpniki (zamek odwiedziłem), Janowice Wielkie, Radomierz, Kaczorów, Wojcieszów (pit stop na lodzika i pepsi) i podjazdowo do Podgórek (nówka asfalcik).

    Zacne i dopingujące napisy z etapu TdP w Sosnówce Górnej
    Zacne i dopingujące napisy z etapu TdP w Sosnówce Górnej © JPbike

    W Sosnówce zwiedziłem zrujnowaną rotundę powstałą w 1982 roku
    W Sosnówce zwiedziłem zrujnowaną rotundę powstałą w 1982 roku © JPbike

    Przy Zamku w Karpnikach
    Przy Zamku w Karpnikach © JPbike




  • dystans : 52.24 km
  • teren : 37.00 km
  • czas : 03:52 h
  • v średnia : 13.51 km/h
  • v max : 65.27 km/h
  • hr max : 164 bpm, 95%
  • hr avg : 132 bpm, 76%
  • podjazdy : 1502 m
  • rower : Black Peak
  • Olbrzymy i Karkonoska

    Niedziela, 13 sierpnia 2023 • dodano: 17.08.2023 | Komentarze 5


    W końcu udało mi się na dłużej wybrać pokręcić po Paśmie Rowerowym Olbrzymy, czyli po świetnych, krętych singlach poprowadzonych wśród dużych skałek i klimatycznych karkonoskich lasów - jest na nich wszystko co potrzebne do rasowego MTB-owania.
    Jako miejsce startu wybrałem Michałowice i od razu... jazda na najtrudniejszą pętlę, z zacnymi odcinkami - Doppler, Zmora, Skarbek, Rokitnik, Leszy - w sumie to 20km jazdy Pure MTB - czyli wyszalałem się w swoim żywiole :)
    Po małej przerwie przy zaparkowanym aucie decyduje się zrobić porządny podjazd - na znaną Przełęcz Karkonoską (1198m) przez Przesiekę. Na właściwym podjeździe asfalt jest paskudny, od wieków nieremontowany i wystawiony na pastwę losu (pełno dziur, wybojów), mimo tego spotkałem kilku szosonów na wypasionym sprzęcie z karbonowymi kołami. Wspinaczka w moim wykonaniu weszła średnio - jak zwykle braki w systematyczności robią swoje, ważne że na szczyt wjechałem bez zadyszki i z uśmieszkiem :)
    No to pora na zjazd, z częstym używaniem hamulców (dziury, uskoki, jak i piesi turyści), przed Przesieką skręcam ponownie na Olbrzymy - znów się fajnie wyszalałem na odcinkach Czart i Skrzat, po czym wróciłem do auta nieźle wyjeżdżony.
    Suma summarum - to był super dzień spędzony z pasją MTB na stokach Karkonoszy, zapewne jeszcze w tym roku wrócę na te single - fajnie byłoby przejechać całość - trzeba tylko zapamiętać/zapisać nazwy kolejno pokonywanych odcinków.

    W akcji. Napieram na Olbrzymach
    W akcji. Napieram na Olbrzymach © JPbike

    Technikę MTB ja to mam we krwi :)
    Technikę MTB ja to mam we krwi :) © JPbike

    Zjazdowo - skałkowe klimaty MTB
    Zjazdowo - skałkowe klimaty MTB © JPbike

    Stromy ten uskok, zatem dupa za siodełko i myk w dół
    Stromy ten uskok, zatem dupa za siodełko i myk w dół © JPbike

    Moja klasyka z
    Moja klasyka z "klonami" na wyprofilowanym zakręcie © JPbike

    Któryś już raz Przelęcz Karkonoska zdobyta :)
    Któryś już raz Przełęcz Karkonoska zdobyta :) © JPbike

    Zjazdowo - skałkowe klimaty MTB (2)
    Zjazdowo - skałkowe klimaty MTB (2) © JPbike


    Kategoria do 100 km, w górach


  • dystans : 22.66 km
  • teren : 13.00 km
  • czas : 01:32 h
  • v średnia : 14.78 km/h
  • v max : 68.59 km/h
  • podjazdy : 607 m
  • rower : Black Peak
  • Małe, ale zacne kaczawskie MTB

