Styczeń, 2012

• Zachodnia pętla

Niedziela, 29 stycznia 2012 • dodano: 29.01.2012 | Komentarze 5

Wyjazd w południe. Słoneczny, mroźny i wietrzny dzionek.
    Temperatura odczuwalna to pewnie dwucyfrowe i ujemne wartości.
    W porównaniu z wczoraj cieplej się ubrałem:
    - wszystkie 3 posiadane bluzy plus podkoszulek (nadal nie mam kurtki)
    - dwie pary skarpet (palce stóp zaczęły marznąc po 25 km)
    - grube rękawice narciarskie (dobry pomysł i przez całą trasę było dość ciepło w dłonie)
    Początkowo kręciłem na standardową pętlę przez WPN, w pewnej chwili dość mocny wiatr zniechęcił mnie do tego i udałem się na rzadko uczęszczaną tytułową pętlę.
    Do Lusowa kręciło się spoko, w okolicach 30 km/h, dalej po skręcie na północ zmagałem się z niezłym boczno-czołowym, lodowatym wiatrem i tak twardo kręcąc korbą po tamtejszych interwałach, w Kiekrzu skręciłem na ścieżkę wzdłuż zamarzającego jeziora (sporo spacerowiczów), po czym wróciłem do domu standardową trasą.

Dom - Plewiska - Skórzewo - Dąbrówka - Zakrzewo - Lusowo - Sady - Kiekrz - Strzeszynek - Rusałka - L. Marceliński - Dom

• Standard

Sobota, 28 stycznia 2012 • dodano: 28.01.2012 | Komentarze 12

Mroźna jazda, przy minus 6 stopni.
    Po wyjechaniu z Lasku Marcelińskiego zauważyłem ubytek ciśnienia w przednim kole, dopompowałem, po kilku km znów powietrze zeszło, więc pierwszy tegoroczny kapeć złapany (dętka extra light). Nad Rusałką przymusowy postój, wymiana dętki w ujemnej temperaturze nie należy do przyjemności.
    Jazda sztywnym po zmrożonym terenie to prawie jak po skalistym podłożu :)
    Po 15 km zaczęły zamarzać stopy, po chwili dłonie, jak dojechałem do domu to strasznie szczypały małe palce rąk.
    Po jeździe trochę czasu minęło aż doszedłem do siebie.

• Wieczorny trening

Wtorek, 24 stycznia 2012 • dodano: 24.01.2012 | Komentarze 2

Start o 17:50. Standardowa pętla przez WPN.
    Temperatura w okolicach zera stopni i mokre ulice początkowo spowodowały trochę obaw o śliską nawierzchnię, zwłaszcza że asfalty fajnie błyszczały "diamentami" w świetle latarń.
    Jak się okazało, przyczepność była całkiem całkiem.

Kategoria do 50 km, nocne

• W paskudnych warunkach

Niedziela, 22 stycznia 2012 • dodano: 22.01.2012 | Komentarze 6

Przejazd swoją standardową rundą przez WPN.
    Jak w tytule - spory wiatr, deszcz, chlapa i szkoda pisać jak się jechało :/
    Pod koniec treningu wizyta w myjni zaliczona.

• Sobotnie kręcenie

Sobota, 21 stycznia 2012 • dodano: 21.01.2012 | Komentarze 4

Ruszyłem po tygodniu nietrenowania spowodowanym lekkim przeziębieniem.
    Start o 12, pochmurno i ledwo 2 stopnie.
    Zamierzałem na swoją setkę na południe, po 35 km wiatr zniechęcił mnie do tego i wyszła taka tam spontaniczna trasa.
    W Poznaniu i przylegających do niego miasteczkach chlapa roztopowa, w takich warunkach pełne błotniki jakie mam spełniają swoje zadanie, a na południowych krańcach trasy o dziwo zdarzały się suche fragmenty i zupełny brak śniegu.
    Przed Żabnem doszedłem do jednego Gościa (późne M5 lub M6) na zimówce wyglądającej jak z marketu, który usiadł mi na kole i tak zafundowałem Mu mocne napieranie z prędkością w okolicach 35 km/h na odcinku prawie 10 km, po czym pogadaliśmy troszeczkę i każdy w swoją stronę.
    Mimo przerwy w treningach, zimna i częściowo zamoczonych chlapą stóp kręciło się spoko.

Dom - Luboń - Komorniki - Wiry - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Drużyna - Nowinki - Pecna - Iłówiec - Sucharzewo - Brodnica - Sulejewo - Żabno - Żabinko - Mosina - Rogalinek - Sasinowo - Wiórek - Czapury - Starołęka - ul.Hetmańska - Dom

• Trening

Sobota, 14 stycznia 2012 • dodano: 14.01.2012 | Komentarze 5

Jazda na swoją standardową pętlę przez WPN.
    Dodatkowo zaliczony podjazd na Osową Górę (ul.Spacerowa) i z tęsknoty za terenem przejechany fragment niebieskiego i czerwonego (Kociołek i Góreckie).
    Kierunek wiatru taki że w drodze powrotnej było niezłe obciążenie.

