top2011

avatar

Ten blog rowerowy prowadzi Jacek ze stolicy Wielkopolski.
Info o mnie.

- przejechane: 172346.76 km
- w tym teren: 62573.10 km
- teren procentowo: 36.31 %
- v średnia: 22.72 km/h
- czas: 314d 07h 05m
- najdłuższy trip: 329.90 km
- max prędkość: 83.56 km/h
- max wysokość: 2845 m

baton rowerowy bikestats.pl

Wyprawy z sakwami

polska
logo-paris
logo-alpy
TN-IMG-2156

Zrowerowane Gminy



Archiwum 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

Wpisy archiwalne w miesiącu

Lipiec, 2014

Dystans całkowity:2334.38 km (w terenie 161.00 km; 6.90%)
Czas w ruchu:119:54
Średnia prędkość:19.47 km/h
Maksymalna prędkość:83.56 km/h
Liczba aktywności:21
Średnio na aktywność:111.16 km i 5h 42m
Więcej statystyk
  • dystans : 121.27 km
  • czas : 06:57 h
  • v średnia : 17.45 km/h
  • v max : 68.36 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 6

    Czwartek, 17 lipca 2014 • dodano: 27.08.2014 | Komentarze 2


    Wczesnym rankiem, gdy jeszcze spałem to Jarek późnej mówił że obok nas kilka razy podjeżdżał traktor z gospodarzem i nic nie robił z naszej obecności, a w trakcie porannej kawy i zwijania obozowiska również kilka razy i nawzajem sobie pomachaliśmy. Zatem miejscowi Austriacy są spoko :)

    Nasza
    Nasza "gospodarcza" miejscówka w Austrii :) © JPbike

    Po ujechaniu paru km zboczyliśmy z drogi w stronę rwącej rzeki - poza kąpielą było pranie :)

    Zaczynamy uroczą jazdę wśród gór. Tu to mijamy zlot zabytkowych aut
    Zaczynamy uroczą jazdę wśród gór. Tu to mijamy zlot zabytkowych aut © JPbike

    Alpejski rowerowy akcent
    Alpejski rowerowy akcent © JPbike

    Pora na drugie śniadanie w fantastycznych osobliwościach przyrody
    Pora na drugie śniadanie w fantastycznych osobliwościach przyrody © JPbike

    Wjeżdżamy w upragnione Alpy. Nad Halstattersee
    Nad Hallstattersee © JPbike

    Niestety, nie dane nam było zboczyć z trasy (presja czasu) by dojechać do pięknego Hallstatt, może innym razem :)

    Kolejny podjazd za nami. Ja to lubię takie chwile :)
    Kolejny podjazd za nami. Ja to lubię takie chwile :) © JPbike

    Wśród alpejskich szczytów. Tak to można jeździć bez końca :)
    Wśród alpejskich szczytów. Tak to można jeździć bez końca :) © JPbike

    Przejazd przez Abtenau, urocze miasteczko
    Przejazd przez Abtenau, urocze miasteczko © JPbike

    Wśród gór, wśród gór :)
    Wśród gór, wśród gór :) © JPbike

    Jeden z pierwszych tuneli. Dla mnie spoko, dla Drogbasa strach :)
    Jeden z pierwszych tuneli. Dla mnie spoko, dla Drogbasa strach :) © JPbike

    No i na którymś tam kolejnym podjeździe u mnie odezwało się lewe kolano - chyba się starzeję :)
    Aha, bo zapomniałbym - Jarek też i to wcześniej sygnalizował podobny ból w prawym kolanie.