    Sobota, 12 sierpnia 2023 • dodano: 16.08.2023 | Komentarze 3


    Długi sierpniowy weekend - w planie miałem kilka opcji wyjazdowych.
    Koniec końców wybrałem się do spoko agroturystyki w Podgórkach -  fajnie że tam zasięgu komórkowego nie było.
    Tegoż dnia, późnopopołudniową porą zaplanowałem ze 50 km rundę MTB z zaliczeniem dwóch singli wchodzących w skład Kaczawskich Single Tracków.
    Położenie mojej noclegowni jest takie że na dzień dobry (raczej dobre popołudnie, czy jakoś tak) do pokonania był podjazd na Kapellę - niespełna 2 km i prawie 90m w pionie - brak regularnego kręcenia u mnie szybciutko zrobiło swoje, szybciutko dostałem zadyszki i równie szybciutko podjąłem decyzję że całej zaplanowanej trasy nie zrobię.
    No to pierwszy zaplanowany odcinek singli - Okole (ok 10km) obcykany i jest całkiem fajny. Przy okazji wdrapałem się na platformę widokową na najwyższym punkcie trasy (725m, foto poniżej).
    Następnie troszeczkę zjazdowego asfaltu i ciężki podjazd (max 18%) po polance (+ krótki asfalcik) na znaną Łysą Górę (708 m), na szczycie odpoczynek i podziwianie panoramki na Karkonosze.
    Jak wspominałem - zaplanowanej trasy nie zrobię - a jeśli się skusiłbym, to pewnie wróciłbym do agroturystyki w trakcie ciszy nocnej (po 23-tej). Zatem wróciłem do Podgórek w całości szybkim i przyjemnym zjazdem, dwa zimne piwka (trzeba było skoczyć autem do sklepu), kolacja i czas spać, bo następnego dnia szykuję dla siebie coś ekstra MTB :)

    Nareszcie znów w górach - uwielbiam takie chwile :)
    Nareszcie znów w górach - uwielbiam takie chwile :) © JPbike

    W akcji na krętym kaczawskim singlu Okole
    W akcji na krętym kaczawskim singlu Okole © JPbike

    Na fajnym fragmencie podjazdowym ze skałkami
    Na fajnym fragmencie podjazdowym ze skałkami © JPbike

    Piękny widoczek ze szczytu Okole (725m), w tle Karkonosze
    Piękny widoczek ze szczytu Okole (725m), w tle Karkonosze © JPbike

    Klimatyczny zjazd z Okola
    Klimatyczny zjazd z Okola © JPbike

    Spotkane na podjeździe - Żuk, Cadillac i Gaz 69
    Spotkane na podjeździe - Żuk, Cadillac i Gaz 69 © JPbike

    Dokręcam na szczyt Łysej Góry z balotami w tle
    Dokręcam na szczyt Łysej Góry z balotami w tle © JPbike


    Kategoria do 50 km, w górach


  • dystans : 106.26 km
  • teren : 56.00 km
  • czas : 05:06 h
  • v średnia : 20.84 km/h
  • v max : 65.80 km/h
  • podjazdy : 1296 m
  • rower : Scott Scale 740
  • Rallarvegen

    Środa, 19 lipca 2023 • dodano: 23.09.2023 | Komentarze 0


    Gdy tylko dowiedziałem się już jakiś czas temu o tytułowej trasie rowerowej to wiedziałem że koniecznie muszę się tam wybrać :)

    W skrócie Rallarvegen to szutrowa droga budowlana/dojazdowa w środkowej Norwegii, powstała w latach 1902-1904 w związku z budową linii kolejowej do Bergen, od 1974 jest popularna jako ścieżka rekreacyjna dla rowerzystów, głównie w sezonie letnim, bo z racji położenia na dużej wysokości zimą tam zalega dużo śniegu.

