• MTB Marathon Dolsk

Sobota, 10 kwietnia 2010 • dodano: 10.04.2010 | Komentarze 28

W końcu nadszedł długo oczekiwany czas na rozpoczęcie kolejnego sezonu maratonowego – dla mnie drugiego pełnego. Już po pobudce ogarnął mnie lekki stres przedstartowy, na szczęście minął podczas 60 kilometrowej podróży autem do Dolska. Na miejsce zajechałem o 8-mej, złożyłem rower i po chwili przyjechał Damian, obaj byliśmy w humorach i mocno ciekawi swojej formy, ciężko przepracowanej przez zimę. Oprócz Niego przywitałem się z Mariuszem (klosiu) i Zbyszkiem (toadi69).
    Pogoda nieciekawa, ledwo 10 stopni, raz słońce, raz spore chmury i do tego nieźle wiało z północy, mimo tego odważyłem się założyć krótkie spodenki i bluzę, oczywiście BIKEstatsową :)
    Na godzinę przed startem udałem się na kilkukilometrową rozgrzewkę, i stwierdziłem że końcówka trasy po polnej szosie zrobiła się piaszczysta. Na krótko przed wjazdem do sektora startowego spotkałem debiutanta na giga – Krzysztofa (Maks), przywitałem się z Jarkiem i całym jego teamem, z którym nie raz mam okazję potrenować.
    No i start … paręnaście minut po 10-tej. Pierwszy kilometr to podjazd typowo wielkopolski, znając dobrze trasę początkowo zdecydowałem się do wjazdu na dłuższy asfalt kręcić bez szaleństw … ale i tak musiałem trochę przycisnąć, bo większość Gigowców przez leśną szosę jechała dość szybko, a szczególnie Damian zaczął mi się oddalać :) No, to zwiększyłem tempo, tętno osiągnęło wtedy spore wartości, doszedłem Go, i tak jechałem za Nim do wspomnianego wyjazdu na dłuższe fragmenty asfaltowe. Wspomnę jeszcze że trochę się zdziwiłem że mała pętelka, z którą się już zapoznałem wcześniej, została poprowadzona odwrotnie, niż myślałem, ale i tak tamtędy jechało się fajnie, raz pojawiło się niezłe błotko – Damian zszedł z rowerka, a ja przejechałem :) Po chwili wiadomo – nastąpił w większości asfaltowy, północny odcinek trasy, i do tego wmordewind, w takich warunkach najważniejsza jest jazda w grupie i też tak się stało. Gdzieś tam się troszkę zmartwiłem bo Damian mi odjechał i złapał się na ogon pewnej grupy, a ja doczepiłem się do właśnie utworzonej następnej grupy, i tak przez całą północną pętlę kręciliśmy szybko, wspólnie, wzorowo współpracując :) Dodam jeszcze że był taki moment że przez pewien czas z nami jechali zawodowi szosowcy (oczywiście na góralach) z teamu Mróz … na asfalcie narzucili szalone tempo, nie wytrzymaliśmy i „moja” grupa się rozpadła na dwie części. Damiana już nie było widać … no cóż muszę coś z tym zrobić :D Po ponownym wjechaniu w teren, który od tej chwili prawie w całości prowadził do mety, grupka z którą kręciłem zaczęła się kurczyć. Po 50 km zacząłem dublować tych z dystansu mini. Jadąc przez las, odstępy pomiędzy rywalami zrobiły się spore, co jakiś czas kogoś dochodziłem, jak i mnie inni dochodzili, po wyjechaniu na otwartą polną przestrzeń złapał nas przelotny wmordedeszcz, ścigaliśmy się wtedy po piachu, ciężko było. Po przejechaniu przez wiadukt … niezły podjazd i po tym zjazd. I nareszcie końcówka, sorki, nie dla mnie tylko dla Mini i Megowców – znów tam czołowo wiało, opory jazdy były duże, a piach, po którym się rozgrzewałem stwardniał :) Po 65 km – skręt dla Gigowców na dodatkową rundę – tym razem była to Mini. Wtedy moje tempo jazdy nie było już takie, jakbym chciał, jakoś dawałem radę trzymać się komuś na kole, jak i od czasu do czasu kręciłem sam. Na 70 km nastąpiło połączenie trasy z Megowcami – zaczął się wtedy chaos na trasie, znów zrobiło się trochę tłoczno, starałem się utrzymać swoje tempo i często mi się udawało. Natomiast na 77 km w momencie, gdy wyprzedzałem prawidłowo z lewej strony jednego gościa – nagle inny gość nadjechał z mojej lewej … skutek: zderzyłem się z wyprzedzanym zawodnikiem i zaliczyliśmy glebę … kolejna rana na mojej lewej łydce zaliczona … oprócz tego kierownica z mostkiem się obróciła i pół minuty pitstopu. W tym czasie nadjechał Megowiec Krzysiek (Winq), zwolnił i dałem Mu znak że jest OK. Od tego czasu przestałem już szaleć i średnim tempem zmierzałem w kierunku mety. Po ponownym wyjechaniu na otwartą przestrzeń (przejeżdżaną dwukrotnie) dopadł nas … grad ! A później, na kilka km przed metą ciemne chmury i w końcu deszcz, który w połączeniu z wmordewindem i polną szosą okazał się masakryczny. W końcu już bez wariactw i w deszczu dotarłem do mety. Rower nieźle uwaliłem :)
    Co do bufetów, zatrzymałem się na dwóch – w obu przypadkach po banana, a picia miałem pod dostatkiem, na mecie spojrzałem zawartość bidonów – drugi był prawie pełny :)