    Ojejku, faktycznie Alpy w rzeczywistości są większe niż się nam wydawało :)
    Ojejku, faktycznie Alpy w rzeczywistości są większe niż się nam wydawało :) © JPbike

    Dojechaliśmy do Bischofshofen
    Dojechaliśmy do Bischofshofen © JPbike

    W Bischofschofen. Kolejna skocznia zdobyta :)
    Kolejna znana skocznia zdobyta :) © JPbike

    Obiadokolacji w takiej scenerii to jeszcze nie jedliśmy, no i dobry ten Zipfer
    Obiadokolacji w takiej scenerii to jeszcze nie jedliśmy, no i dobry ten Zipfer © JPbike

    Po najedzeniu się była już późna pora i po wydostaniu z Bischofshofen udaliśmy się na długi podjazd, po drodze oczywiście wypatrując miejsce na obozowisko. Jak to w górach bywa - ciężko było, same stromizny, gęste lasy, rwąca rzeka itp. Po wjechaniu do rogatek Muhlbach am Hochkonig (ponad 800 m) i to jeszcze za widna udało się coś znaleźć - kawałek wykoszonego trawnika przy zamkniętej chatce (chyba pasiece), rozbiliśmy namiot i czas spać.

    Dzień piąty, dzień siódmy.




  • dystans : 151.95 km
  • teren : 1.00 km
  • czas : 08:16 h
  • v średnia : 18.38 km/h
  • v max : 61.53 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 5

    Środa, 16 lipca 2014 • dodano: 18.08.2014 | Komentarze 8


    Pobudka, kawa, spożywamy resztki śniadaniowego żarcia, zwijanko i czas kręcić dalej. Tegoż dnia wjechaliśmy do Austrii i dla nas nastały upragnione chwile - w ALPY !


    Nasza ostatnia czeska miejscówka. Na wysokości 630 m.n.p.m
    Nasza ostatnia czeska miejscówka. Na wysokości 630 m.n.p.m © JPbike

    Widok na zamek w Rozmberk nad Vltavou
    Widok na zamek w Rozmberk nad Vltavou © JPbike

    Ten sam zamek, inny punkt widzenia, nad Wełtawą
    Ten sam zamek, inny punkt widzenia, nad Wełtawą © JPbike

    Po pożegnaniu się z Wełtawą ruszyliśmy na niezły podjazd w stronę austriackiej granicy. Na górze zrobiło się pochmurno. Po wjechaniu do Austrii i osiągnięciu szczytu (830 m) ujrzałem w oddali i z radochą pierwszy zarys alpejskich szczytów :)

    Kolejny kraj zdobyty na rowerze :)
    Kolejny kraj zdobyty na rowerze :) © JPbike

    W Bad Leonfelden - od razu myk szybko do najbliższego marketu i browary są ! :)
    Po zrobieniu zakupów się rozpadało i jakieś 20 min przeczekaliśmy, spożywając drugie śniadanie.

    To już w Austrii. Deszczowych jazd na wyprawie mieliśmy kilka
    Kręcimy na podjeździe i w miłym deszczyku w stronę Linz  © JPbike

    Boska chwila, czyli koniec piwnej abstynencji :)
    Boska chwila, czyli koniec piwnej abstynencji :) © JPbike

    Trochę czasu zleciało. Przestało w końcu padać i ruszyliśmy dalej, długim zjazdem do samego Linz.

    W Linz nad Dunajem. Jak widać, jest OK :)
    W Linz nad Dunajem. Jak widać, jest OK :) © JPbike

    Tak jak myślałem - Dunaj faktycznie jest wielki
    Tak jak myślałem - Dunaj faktycznie jest wielki © JPbike

    Niezła naddunajska infrastruktura rowerowa
    Niezła naddunajska infrastruktura rowerowa © JPbike

    Tak, w Linzu są skałki i takie tunele dla rowerów
    Tak, w Linz są skałki i takie tunele dla rowerów © JPbike

    Tu, za Linz jest trochę płasko i jazda wzdłuż głównej drogi
    Tu, za Linz jest trochę płasko i jazda wzdłuż głównej drogi © JPbike

    Gdzieś tam, spotkaliśmy Azjatę - też sakwiarza, rower miał jeszcze bardziej obładowany od naszych.