    No to ruszyliśmy o 10:38 spod naszego domku na kempingu w Geilo, przy dość chłodnej pogodzie - grube zachmurzenie i średnio jedynie 8°C, czyli trzeba było się odziać prawie na zimowo i to w środku lata :)
    Najpierw ze 25 km dojazd główną drogą, trochę podjazdowo i z niesprzyjającym wiatrem do Haugastøl.
    No i jazda ową ścieżką - jak jest tam pięknie to wystarczy zerknąć na poniższe foto-story :)


    W drodze do Haugastøl
    W drodze do Haugastøl © JPbike

    Przy punkcie startowym, na zacnej wysokości
    Przy punkcie startowym, na zacnej wysokości © JPbike

    Sporo tu rowerów do wypożyczenia
    Sporo tu rowerów do wypożyczenia © JPbike

    Tak, tędy jedziemy
    Tak, tędy jedziemy © JPbike

    No to jazda, po takim fajnym szuterku i wzdłuż linii kolejowej
    No to jazda, po takim fajnym szuterku i wzdłuż linii kolejowej © JPbike

    Ale tam pięknie i klimatycznie :)
    Ale tam pięknie i klimatycznie :) © JPbike

    Nadwodne przeprawy też są
    Nadwodne przeprawy też są © JPbike

    Imponująca ta formacja skalna
    Imponująca jest ta formacja skalna © JPbike

    Jest pięknie :)
    Jest pięknie :) © JPbike

    Jak widać - kompanowi troszkę chłodno, ale daje radę :)
    Jak widać - kompanowi troszkę chłodno, ale daje radę :) © JPbike

    Jest pięknie (2) :)
    Jest pięknie (2) :) © JPbike

    Pionowe wodospady też są
    Pionowe wodospady też są © JPbike

    Kręcimy bliziutko wody
    Kręcimy bliziutko wody © JPbike

    Załapany pociąg - nowoczesne składy mają
    Załapany pociąg - nowoczesne składy mają © JPbike

    Ta betonowa
    Ta betonowa "rura" to nic innego jak tunel kolejowy © JPbike

    Ten szuterek po lewej to dawny przebieg linii kolejowej
    Ten szuterek po lewej to dawny przebieg linii kolejowej © JPbike

    Jak widać - trafiały się grupki do wyprzedzenia :)
    Jak widać - trafiały się grupki do wyprzedzenia :) © JPbike

    Dojechaliśmy do wioski Finse, lezącej na 1222 m.n.p.m
    Dojechaliśmy do wioski Finse, lezącej na 1222 m.n.p.m © JPbike

    Fajna ta konstrukcja połączenia budynków przydworcowych
    Fajna ta konstrukcja połączenia budynków przydworcowych © JPbike

    Zacne i gotowe do użycia są te maszyny do odśnieżania
    Zacne i gotowe do użycia są te maszyny do odśnieżania © JPbike

    Będąc w powyższej wiosce temperatura spadła do 5°C, zrobiliśmy przerwę w osłoniętym miejscu.
    Byliśmy już troszkę wychłodzeni, więc czas wracać, tą samą drogą, tyle lekko w dół.
    Całość Rallarvegen ma ok 80km - czyli ja tam kiedyś wrócę, by przejechać całość :)

    Atrakcja w drodze powrotnej :)
    Atrakcja w drodze powrotnej :) © JPbike

    No i fajne są takie spotkania :)
    No i fajne są takie spotkania :) © JPbike

    TRASA (na stravie)
    KLIK do podsumowania norweskich wakacji




  • dystans : 91.13 km
  • czas : 05:13 h
  • v średnia : 17.47 km/h
  • v max : 56.53 km/h
  • podjazdy : 1159 m
  • rower : Scott Scale 740
  • Norweskie fiordy i góry - dzień 8

    Poniedziałek, 17 lipca 2023 • dodano: 10.09.2023 | Komentarze 2


    No i nadszedł ostatni dzień tytułowej wyprawy.
    Pobudka, śniadanie i zwijanie obozowiska przy boisku piłkarskim spoczko zleciały i o 9:28 ruszamy w drogę, w spoczko skandynawskiej aurze i z temperaturką na poziomie komfortowych na rower 18°C.
    Generalnie to był spoczko dzień :)

    Drewniany kościółek pokryty łupkiem w Dovre
    Drewniany kościółek pokryty łupkiem w Dovre © JPbike

    Z Dovre wydostajemy się taką boczną drogą
    Z Dovre wydostajemy się taką boczną drogą © JPbike

    Podjeżdżam na bocznym norweskim asfalciku
    Podjeżdżam na bocznym norweskim asfalciku © JPbike

    Ponownie na głównej drodze E6, do Otty
    Na głównej drodze E6, do Otty © JPbike