122/201 - open GIGA

Strata do zwycięzcy giga (jak i M3, czyli Galińskiego) – 00:36:27
    Wynik dla mnie przeciętny, pocieszające jest to, że różnice czasowe były małe.

Damian przyjechał ponad 12 minut wcześniej ode mnie, Mariusz (klosiu) 4 i pół minuty, również przede mną – no cóż, szczerze napiszę - nie przepadam za płaskimi maratonami, sezon dopiero się zaczął i wiele może się zdarzyć, szczególnie na górskich i technicznych trasach, na które czekam :)
    A Krzysztof (maks) – nie ukończył maratonu, trudno, następnym razem widzę Go na mecie :)
    W bufecie, gdzie serwowali całkiem dobry makaron z sosem, spotkałem również Kingę, oprócz tego niespodziewanie przyjechali moi rodzice :)

O katastrofie prezydenckiego samolotu dowiedziałem się po zawodach, właśnie od rodziców, a to dlatego, bo jestem niesłyszący, zresztą nie wszyscy czytający mojego bloga o tym wiedzą.

Z Damianem przed startem, i w swoim nowym BIKEstatsowym stroju :)

Myk, myk przez las ... :)
    MTB Marathon Dolsk 2010 © JPbike

| 18:52 wtorek, 13 kwietnia 2010 | linkuj AdAmUsO - No właśnie ... w wynikach M3 jesteś tuż za mną :)
    Z Murowaną to już wiadomo, do zobaczenia w Karpaczu i pozostałych edycjach, ja planuję we wszystkich wystartować.

karotti - Oczywiście, metę spokojnie mijałaś :)
    Tak, zaskoczyłaś mnie dolskowym startem - byłem pewien że wybierzesz Otwock ...
    Rzeczywiście - ciekawsze starty dające pełnie MTB-owskiej satysfakcji są właśnie u golonki - mam na myśli te górskie edycje - więc podjęłaś słuszną decyzję i do zobaczenia ... :)
    karotti
    | 21:31 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj mój finisz akurat nie był zbyt powalający ;p zaskoczyłam Cię udziałem w maratonie?? w tym sezonie planuję trochę ciekawsze starty niż mazovia (bez urazy dla mazovii oczywiście :)) także na pewno się jeszcze nie raz spotkamy ;]
    AdAmUsO
    | 21:13 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj Gdybyś tak w Dolsku nie pędził to bym się z Tobą chociaż przywitał :) może uda się spiknąć w Murowanej ? pozdrawiam
    | 18:41 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj Młynarz - Dzięki wielkie za fantastyczny komentarz :)
    Fajnie mieć tylu znajomych - to zasługa tego BIKEstatsu :)
    Tak, jak napisałeś - prawdziwa zabawa zacznie się w górach :)
    Na Ślężę będę poganiał - dzięki temu będziecie mieć super fotki robione od przodu :)

Również pozdrawiam :)
    Mlynarz
    | 17:07 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj Mocne wejście w sezon startowy. :)
    Gratuluję postawy!