• W deszczyku

Niedziela, 8 stycznia 2012 • dodano: 08.01.2012 | Komentarze 9

Na niedzielny trening wyszedłem po finałowych emocjach w Tour de Ski :)
    Po ostatnich mocno wietrznych dzionkach wreszcie trochę ucichło.
    Jakoś nie miałem ochoty na coś dalszego i dłuższego, więc trzasnąłem dwie standardowe rundy przez WPN. Fajnie że na trasie są 4 podjazdy, które niestety nawet zsumowane nie mają najmniejszych szans w porównaniu do Alpe Cermis :D
    Jazda od początku do końca przebiegła w mokrych warunkach - trenować trzeba póki wolne.

• Wietrzny trening

Sobota, 7 stycznia 2012 • dodano: 07.01.2012 | Komentarze 0

Start o 11. Znowu wiało i to nieźle.
    Zamierzałem trzasnąć swoją setkę na południe, po 40 km jazdy z niekorzystnym wiatrem miałem dość i w Przylepkach zarządziłem odwrót.
    Przynajmniej prawie 3 godziny treningowe zostały zaliczone.

Dom - Luboń - Komorniki - Wiry - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Żabinko - Żabno - Brodniczka - Esterpole - Przylepki - Brodnica - Sulejewo - Żabno - Żabinko - Mosina - jazda Greiserówką - Komorniki - Luboń - Poznań ...

• Wokół Warty

Piątek, 6 stycznia 2012 • dodano: 06.01.2012 | Komentarze 5

Wieje, pada, wieje, pada - kiedy to wreszcie się skończy ?
    Cóż, dzień wolny, trenować trzeba.
    Dość późno udało się ruszyć, dopiero o 14 (pobudka po 12 :)).
    Trasa wymyślona spontanicznie przed wyjazdem i w trakcie jazdy, oraz w taki sposób aby jak najmniej mieć walki z wiatrem.
    Odcinek do Rogalinka przebiegł spoko i z korzystnym wiatrem. Po skręceniu na kierunek powrotny, w Sasinowie przez chwilę natrafiłem na silny i centralnie w przód podmuch, który mnie gwałtownie wyhamował. Na obrzeżu Wiórka i Czapur w miejscu gdzie Warta biegnie bliziutko szosy, nurt rzeki wyglądał tak jakby płynął na południe, oczywiście przez siłę wiatru. Na Starołęce postanowiłem że uderzę przez Maltę i Rusałkę - wszystko po to by zmieścić się w limicie minimum dwóch godzin. Przejazd przez mokre miasto przebiegł tak sobie (kałuże, światła, wiatr itp), ważne że ruch blaszaków był mniejszy. Pod dom zajechałem równo jak zapadł zmrok.

Dom - Luboń - Komorniki - Wiry - Łęczyca - Puszczykowo - Rogalinek - Sasinowo - Wiórek - Czapury - Starołęka - Franowo - Malta - Ostrów Tumski - Garbary - Park Wodziczki - Park Sołacki - Rusałka - Dom

• Noworoczny trening

Niedziela, 1 stycznia 2012 • dodano: 01.01.2012 | Komentarze 7

Wyjazd o 11:30. Pogoda nieciekawa - mgliście, 2 stopnie i zapowiadany deszczyk, więc zabrałem pelerynkę.
    Początkowo było w planach robienie Drogbasowych Rund z Drogbasem, ale ... Jarek się zbudził jak już zajechałem do Strzeszynka i nieźle się zładował :)
    To nic, pojechałem sam i postanowiłem walnąć drogbasową 50-tkę z pominięciem krajowej 11-tki.
    Odcinek Rusałka - Strzeszynek wymagał większej koncentracji przez śliskie błotko po którym moje semislicki dosłownie pływały, w każdy łuk trzeba było wchodzić delikatnie, inaczej gleba zapewniona.
    Dalsza asfaltowa jazda przebiegła przyjemnie, wiaterek mi sprzyjał, do czasu gdy w Lulinie zarządziłem krótką przerwę na batonika. Po ponownym ruszeniu zaczęła się pogodowa masakra - deszczyk wzmógł aktywność, kierunek lodowatego wiatru był dla mnie nieprzyjazny, ciężko się tędy kręciło, po drodze oczywiście stopniowo zacząłem moknąć i założyłem pelerynkę. Przejeżdżając powrotnie przez Kiekrz napotkałem grupkę mastersów - wracali z noworocznego powitania cyklistów, które odbyło się nad Rusałką. Jadąc ponownie po błotnym szuterku (Strzeszynek - Rusałka) to znów trzeba było się skupiać na jeździe jak na błotnym maratonie - mój żywioł ;)
    Nad Rusałką, przy gastronomii i ogródku piwnym mijałem sporą grupę cyklistów - wiadomo :)
    Kręcąc przez miasto postanowiłem zahaczyć o myjnię i za 2 zeta zimówka jest czyściutka. Zanim tam dojechałem to byłem już nieźle przemoknięty, był problemik ze zdjęciem podtopionych rękawic i sięgnięciem zesztywniałymi dłońmi do tylnej kieszonki po drobne.
    Do domu dojechałem już bez rękawic (brr...) i marząc jedynie o ciepłej herbatce, ciepłym prysznicu i piwie :)

Dom - Rusałka - Strzeszynek - Kiekrz - Rokietnica - Rostworowo - Żydowo - Przecław - Pamiątkowo - Lulinek - Lulin - Nieczajna - Kowalewko - Zielątkowo - Golęczewo - Sobota - Pawłowice - Kiekrz - Strzeszynek - Rusałka - Górczyn - Dom