    Ponownie na bocznej szosie. Jak widać - kompan uwielbia zjazdy w pozycji aero :)
    Ponownie na bocznej szosie. Jak widać - kompan uwielbia zjazdy w pozycji aero :) © JPbike

    Po dojechaniu do Otty kierujemy się oczywiście do sklepu, by zakupić BROWARY :)

    No i zaplanowana runda domknięta, czas na toast :)
    No i zaplanowana runda domknięta, czas na toast :) © JPbike

    Przed nami został już tylko 30km znany nam odcinek do miasta Vinstra, w którym robimy ostatnie na wyprawie zakupy i po tym czeka nas ze 20km wspinaczka z ponad 500m przewyższeniem - daliśmy radę, bo ów podjazd dobrze poznaliśmy wcześniej :)
    Poza tym, w trakcie robienia zakupów zauważam że w moim tylnym kole pękła szprycha - zapewne przez duże sakwiarskie obciążenie. Na szczęście ta drobna awaria nie miała wpływu na dalszą jazdę - koło co prawda lekko bije, ale spoczko jechać się da.

    W Norwegii jest sporo ciekawych konstrukcji tunelowo - mostowych
    W Norwegii jest sporo ciekawych konstrukcji tunelowo - mostowych © JPbike

    Drewniany kościółek w Kvikne
    Drewniany kościółek w Kvikne © JPbike

    No i dojechaliśmy do końcowego punktu wyprawy
    No i dojechaliśmy do końcowego punktu wyprawy © JPbike

    Po dokręceniu na camping, na którym zostawiliśmy auto fajnie było usłyszeć od kompana: "Jestem szczęśliwy" :)
    Zagadujemy się z gospodarzem i bez problemu dostajemy na jedną noc małą, skromną hyttę. Po odświeżeniu się, posileniu się i zrobieniu prania czas na wspólne pogaduszki nie tylko o mijającej wyprawie, przy tym oczywiście spożywając odpowiednie ilości browarków :)

    Nasza hytta na koniec wyprawy - przytulna chatka :)
    Nasza hytta na koniec wyprawy - przytulna chatka :) © JPbike

    We wnętrzu fajnej hytty. Czas na browarowanie :)
    We wnętrzu fajnej hytty. Czas na browarowanie :) © JPbike

    TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia siódmego, KLIK do podsumowania




  • dystans : 138.86 km
  • czas : 07:11 h
  • v średnia : 19.33 km/h
  • v max : 62.07 km/h
  • podjazdy : 1197 m
  • rower : Scott Scale 740
  • Norweskie fiordy i góry - dzień 7

    Niedziela, 16 lipca 2023 • dodano: 30.08.2023 | Komentarze 3


    Poranek w moim wykonaniu zleciał spoko, a kompana nie - po wczorajszym rozbijaniu namiocika w deszczu i wietrze, nazajutrz Jarek mówił że wszystko ma mokre i narzekał że jest mu zimno (rano było ok 13°C) i jeszcze do tego wpadł na pomysł abyśmy wybrali się nad morze, bo tam jest cieplej (...)
    Oczywiście to marudzenie trochę popsuło mi humor i w trakcie zwijania obozika było trochę męskiego gadania, głównie o dalszych planach naszych skandynawskich wakacji.
    Koniec końców udało nam się ruszyć o 9:12 na zaplanowaną trasę.

    Nasz obozik. Wizualnie ładnie tam, w rzeczywistości aż tak kolorowo nie jest
    Nasz obozik. Wizualnie ładnie tam, w rzeczywistości aż tak kolorowo nie jest © JPbike

    Na 850m szczycie. Jak widać - wszyscy, włącznie z owcami są traktowani na równi :)
    Na 850m szczycie. Jak widać - wszyscy, włącznie z owcami są traktowani na równi :) © JPbike

    To już na trasie sławnej Trollstigen
    Na trasie sławnej Trollstigen © JPbike

    Jest pięknie :)
    Jest pięknie :) © JPbike

    Jest pięknie (2) :)
    Jest pięknie (2) :) © JPbike

    Gdy tylko dojechaliśmy do znanej nam do tej pory ze zdjęć Drogi Trolli to oczom naszym ukazał się oczywiście piękny widok na krętą i wąską drogę z równie pięknym wodospadem, jak i obaj byliśmy zaskoczeni, bo spodziewaliśmy się ... podjazdu tędy, a nie zjazdu ... :)