    Przerwa na obiadek, przy przedszkolu :)
    Przerwa na obiadek, przy przedszkolu :) © JPbike

    Drogbas radośnie obwieszcza światu że właśnie wjeżdżamy w ALPY :)
    Drogbas radośnie obwieszcza światu że właśnie wjeżdżamy w ALPY :) © JPbike

    Oj, strasznie długo czekałem na taką chwilę :)
    Oj, strasznie długo czekałem na taką chwilę :) © JPbike

    Dojechaliśmy do pięknie położonego Gmunden
    Dojechaliśmy do pięknie położonego Gmunden © JPbike

    Uroczo tam. Chwila wieczornej przerwy nad Traunsee
    Uroczo tam. Chwila wieczornej przerwy nad Traunsee © JPbike

    Zapada zmrok. Traunsee objechaliśmy od północy na południe
    Zapada zmrok. Traunsee objechaliśmy od północy na południe © JPbike

    Przejazd tamtędy wzdłuż górskiego jeziora robi wrażenie, no takie że przegapiliśmy planowany skręt na boczną szosę by poszukać coś na rozbicie namiotu. I tak dalej, już po zmierzchu dojechaliśmy na południowy kraniec jeziora, do Ebensee, a tam wszystko co leży blisko brzegu jest zagospodarowane, Jarek nawet chciał rozbić obozik na wykoszonej posesji, nie zgodziłem się, za duże ryzyko. Więc ujechaliśmy kawałek dalej, po drodze i przy latarni zrobiliśmy popas na kolację, niektórzy kierowcy się zatrzymywali i pytali czy jest OK :) W końcu, przy mieścinie Roith, w świetle latarń zauważyłem równy skrawek ziemi, między dwoma budynkami gospodarczymi i tam bez wahania się rozlokowaliśmy.

    Dzień czwarty, dzień szósty.




  • dystans : 171.96 km
  • teren : 1.00 km
  • czas : 09:29 h
  • v średnia : 18.13 km/h
  • v max : 57.29 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 4

    Wtorek, 15 lipca 2014 • dodano: 17.08.2014 | Komentarze 6


    Noc, pobudka, śniadanie i zwijanie się - spoko i bez przygód.
    Czwarty dzień przebiegł niemal w całości po miłych widokowo czeskich pagórach, oraz w dużej części i ponownie wzdłuż Wełtawy, czyli największej rzeki Czech.

    Przyjemna miejscówka przy wjeździe do lasu. Czas ruszać dalej
    Przyjemna miejscówka przy wjeździe do lasu. Czas ruszać dalej © JPbike

    Etap tegoż dnia to ciągła i spoko jazda wśród pagórów
    Etap tegoż dnia to ciągła i spoko jazda wśród pagórów © JPbike

    W pewnym momencie okazało się że przegapiłem właściwy skręt i w efekcie zajechaliśmy na kemping nad uroczo położoną Wełtawą. Oczywiście z tego powodu trzeba było zawrócić i nadłożyć kawał drogi.

    Ponownie nad spiętrzoną Wełtawą
    Ponownie nad spiętrzoną Wełtawą © JPbike

    Drogbasowi tam też się podoba :)
    Drogbasowi tam też się podoba :) © JPbike

    Około 14:30 nastąpiła przerwa obiadowa przy brudnym zbiorniku wodnym.
    Nie napiszę już o tym jak cierpieliśmy bo ... piwa brak, czeskich koron brak.

    Pagóry, pagóry, tędy jechaliśmy
    Pagóry, pagóry, tędy jechaliśmy © JPbike

    Po skręcie na mniej ruchliwą szosę ponownie troszkę pobłądziliśmy, na szczęście nie było tak źle.

    Chwila przerwy. Ten odcinek czeskiej szosy jest bardzo fajny
    Chwila przerwy. Ten odcinek czeskiej szosy jest bardzo fajny © JPbike

    W klimatycznym czeskim miasteczku
    W klimatycznym czeskim miasteczku © JPbike

    Mój cień w drodze na południe
    Mój cień w drodze na południe © JPbike

    I tak po dokręceniu do miasteczka Kajov ponownie mieliśmy okazję jechać wzdłuż Wełtawy, która w tamtym miejscu jest już rwącą rzeką. Droga tędy wije się wieloma zakrętasami, po drodze mijaliśmy parę zapełnionych kempingów z przystaniami górskich kajaków. W końcu zapadał zmrok, lampki poszły w ruch i czas szukać miejscówki. Nie było łatwo, bo wszędzie wokół stromizny albo zarośnięte chaszczami brzegi rzeki. Po dojechaniu do Rozmberk nad Vltavou zboczyliśmy na porządny podjazd i po podjechaniu prawie na szczyt udało się znaleźć skrawek w miarę równej ziemi. Po ciemku rozbiliśmy obozik i pora spać. Obaj pewnie myśleliśmy o jednym - jutro będzie Austria i pierwsze co zrobimy - do sklepu po piwo !

