• Poznań - Paryż - Amsterdam, dzień 4

Wtorek, 16 lipca 2013 • dodano: 07.08.2013 | Komentarze 8

Nauczeni zbyt późnym ruszaniem tym razem dość wcześnie wstaliśmy, po 6 rano, kawa, skromne śniadanko, pakowanie wszystkiego i myk w dalszą drogę.
    Zapowiadał się ciepły letni dzień.
    Ani ja, ani Jarek nie spodziewaliśmy się że będzie to jeden z cięższych etapów.
    Gór, a raczej pokaźnych pagórów na całej trasie mieliśmy pod dostatkiem.

Miejscówka na skraju pola. Dwa razy obok przejechał traktor, nie robiąc nic z naszej obecności © JPbike

Przerwa na drugie śniadanie w Sommerda © JPbike

Bad Langensalza. Jedno z piękniejszych niemieckich miasteczek © JPbike

Klimatyczna starówka w Bad Langensalza © JPbike

Rondo z japońskimi akcentami © JPbike

Kolejne podjazdy ... Dawaj Drogbas ! © JPbike

W miarę zbliżania się do Eisenach zrobiło się upalnie, przydałaby się kąpiel, a jakiegoś zbiornika wodnego wokół nie było widać ani na mapie, ani w realu. Po podjechaniu na stację paliw wymyśliliśmy że można byłoby się spryskać myjką ciśnieniową, co od razu i z radochą uczyniliśmy :)

Ale frajda !!! Trzeba jakoś radzić w takie upały :) © JPbike

Przerwa w miłym cieniu, przy dużym wiadukcie. Na zdrowie dla wszystkich zaglądających :) © JPbike

Któryś tam dłuższy podjazd. A ten Drogbas porównywał do tego w Karpaczu Górnym © JPbike

Krajobrazik z trasy © JPbike

Nie powiem - ten górski etap mi się podobał :) © JPbike

Przerwa obiadowa. Miejsce ładne, tylko mrówki dawały o sobie znać © JPbike

Ładnie tam. W oddali gigantyczna hałda © JPbike

Przez większość tegoż dnia właśnie tak i podobnie wyglądała nasza trasa © JPbike

Bez komentarza :) © JPbike

Pozostałość po dawnej granicy Niemiec wschodnich i zachodnich © JPbike

Góry góry - jak widać po fotce, biała koszulka z czerwonymi groszkami mi się należy :) © JPbike

W okolicy 160 kilometra Jarka złapał kryzys. Zaproponowałem rozbicie w okolicy, kompan był na tyle twardy i kręcił dalej po pagórach. Pragnął kąpieli, odkryłem nawet potok, ale chaszcze i brudna woda nie zachęcały. W pewnym momencie, już po minięciu rogatek Fuldy zauważyłem mały cmentarz, pomyślałem że jest tam kran i był.
    Na wyprawach trzeba jakoś radzić, więc szybkie mycie i jazda dalej, już po zmierzchu po nocnej Fuldzie.

Centrum Fuldy. Podziwiamy nocne fontanny © JPbike

Po wydostaniu się z miasta Jarka ponownie dobijało zmęczenie górskim etapem i czas szukać miejsca na nocleg. Padło na małe zalesione wzgórze, obok ambony. Tym razem miejscówkę znalazł nabierający wprawy na wyprawach sam Drogbas.

KOLLEDA – Sommerda – Straussfurt – Dachwig – Grafentonna – Bad Langensalza – Behringen – Stockhausen – Eisenach (rogatki miasta) – Fortha – Marksuhl – Vacha – Rasdorf – Hunfeld – Fulda – HARMERZ

Profil trasy 4 etapu, najwyższy punkt ma prawie 400 m.n.p.m.

Dzień trzeci, dzień piąty.

| 18:08 środa, 14 sierpnia 2013 | linkuj josip - Dzięki. Po prostu trzeba realizować swoje rowerowe marzenia :)

Aga - W sumie to nie wiem jak miejscowi gapie reagowali na nasz widok podczas kąpieli ciśnieniowych :)
    Po prostu - my robimy swoje, oni swoje i wszystko gra ;)
    W Bad Langensalza, poza tym rondem jest jeszcze ładny japoński ogród. Brakło czasu.
    Aga
    | 17:15 piątek, 9 sierpnia 2013 | linkuj Zdjęcia super, humory i pomysły dopisywały :). Haha program z woskowaniem - dobre ;).
    Musieli mieć niezły ubaw Ci którzy napatoczyli się na Wasza kąpu kąpu pod ciśnieniem :))))
    Ładne to japońskie rondo!
    josip
    | 06:49 piątek, 9 sierpnia 2013 | linkuj Podziwiam i coraz bardziej zazdroszczę:) Świetne foty!
    | 19:56 czwartek, 8 sierpnia 2013 | linkuj sebekfireman - Mój kompan mówił że na tych 12% przód jego rumaka się unosił :)
    Program mycia z woskowaniem, nabłyszczaniem i jeszcze czymś był w Belgii bo jakoś tam mają dziwny język (chyba mieszanka francuskiego z flamandzkim) i nie wiedzieliśmy jak brzmi słowo "woda" :)

bobiko - E tam na gorąco :D Ciepłą wodę to mieliśmy w bidonach ;)

klosiu - No pewnie, a miała być dwusetka ...
    Racja, tamta hałda w rzeczywistości wyglądała jak Kilimandżaro :)

ewcia0706 - Dzięki :) Również pozdrawiam :)
    ewcia0706
    | 14:50 czwartek, 8 sierpnia 2013 | linkuj fajny trip i relacja a fotki jak zawsze pierwsza klasa..:)pozdrawiam
    | 08:16 czwartek, 8 sierpnia 2013 | linkuj Piękny dystans jak na takie górki. Fajne to zdjęcie z hałdą, robi wrażenie.
    bobiko
    | 00:00 czwartek, 8 sierpnia 2013 | linkuj na gorąco mycie? :D
    sebekfireman
    | 21:11 środa, 7 sierpnia 2013 | linkuj Bardzo ładne krajobrazy :) Te ścianki po 12% z sakwami nieźle dają w kość.
    Chłodzenie myjką ciśnieniową bardzo pomysłowe :) Z programem woskowania? ;)