    Droga Trolli zdobyta - piona kompanie :)
    Droga Trolli zdobyta - piona kompanie :) © JPbike

    Fragment Trollstigen (1)
    Fragment Trollstigen (1) © JPbike

    Fragment Trollstigen (2)
    Fragment Trollstigen (2) © JPbike

    Zjazd tędy dostarcza frajdy :) Tu kompan w akcji :)
    Zjazd tędy dostarcza frajdy :) Tu kompan w akcji :) © JPbike

    Fragment Trollstigen (3)
    Fragment Trollstigen (3) © JPbike

    No i dojechałem do jedynego na świecie znaku
    No i dojechałem do jedynego na świecie znaku "Uwaga Trolle" :) © JPbike

    Uwaga Trolle w całej okazałości
    Znak "Uwaga Trolle" w całej okazałości © JPbike

    No i nie zabrakło kolekcji trolli, zresztą tam jest ich więcej, tyle że jedni się pochowali i nie wpadli mi w kadr, a drudzy są do kupienia w postaci figurek :)

    Troll z lodzikiem
    Troll z lodzikiem © JPbike

    Troll długowłosy motocyklista
    Troll długowłosy motocyklista © JPbike

    Trójgłowy Troll
    Trójgłowy Troll © JPbike

    No i jazda dalej, cały czas jest pięknie :)
    No i jazda dalej, cały czas jest pięknie :) © JPbike

    Przed Åndalsnes kończymy jazdę sceniczną drogą nr 63 i przed nami "najnudniejszy" i ostatni etap wyprawy - długa jazda główną drogą E 136 wzdłuż linii kolejowej do Otty, czyli miejsca gdzie zaczynaliśmy naszą rundę.

    Piękne ujęcie - dokładnie tam tak ładnie jest :)
    Piękne ujęcie - dokładnie tam tak ładnie jest :) © JPbike

    Wielkość tych gór cały czas imponowała
    Wielkość tych gór cały czas imponowała © JPbike

    Jest pięknie (3) :)
    Jest pięknie (3) :) © JPbike

    Przy jednym przystanku autobusowym zatrzymujemy się na odpoczynek, zrobiło się ciepło. Kompan ma średnie samopoczucie i zjeżdża nad rzekę załatwić swoje potrzeby, a ja ruszam dalej informując Jarka że zatrzymam się w jakimś dogodnym miejscu.
    I tak zatrzymałem się po paru km, przy budce dla kolejarzy z gniazdkiem 220V, by podładować elektronikę, a następnie po ujechaniu kolejnych parunastu km przy bocznej dróżce i tam zarządziłem ponad godzinny postój + kawa. W obu miejscach kompana nie wypatrzyłem, zatem wysłałem wiadomości, odpowiedzi brak. Jadę dalej, co jakiś czas zerkając na telefon i nadal cisza.

    Dłuższa i samotna przerwa w oczekiwaniu na kompana
    Dłuższa i samotna przerwa w oczekiwaniu na kompana © JPbike

    Kręcąc dalej, zaczął się podjazd z przyzwoitym dla sakwiarzy nachyleniem i prowadzący na pokaźny, ze 600m płaskowyż z górami na horyzontach. Do tego zaczęło wiać centralnie we mnie i pojawiły się w okolicy chmury deszczowe.

    Widoczek znad płaskowyżu
    Widoczek znad płaskowyżu © JPbike

    W końcu, po przejechaniu 78km trasy dostaję wiadomość - okazuje się że Drogbas znajduje się... ponad 30km przede mną i łapią go skurcze, czyli musiał nieźle pocisnąć i gdzieś się mijaliśmy/przegapiliśmy. No to kompan robi odpoczynek w budce autobusowej, a jadę dalej i tak po jakimś czasie docieram do owej budki. W deszczowej aurze robimy obiad, przestaje padać i jazda dalej wspólnie.

    Uwaga łosie - tych zwierzaków niestety nie spotkaliśmy
    Uwaga łosie - tych zwierzaków niestety nie spotkaliśmy © JPbike

    W mieście Dombas znajdujemy otwarty market (jest niedziela) i robimy zakupy.
    Wspomniany i długi płaskowyż z górami na horyzontach się skończył, no to zjeżdżamy w dół, kilometraż tegoż dnia mamy najdłuższy na wyprawie, zgodnie z zapisaną trasą w nawigacji skręcamy na boczny asfalcik, by po dotarciu do wioski Dovre bez problemu znaleźć fajne miejsce na nocleg - przy czwartoligowym boisku piłkarskim.