    Dzień trzeci, dzień piąty.




  • dystans : 151.09 km
  • teren : 1.00 km
  • czas : 08:15 h
  • v średnia : 18.31 km/h
  • v max : 60.97 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 3

    Poniedziałek, 14 lipca 2014 • dodano: 16.08.2014 | Komentarze 2


    Pobudka i śniadanko sprawne, zwijanie obozowiska sprawne i ruszyliśmy sprawnie :)
    Atrakcją tegoż dnia był przejazd przez Pragę, kręcenie wzdłuż mniej i bardziej spiętrzonej Wełtawy i wśród fajnych pagórów.
    Już na pierwszych km zaskoczył nas jeden idiota w czeskim tirze wiozący luźnie załadowane siano, które rozsypywał na całej szerokości asfaltu.


    Łaba w Podebrady
    Łaba w Podebrady © JPbike

    W sumie droga którą jechaliśmy do Pragi to nic ciekawego, długa prosta, wokół pola i dość płasko.

    Dojechaliśmy do Pragi
    Dojechaliśmy do Pragi © JPbike

    Jedziemy wzdłuż Wełtawy
    Jedziemy wzdłuż Wełtawy © JPbike

    Ta wieża na górce to kopia tej z Paryża ? :)
    Ta wieża na górce to kopia tej z Paryża ? :) © JPbike

    Chwila na podziwianie zamku na Hradczanach
    Chwila na podziwianie zamku na Hradczanach © JPbike

    Fragment praskiej starówki
    Fragment praskiej starówki © JPbike

    Na Moście Karola też byliśmy. Tłoczno tam
    Na Moście Karola też byliśmy. Tłoczno tam © JPbike

    Skałki z tunelami - tego w Pradze się nie spodziewałem :)
    Skałki z tunelami - tego w Pradze się nie spodziewałem :) © JPbike

    Ze stolicy Czech wydostaliśmy się taką oto rowerówką
    Ze stolicy Czech wydostaliśmy się taką oto rowerówką © JPbike

    Przerwa na obiad nastąpiła gdzieś tam nad Wełtawą, przy przeprawie promowej.
    Coraz bardziej cierpieliśmy z powodu ... braku piwa, w żadnym markecie nie dało się kupić za euro.

    Tak i podobnie wyglądały nasze tankowania H2O na stacjach paliw
    Tak i podobnie wyglądały nasze tankowania H2O na stacjach paliw © JPbike

    Się zaczęły podjazdy :)
    Się zaczęły podjazdy :) © JPbike

    Czechy na południe od Pragi to takie, podobne i fajne pagóry
    Czechy na południe od Pragi to takie, podobne i fajne pagóry © JPbike

    No i jest kapcioszek, u Drogbasa :)
    No i jest kapcioszek, u Drogbasa :) © JPbike

    Nad Wełtawą
    Most nad Wełtawą
    Nad Wełtawą
    Trzy powyższe fotki to takie tam ładne widoczki, nad spiętrzoną Wełtawą © JPbike

    I tak dokręciliśmy po pagórach do miasteczka z zamkiem na górze (Vysoky Chlumec), zapadał powoli zmrok.
    Po paru dalszych km i krótkich poszukiwaniach znalazłem miejscówkę na obóz, tuż przy lesie.
    Po rozbiciu namiotu i spożyciu kolacyjki czas spać.

    Dzień drugi, dzień czwarty.




