• Poznań - Paryż - Amsterdam, dzień 7

Piątek, 19 lipca 2013 • dodano: 15.08.2013 | Komentarze 2

Pobudka o 6, czynności typu śniadanie, pakowanie i ładowanie poszły sprawnie.
    Tegoż dnia obaj byliśmy ciekawi jak w rzeczywistości wygląda jazda rowerem przez północno-wschodnią Francję, którą znamy głównie z transmisji Tour de France :)

Jedna z najlepszych miejscówek, przy granicy niemiecko-francuskiej © JPbike

Spojrzenie na pokaźne maszty i jazda przez Francję © JPbike

Francja zdobyta ! © JPbike

Ponownie pagórkowato i interwałowo, ale i tak ładnie tam :) © JPbike

W pobliżu Metz na nieznacznym zjeździe Jarek z dużą prędkością najechał na widoczne na poniższej fotce wybrzuszenie i sakwa się wypięła (już drugi raz). Kompan tak się zdenerwował i … !#%(^&!!#$!!!, do tego stopnia że musiałem go powstrzymać przed wyrzuceniem sakw do rowu. Więc przymusowy postój na poprawę mocowania …

Zdenerwowany Drogbas i przymusowy postoj © JPbike

W Metz pierwsze francuskie zakupy w Lidlu. Ceny wyższe od niemieckich, skromny wybór piwa, ale da się przeżyć.

Poniżej prezentuję parę fotek z pięknej starówki w Metz.

Jak widać - ciężko i niełatwo było się wydostać z Metz, do tego upał © JPbike

Przez francuskie miasteczko. W każdym pełno takich starych domów z carakterystycznymi okiennicami © JPbike

Po przekroczeniu granicy i pokonaniu paru francuskich miast i miasteczek stwierdziłem że w porównaniu do Niemiec tutaj jest dużo więcej polnej przestrzeni, szosy po których kręciliśmy są w sporej części proste jak strzała i interwałowe, asfalty nieznacznie gorsze, ale i tak lepsze od tych naszych. Same spokojne miasteczka mają niezwykły charakterystyczny francuski klimat – to mi najbardziej się spodobało. A Francuzki są takie ładne i zadbane, że patrząc na nie w trakcie jazdy musiałem uważać aby nie walnąć w coś, lub kogoś z przodu ;)

Upał niezły, więc przerwa na jogurty w cieniu pod wiaduktem © JPbike

Przed Verdun upał i interwały mocno dały Jarkowi w kość (!#%(^&!!#$!!!), poinformował mnie że zjedziemy w dół i przez dwie godziny nie jedzie. Faktycznie, zatrzymał się na tamtejszym miejscu pamięci i po postoju przy wodopoju padł na trawniku. I tak zleciało trochę czasu, aż przyszła pewna kobieta informując nas że to nie miejsce na biwak (spodziewałem się tego).

Padnięty Drogbas © JPbike

Verdun. Miejsce pamięci przypominające wielką bitwę w czasie I wojny światowej © JPbike

Po odpoczynku kompan trochę odżył i można było pozwiedzać starą część Verdun, z twierdzą w roli głównej.

Mijają kolejne francuskie kilometry. Z biegiem czasu dochodzę do wniosku że Jarek gorzej ode mnie znosi upały i interwałową jazdę z sakwami oraz pochłania przy tym niesamowite ilości picia, czasem jesteśmy zmuszeni by zatankować wodę np. u mieszkańców albo przy przeróżnych wodopojach …

Tankowanie przy nawadnianiu uprawy, kąpiel też była :) © JPbike

Długie proste francuskie. Takie drogi to klimacik też mają © JPbike

Kolejne ładne miasteczko. Jest po 19-tej, a na uliczkach pusto © JPbike

W Sainte Menehould napotkaliśmy naszą flagę :) © JPbike

Myk dalej, myk dalej na wprost i jest kolejna dwusetka © JPbike

Kąpiel na stacji. Tym razem z dodatkiem płynu do mycia aut :D © JPbike

Zapadł zmrok, po dojechaniu do miasteczka L’Epine i skręceniu na boczną szosę szybko znaleźliśmy miejscówkę, na obrzeżu miejscowego boiska piłkarskiego. Podczas rozbijania namiotu trochę robactwa nas gryzło. Pora spać.
    Jutro wielki atak na Paryż !

ITTERSDORF – granica D/F – Tromborn – Teterchen – Boulay Moselle – Les Etangs – Petit Marais – Noisseville – Metz – Moulins les Metz – Gravelotte – Mars la Tour – Manheulles – Verdun – Dombasle en Argonne – Clermont en Argonne – Les Islettes – Sainte Menehould – Tilloy et Bellay – L’EPINE

Dzień szósty, dzień ósmy.