    Dokumentacja skąd przeważnie braliśmy wodę do bidonów :)
    Dokumentacja skąd przeważnie braliśmy wodę do bidonów :) © JPbike

    Noclegownia przy boisku. Godzina 21:49
    Noclegownia przy boisku. Godzina 21:49 © JPbike

    TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia szóstego, KLIK do dnia ósmego




  • dystans : 124.26 km
  • teren : 15.00 km
  • czas : 07:15 h
  • v średnia : 17.14 km/h
  • v max : 61.95 km/h
  • podjazdy : 1992 m
  • rower : Scott Scale 740
  • Norweskie fiordy i góry - dzień 6

    Sobota, 15 lipca 2023 • dodano: 27.08.2023 | Komentarze 2


    Noc (raczej szaruga, bo ciemności nie było) na pięknej górskiej polance zleciała całkiem spoczko, trochę wiało.
    Poranek mieliśmy słoneczny i w takich klimatach przyszło nam  zjeść śniadanie, wypić kawę i zwinąć obozowisko.

    Godzina 4:45 - zrobiłem mały obchód bazy
    Godzina 4:45 - zrobiłem mały obchód bazy © JPbike

    Po ruszeniu o 9:43 stopniowo narastało zachmurzenie i tak już z krótkimi słonecznymi przebłyskami zostało do końca szóstego dnia wyprawy - najbardziej górzystego :)

    Tędy żeśmy podjeżdzali, czyli mocny początek dnia
    Tędy żeśmy podjeżdżali, czyli mocny początek dnia © JPbike

    Ależ sceneria na końcówce podjazdu
    Ależ sceneria na końcówce podjazdu © JPbike

    Chwila postoju na wysokości ponad 1000m
    Chwila postoju na wysokości ponad 1000m © JPbike

    Śniegu nie brakowało
    Lipcowego śniegu nie brakowało © JPbike

    Kompleks narciarski Stryn Sommerski (1060m)
    Kompleks narciarski Stryn Sommerski (1060m) © JPbike

    Surowe skandynawskie piękno
    Surowe skandynawskie piękno gór © JPbike

    Jest pięknie :)
    Jest pięknie :) © JPbike

    Spory odcinek naszej drogi biegł po takim twardym szuterku
    Spory odcinek naszej drogi biegł po takim twardym szuterku © JPbike

    Na scenicznej drode nr 63 - jazda zdobyć Geirangerfjord
    Na scenicznej drodze nr 63 - jazda zdobyć Geirangerfjord © JPbike

    Nad Djupavatnet, górskie jezioro na wysokości 1030m
    Nad Djupavatnet, górskie jezioro na wysokości 1030m © JPbike

    Czas na 15km zjazd z 1060m do... poziomu morza :)
    Czas na 15km zjazd z 1030m do... poziomu morza :) © JPbike

    Imponująca sceneria ze zjazdu. Ten niebieski punkcik to kompan :)
    Imponująca sceneria ze zjazdu. Ten niebieski punkcik to kompan :) © JPbike

    Tam leży Geiranger
    Tam leży Geiranger © JPbike

    No i JEST. Zobaczyć TO na własne oczy - duże COŚ :)
    No i JEST. Zobaczyć TO na własne oczy - duże COŚ :) © JPbike

    Tamtą drogą, tzw drabiną będziemy jechać dalej
    Tamtą drogą, tzw drabiną będziemy jechać dalej © JPbike

    Po zjechaniu do osady Geiranger, w której ruch turystyczny w sezonie jest spory - zwiedzanie mocno ograniczyliśmy do przejazdu jedynie główną drogą.