  • dystans : 133.35 km
  • teren : 1.00 km
  • czas : 07:07 h
  • v średnia : 18.74 km/h
  • v max : 64.46 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 2

    Niedziela, 13 lipca 2014 • dodano: 07.08.2014 | Komentarze 6


    Pobudka dość wczesna i niezbyt dobrze się wyspałem, bo spaliśmy na lekkim spadku terenu, w nocy często trzeba było poprawiać pozycje leżące :)
    Zatem śniadanie, kawa, pakowanie wszystkiego i jazda do Jeleniej Góry zrobić ostatnie w PL zakupy, bo żaden z nas nie miał i nie planował wymiany złotówek na korony czeskie. Numerem jeden tegoż dnia było pokonywanie ciężkiego podjazdu na graniczną Przełęcz Karkonoską i to na rowerach ważących ponad 40 kg.

    Nasza pierwsza miejscówka. Ładnie tam, bo w górach :)
    Nasza pierwsza miejscówka. Ładnie tam, bo w górach :) © JPbike

    Chwila postoju w Jeleniej Górze
    Chwila postoju w Jeleniej Górze © JPbike

    Trafiliśmy na grabkowe zawody biegowe, robiąc przy okazji bufetowe stop and go :)
    Trafiliśmy na grabkowe zawody biegowe, robiąc przy okazji bufetowe stop and go :) © JPbike

    W parku w Cieplicach zrobiliśmy przerwę
    W parku w Cieplicach zrobiliśmy przerwę © JPbike

    Nad stawem. Wkraczamy w Karkonosze
    Nad stawem. Wkraczamy w Karkonosze © JPbike

    Znany tramwaj w Podgórzynie
    Znany tramwaj w Podgórzynie © JPbike

    Gdy zaczął się solidny podjazd w stronę Drogi Sudeckiej, swoim tempem dość szybko uciekałem Jarkowi, po drodze i kilka razy mijałem się z szosonem, który co dopiero zaczynał górskie kręcenie. Po dojechaniu do budki przed wjazdem na ciężki karkonoski podjazd cierpliwie poczekałem na swojego kompana.

    Czas pokonać z sakwami kultowy podjazd na Przełęcz Karkonoską
    Czas pokonać z sakwami kultowy podjazd na Przełęcz Karkonoską © JPbike

    No i co - Jarek ruszył pierwszy, na klasycznym młynku mozolnie pokonywał kolejne metry, a ja mając najlżejsze przełożenie 24-28 na pierwszych dość stromych ze 200 m zdecydowałem się na butowanie i byłem zszokowany tym że gorzej od jazdy się wypycha te kilogramy do góry, spdy się ślizgały na asfalcie :) W końcu wsiadłem i siłowo kręciłem do góry, dogoniłem Drogbasa, a gdy pojawiła się największa stromizna to nie poddałem się i walczyłem dalej, jadąc slalomem :) Udało się, chociaż trzeba było zrobić ze 2-3 postoje na odsapnięcie.

    Ta niezła stromizna okazała się trudna dla objuczonego Jarka
    Ta niezła stromizna okazała się trudna dla objuczonego Jarka © JPbike

    Atakuję sławny podjazd na graniczną Przełęcz Karkonoską
    Jestem dumny :) Da się pokonać z sakwami ten sławny podjazd © JPbike

    Nasze pierwsze sakwiarskie ponad 1000 m.n.p.m zdobyte !
    Nasze pierwsze sakwiarskie ponad 1000 m.n.p.m zdobyte ! © JPbike

    Na szczycie oczywiście odpoczynek, piwko, spotkaliśmy kolegę co jechał z Pragi i czas na długi zjazd.

    Łaba w Spindleruv Mlyn
    Łaba w Spindleruv Mlyn © JPbike

    Zjeżdżamy tędy do Vrchlabi
    Zjeżdżamy tędy do Vrchlabi © JPbike

    Przerwa na obiad
    Przerwa na obiad © JPbike

    Pierwsze deszczowe kilometry. Tędy to w sumie kilkanaście km
    Pierwsze deszczowe kilometry. Tędy po mokrym to w sumie kilkanaście km © JPbike

    W miarę upływu czeskich kilometrów okoliczne krajobrazy się stopniowo wypłaszczały.
    Im dalej w głąb Czech to spotkała nas niemiła niespodzianka - okazuje się że czescy kierowcy nie są tacy uprzejmi wobec rowerzystów jak nam się wydawało, m. in. wyprzedzają na centymetry, spieszą się, itp. Trudno.
    Miejscówkę na rozbicie namiotu znaleźliśmy bez problemów i ze 200-300 m od drogi.