    Ten piękny fiord widziany od dołu
    Ten piękny fiord widziany od dołu © JPbike

    Czas na wspinaczkę z poziomu morza na ponad 650m
    Czas na wspinaczkę z poziomu morza na ponad 650m © JPbike

    W nogach mieliśmy 65km, a jakiegoś fajnego miejsca na przerwę obiadową brakło, zatem zatrzymaliśmy się przy serpentynie z paskudnym duktem (chaszcze) prowadzącym do lasu i czas się posilić + kawa.
    Jarek poinformował mnie że przestało mu się podobać to częste podjeżdżanie typu poziom morza - wysoko - poziom morza - (...). Trudno, co zrobić? zawrócić? innych dróg brak - wokół same strome stoki, a jedyna łatwiejsza (i płatna) opcja to długi rejs promem. Koniec końców udaje nam się ruszyć dalej na zaplanowaną trasę.

    Geirangerfjord - faktycznie najpiękniejszy :)
    Geirangerfjord - faktycznie najpiękniejszy :) © JPbike

    Pocztówka znad (tłocznego) punktu widokowego na Geirangerfjord
    Pocztówka znad (tłocznego) punktu widokowego na Geirangerfjord © JPbike

    Po zdobyciu szczytu mamy taki spoczko i długi zjazd
    Po zdobyciu szczytu mamy taki spoczko i długi zjazd © JPbike

    Po zjechaniu do Eidsdal, postój przy sklepie i przed nami ostatnia na wyprawie przeprawa promowa.

    Nudny ten prom - burty tak wysokie że podziwiać można tlyko niebo
    Nudny ten prom - burty tak wysokie że podziwiać można tylko niebo © JPbike

    Czas na ostatni podjazd dnia. Tu przy drodze typowe norweskie domy
    Czas na ostatni podjazd dnia. Tu przy drodze typowe norweskie domy © JPbike

    Przejazd wśród plantacji truskawek
    Przejazd wśród plantacji truskawek © JPbike

    Podjazd w stronę Trollstigen okazuje się być długim i z łagodnym nachyleniema
    Podjazd w stronę Trollstigen okazuje się być długim i z łagodnym nachyleniem © JPbike

    Jest pięknie (2) :)
    Jest pięknie (2) :) © JPbike

    To już na dużej wysokości, zaczęło popadywać
    To już na dużej wysokości, zaczęło popadywać © JPbike

    Po przekroczeniu 120km i wjechaniu na wysokość prawie 700m czas szukać miejscówki na rozbicie namiotu. Tym razem jest ciężko - po jednej stronie barierki, krzaczory i potok, a po drugiej skałki i podmokły teren.
    Do tego u mnie zaczęło się odzywać lewe kolano - stara kontuzja, byłem na to przygotowany, wioząc w sakwie opaski na kolana.
    Koniec końców malutki skrawek terenu tuż przy drodze udaje się znaleźć i rozbijamy swoje namioty. Nie jest łatwo, bo zaczęło padać i wiać. Kompan oczywiście z paskudnej miejscówki, jak i paskudnej pogody jest !#!$%&!!. W końcu nam się udaje, obok zatrzymuje się niemiecki kamper i też zostaje na noc. Deszcz osłabł i (chyba) ustał. Pora spać i już.

    TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia piątego, KLIK do dnia siódmego




  • dystans : 109.93 km
  • czas : 06:30 h
  • v średnia : 16.91 km/h
  • v max : 67.98 km/h
  • podjazdy : 1900 m
  • rower : Scott Scale 740
  • Norweskie fiordy i góry - dzień 5

    Piątek, 14 lipca 2023 • dodano: 21.08.2023 | Komentarze 2


    Po pobudce spodziewałem się że po wczorajszym wieczornym deszczu będzie padać również w nocy (raczej w trakcie szarugi, bo widno jest długie), tak jednak nie było - po wyjściu z namiotu sucho jest, czyli można było spoczko rozpocząć procedurę zwijania obozowiska + śniadanie + kawa.

    Drogbasowi w trakcie przypinania bikepackingowych sakw wór z namiotem nagle zleciał ze skalnej skarpy do jeziora, a kompan był już ubrany kolarsko a ja jeszcze nie - więc w klapkach szybko zszedłem na skalisty brzeg, wszedłem do wody, do ud i kijem udaje mi się wyłowić wór, który na szczęście unosił się na powierzchni wody. Po tym Jarek się !!$%&*! bo myślał że zawartość będzie mokra - w sumie niepotrzebnie, bo okazało się że ów wór ma dobrą wodoodporność.