    Na czeskim obozowisku. Drogbas coś polewa że ręka drzy :)
    Na czeskim obozowisku. Drogbas coś polewa że ręka drzy :) © JPbike

    Dzień pierwszy, dzień trzeci.




  • dystans : 251.39 km
  • teren : 5.00 km
  • czas : 12:24 h
  • v średnia : 20.27 km/h
  • v max : 48.29 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Poznań - Alpy - Rzym, dzień 1

    Sobota, 12 lipca 2014 • dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0


    Nadszedł w końcu długo oczekiwany dzień na rozpoczęcie kolejnej sakwiarskiej wyprawy. Poprzedniego dnia i zaraz po pracy całkiem sprawnie poszło pakowanie wszystkiego i nazajutrz po 6 rano mogłem ruszyć na miejsce spotkania z Jarkiem, przy INEA Stadionie. W trakcie krótkiej dojazdówki trochę niepewności miałem w kręceniu z załadowanymi przednimi sakwami, wcześniej nie było okazji tego wypróbować. Tak załadowany rumak gorzej skręca i pogarsza przyspieszenia. Za to wygoda w przewożeniu turystycznego ekwipunku i żarcia jest niezła.

    Stąd wystartowaliśmy wspólnie
    Stąd wystartowaliśmy wspólnie © JPbike

    Oczywiście, podobnie jak rok temu rozesłałem info znajomym – tym razem na miejscu zbiórki nie pojawił się nikt. Ruszyliśmy do Rzymu między 6:20 a 6:30. Później doszedł smsik od Macieja, który zjawił się przy stadionie przed 6-tą i niestety nie doczekał się nas. Szkoda.

    Typowa jazda po wielkopolskich szosach
    Typowa jazda po wielkopolskich szosach © JPbike

    Kilometry przez południową Wielkopolskę szybko i miło upływały, by kilkanaście km za Lesznem wkroczyć na Dolny Śląsk i skierowaliśmy się na Górę, by tam przekroczyć Odrę nowym mostem. Po drodze spotkaliśmy miejscowego rowerzystę, który ma na koncie kręcenie po Polsce i gdy tylko dowiedział się dokąd jedziemy to postanowił nam potowarzyszyć.

    Tu to mamy lokalnego przewodnika
    Tu to mamy lokalnego przewodnika © JPbike

    Odrę przekroczyliśmy nowym mostem za Ciechanowem
    Odrę przekroczyliśmy nowym mostem za Ciechanowem © JPbike

    Przerwa na obiad. Zapasów żarcia mieliśmy sporo
    Przerwa na obiad. Zapasów żarcia mieliśmy sporo © JPbike

    Trafiły się i takie sekcje brukowane
    Trafiły się i takie sekcje brukowane © JPbike

    Wydostajemy się z Legnicy w stronę Złotoryi
    Wydostajemy się z Legnicy w stronę Złotoryi © JPbike

    Lubię ten przedgórski odcinek (Złotoryja - Jelenia Góra) :)
    Lubię ten przedgórski odcinek (Złotoryja - Jelenia Góra) :) © JPbike

    Za Świerzawą przyszło nam pokonać pierwszy dłuższy podjazd z dwoma 11% fragmentami. Każdy z nas kręcił swoim tempem. A dla mnie to był sprawdzian sakwiarskiej wspinaczki, na najlżejszym przełożeniu 24-28 faktycznie nie było łatwo i sporo sił trzeba było wkładać, by upolować koszulkę górala. Dałem radę.

    Na szczycie zapadł zmrok i czas szukać miejscówki na obóz
    Na szczycie zapadł zmrok i czas szukać miejscówki na obóz © JPbike

    Po dokręceniu w rejon Łysej Góry już po ciemku, oczom naszym ukazał się fajny widok z góry na wieczorną Jelenią Górę. Miejscówkę na rozbicie namiotu znaleźliśmy za serpentyną, tuż przed Dziwiszowem. Po rozlokowaniu wszystkiego dość szybko udało się zasnąć (po 23-tej). Tegoż dnia zgodnie z planem trzasnęliśmy najdłuższy dystans wyprawy.