    No to ruszamy o 9:39, mając bardzo dobrą pogodę na rower - przewaga chmur i średnio 16°C.
    Tegoż dnia dominowała jazda wzdłuż fiordów, górskich rzek i jezior, nie brakło kilku porządnych podjazdów i zjazdów, a na koniec trafił się nam podjazd kategorii HC (kto oglądał górskie etapy TdF, ten wie) :)

    Stara pozarastana droga obok tunelu
    Stara pozarastana droga obok tunelu © JPbike

    Powyższą drogą nie ujechaliśmy daleko - trzeba było zawrócić, bo pojawiło się skalne zwalisko i nawrotka w stronę tunelu.

    Kolejne promowanie na wyprawie
    Kolejne promowanie na wyprawie © JPbike

    Po zjechaniu z promu rozpoczeła się taka klimatyczna jazda wzdłuż Innvikfjordu
    Po zjechaniu z promu rozpoczęła się taka klimatyczna jazda wzdłuż Innvikfjordu © JPbike

    Nic, tylko pomykać tędy :)
    Nic, tylko pomykać tędy :) © JPbike

    Jest pięknie :)
    Jest pięknie :) © JPbike

    Im częściej kręcimy tunelami, tym bardziej poznajemy klimat panujący w środku
    Im częściej kręcimy tunelami, tym bardziej poznajemy klimaty panujące w środku © JPbike

    Norwegowie to mają fajne pomysły na kwietniki z widokiem na fiordy
    Norwegowie to mają fajne pomysły na kwietniki z widokiem na fiordy © JPbike

    Kolejny tunel - tutaj rowerzyści przed wjazdem wciskają przycisk ostrzegania :)
    Kolejny tunel - tutaj rowerzyści przed wjazdem wciskają przycisk ostrzegania © JPbike

    Chociaż na fotce nie widać dobrze - tu iluminacja taka że elegancko eksponuje skały :)
    Chociaż na fotce nie widać dobrze - tu iluminacja taka że elegancko eksponuje skały :) © JPbike

    Dojeżdżamy do miasta Stryn i czas na zakupy
    Dojeżdżamy do miasta Stryn i czas na zakupy © JPbike

    Przerwa obiadowa. W międzyczasie dopadł nas przelotny deszcz
    Przerwa obiadowa. W międzyczasie dopadł nas przelotny deszcz © JPbike

    Jazda dalej, wzdłuż Strynevatnet
    Jazda dalej, wzdłuż Strynevatnet © JPbike

    Jest pięknie (2) :)
    Jest pięknie (2) :) © JPbike

    Na takim bocznym asfalciku najlepiej :)
    Na takim bocznym asfalciku najlepiej :) © JPbike

    Jest pięknie (3) :)
    Jest pięknie (3) :) © JPbike

    Przejazd przez wioskę Hjelle
    Przejazd przez wioskę Hjelle © JPbike

    Zaczynamy podjazd dnia, wzdłuż rzeki Hjelledøla
    Zaczynamy podjazd dnia, wzdłuż rzeki Hjelledøla © JPbike

    Imponujący widok na lodowiec Jostedalsbreen
    Imponujący widok na lodowiec Jostedalsbreen © JPbike

    Zarówno ciężki podjazd, jak i widoczki robią wrażenie
    Zarówno ciężki podjazd, jak i widoczki robią wrażenie © JPbike

    Jest pięknie (4) :)
    Jest pięknie (4) :) © JPbike

    Spotkanie ze starymi Volvo
    Spotkanie ze starymi Volvo © JPbike

    I tak po wjechaniu na wysokość ponad 730m (oczywiście wspinaczkę zaczynaliśmy niemal od poziomu morza) zarówno ja, jak i Jarek byliśmy już nieźle zmęczeni, zatem zbaczamy z drogi i od razu jest SUPER miejscówka na obozowisko - patrz fotka poniżej :)

    Nic, tylko korzystać z uroków wyprawowego życia :)
    Nic, tylko korzystać z uroków wyprawowego życia :) © JPbike

    Nasi sąsiedzi :)
    Nasi sąsiedzi :) © JPbike

    Stamtąd przyjechaliśmy (by dron)
    Stamtąd przyjechaliśmy (by dron) © JPbike

    Tamtędy pojedziemy następnego dnia (by dron)
    Tamtędy pojedziemy następnego dnia (by dron) © JPbike

    TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia czwartego, KLIK do dnia szóstego