    Podsumowanie, dzień drugi.




  • dystans : 28.97 km
  • teren : 2.00 km
  • czas : 01:11 h
  • v średnia : 24.48 km/h
  • v max : 42.17 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Do Drogbasa

    Wtorek, 8 lipca 2014 • dodano: 08.07.2014 | Komentarze 0


    ... na obgadanie ostatnich szczegółów wyprawowych.


    Kategoria do 50 km


  • dystans : 56.83 km
  • teren : 56.00 km
  • czas : 02:26 h
  • v średnia : 23.35 km/h
  • v max : 44.87 km/h
  • rower : Scott Scale 740
  • BikeCrossMaraton Binduga

    Niedziela, 6 lipca 2014 • dodano: 06.07.2014 | Komentarze 9


    W zasadzie to był słaby maraton w moim wykonaniu, przegrałem walkę o fajny wynik na własnym podwórku głównie z upałem, zresztą kilka poprzednich wyścigów w mojej karierze odbywających się przy temperaturze w okolicach 30°C też za każdym razem kończyłem na fatalnych i niezadowalających miejscach zarówno open, jak i w M3. Widocznie mój organizm nie toleruje wysokotemperaturowego ścigania. Chyba czas z tym skończyć, w taki upał to wolę turystycznie pokręcić, albo do basenika na działkę i do tego zimny browarek !

    Po zajechaniu na miejsce i załatwieniu formalności witam się z resztą ProGoggli, ospale idzie szykowanie wszystkiego i niewiele czasu zostaje na rozgrzewkę, podczas której tętno błyskawicznie szybuje na górne wartości – od razu wiem że będzie ciężko. Trudno. W tyłach pierwszego sektora staję obok josipa, trochę gadamy, stwierdzamy że stawka mega jest niezła i o pudło będzie bardzo ciężko, a krzychuuu86 ustawił się kilka rzędów z przodu. No i poszli. Na początek ze 2-3 km dość szeroka runda rozciągająca. Dla mnie jazda tędy to tragedia, nie mogę złapać rytmu, wyprzedza mnie tylu że nie wiem, tumany kurzu spore, przez chwilę mam problem z łapaniem oddechu. Wyprzedza mnie z3waza i z trudem łapię plecy teamowego kolegi. I tak wjeżdżamy na ciekawszy nadwarciański odcinek. Pierwsze parę km w dalszym ciągu nie mogę wejść na obroty i cały czas pomykam za Marcinem. W końcu coś tam zaczynam jechać i wyprzedzam z3w, po czym przez niemały czas jeden w koszulce lidera Skandii mnie spowalnia na krętym odcinku. Doszło nawet do tego że na stromym odcinku dół-góra ów gość mnie przystopował. W końcu, na szerszym fragmencie udanie atakuję i mogę jechać swoje. Idzie nie tak jak chciałbym. Sporo już straciłem, a szkoda, tylko deszcz, ewentualnie ochłodzenie sprawiłby przyrost mocy we mnie. Jeszcze na nadwarciańskim zauważam Mateusza Mroza ruszającego chyba po defekcie i wyprzedza mnie o zgrozo Grzesiek Napierała z M6. Pierwsze podjazdy idą średnio, a na piaszczystych fragmentach zakopuję się i buta. Doganiam i wyprzedzam Staśka Walkowiaka, po czym jest pierwszy bufet z orzeźwiającą kurtyną wodną, ale ochłoda :) Dalej to właściwie nudne szuterki, nic ciekawego nie dzieje się, jakieś pojedyncze sztuki zarówno przede mną, jak i za mną się tasują, jak i udaje mi się zyskać pojedyncze oczka. Po dokręceniu do Trojanki jest efektowny przejazd przez rzeczkę z masą kibiców i fotografów – ale frajda i sprawnie przejeżdżam przez wodę ponad suport. Po tym piaszczysta masakra z muldami – ponad połowę nie daje się tędy przejechać i trzeba to przebiec. I tak bez rewelacji wjeżdżam na drugą rundę mega. Tworzy się trzyosobowa grupka od której udaje mi się odskoczyć na tradycyjnie technicznym fragmencie dół-góra i pruję dalej solo po fajnych zakrętasach z wyprofilowanymi bandami. Doganiam i wyprzedzam kolegę z BTS Budzyń, po jakimś czasie na ciężkiej podjazdowej sekcji Grzesiek Napierała jest mój. Na ponownym bufecie z kurtyną wodną mała porcja ochłody. Ogon mini doścignięty. I to by było na tyle, znowu jedzie mi się przeciętnie, do tego znowu te nudne szuterki, utworzyła się spora grupka składająca się z tych co tasowaliśmy się wcześniej. Przez jakiś czas to ja ciągnę peletonik, po tym są drobne zmiany i w końcu, na dłuższym zjeździe w stronę Trojanki najpierw Napierała odrywa się do przodu, a ja z jednym z Agrochestu udanie tworzymy grupę pościgową. Na rzecznej przeprawie kolega z Agrochestu decyduje się przenieść rower, ja jadę i z impetem wyprzedzam go w wodzie :) Ponownie paskudna i piaszczysta sekcja – tam w biegu wyprzedzam Napierałę, a na ostatnim podjeździku jeszcze jednego gościa w Discovery z M3 doganiam, zrównujemy się i tak pozostaje nam sprinterski finisz, który niestety przegrywam na dobicie w upalny dzień. Małe pozytywy były – uciski dłoni były od tych co na 2 rundzie mega się cięliśmy do końca.

    42/146 – open mega
    16/60 – M3

    Strata do zwycięzcy (Kacper Szczepaniak) – 24:00, do M3 – 23:26, do pudła M3 – 19:28
    Zadowolenia z jazdy i wyniku brak, jedynie na 2 rundzie i to tylko na nadwarciańskim szło przyzwoicie.

    16 (9 M2) – krzychuuu86 – 2:15:25
    32 (11 M3)- josip – 2:21:32
    42 (16 M3) – JPbike – 2:26:27
    56 (23 M3) - blindman - 2:32:02
    90 (17 M4) – z3waza – 2:46:14
    DNF – zbych741

    145 (3 K4) – JoannaZygmunta – 3:50:51

    Foto by Halina Przybylska.
     Atrakcja Bindugi. Po twarzy widac że jednak walczyłem :)
    Atrakcja Bindugi. Po twarzy widac że jednak walczyłem :) © JPbike


    Puls - max 177, średni 164
    Przewyższenie - 520 m




  • dystans : 39.94 km
  • teren : 25.00 km
  • czas : 01:44 h
  • v średnia : 23.04 km/h
  • v max : 34.62 km/h
  • rower : Scott Scale 740
  • Na działke

    Sobota, 5 lipca 2014 • dodano: 05.07.2014 | Komentarze 2


    ... na obiad, czyszczenie Scotta, mecz i kolację z grilla.
    Jadąc tam, w Lasach Zakrzewskich napotkałem na faceta w stroju BS - to bobiko.
    Ten to na liczniku miał aż 113 km. Pogadaliśmy, razem dokręciliśmy do Dopiewa i stamtąd każdy w swoją stronę.


    Kategoria do 50 km


  • dystans : 81.65 km
  • teren : 7.00 km
  • czas : 03:00 h
  • v średnia : 27.22 km/h
  • v max : 40.65 km/h
  • rower : Sztywna Biria
  • Tlenik

    Piątek, 4 lipca 2014 • dodano: 04.07.2014 | Komentarze 0


    Start o 18:05. Na zachód i częściowo Drogbasową 50-tką.
    Po drodze wstąpiłem na inspekcję przedwyprawową do Jarka - wszystko gra.

    Dom - Marceliński - Ławica - Przeźmierowo - Batorowo - Lusowo - Lusówko - Tarnowo Podgórne - Napachanie - Rokietnica - Rostworowo - Żydowo - Przecław - Pamiątkowo - Lulinek - Lulin - Nieczajna - Sępno - Sobota - Pawłowice - Kiekrz - Strzeszynek - chata Drogbasa - Smochowice - Dąbrowskiego - Bułgarska - dom


    Kategoria do 100 km