Fajnie, że na maratonie spotkałeś tylu znajomych i do tego Rodzice zrobili Ci niespodziankę. Ludzie uwielbiają takich fajnych Jacków jak Ty. :)
    Podobnie jak Dynio, zawsze z dumą opowiadam o Tobie. :D

Czekam na relacje z tras górskich maratonów. :)

p.s.
    Już niedługo poganiamy na Ślęży. :D
    Tzn... Ty poganiasz, a ja spróbuję sprawić byś nie musiał na mnie za długo czekał. :D

Pozdrawiam!
    | 15:57 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj klosiu - Właśnie przed chwilą zajrzałem na klasyfikację sektorową i po znalezieniu zarówno Ciebie, jak i mnie w dwójce poziom zadowolenia wzrósł :)
    | 15:53 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj Dynio - Dzięki :) Dla mnie też jesteś świetnym kumplem :)

Karolinko - Pomogły ! Wiesz że Tobie wiszę ... :*
    | 15:52 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj Dobry wyscig byl, trasa moze i nudna, ale tempo jazdy i pogoda zadbaly o urozmaicenie ;). Warto bylo sie starac, jednak drugi sektor na Murowanej da nam troche forow na stracie ;P. Fajnie ze tak rowno pojechalismy :).
    Anonimowa karla76 | 13:14 poniedziałek, 12 kwietnia 2010 | linkuj mocno trzymałam kciuki!
    ;*;*
    Dynio
    | 23:22 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Miło się czytało,w pracy kiedy czytałem kumpel patrzył mi przez ramie z podziwem dla Cibie.Z duma powiedziałem "Jacek to mój kumpel miałem zaszczyt jeździć z nim na rowerze" PozdROWERek.
    | 13:21 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj krzara - Dzięki :)
    Widać, że Paveu jest nieźle wytrenowany, defekty się zdarzają ... następnym razem będzie lepiej :)
    krzara
    | 12:55 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Cześć Jacku. Dobra relacja. Zajrzałem na Twój blog bo MTB Golonki nie jest mi obce (b. groźny wypadek na Istebna'08)
    A w Dolsku syn Paveu zaliczył debiut na Giga w teamie BikeBoardu. Z dużymi perypetiami na 106.
    Duży podziw dla Ciebie.
    | 12:37 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj rzepkok - Dzięki :) Tobie również gratuluję że tam wystartowałeś :)

Niewe - No widzisz - poziom był taki, jaki piszesz - wysoki :)
    I jeszcze do tego dodajmy, że na starcie pojawiła się spora czołówka ... :)

robin - Jak wiesz - cieszę się że mnie wspierasz kciukami i bardzo dobrze skomentowałeś mój inauguracyjny maraton :)

dzesio - Dzięki :) Jasne - wszyscy chcieli (i chcą) na maratonach jak najlepiej wypaść :)

Rafaello - Dzięki :) Prawidłowo skomentowałeś mój występ w Dolsku :)

maciej1986poznan - Dzięki :) Murowaną polecam dla każdego, oby tylko się odbyła ...

ktone - Dzięki :)

karotti - Dzięki :) No tak, mi też ciężko było w to uwierzyć ...
    P.s - widziałem Ciebie finiszującą :)

DMK77 - Prawie zawsze tak jest, jak coś poważnego się wydarzy to dowiaduję się dopiero po pewnym czasie ...
    Co do Zgierza - niestety, zaplanowałem wtedy kolejny trening długodystansowy.

Kajman - Dzięki :)

Drogbas - Dzięki :) Faktycznie, masz rację ...
    W Murowanej (oby się odbyła) i w Karpaczu - odegramy się :)

GraLo - Szczawnica :) to szczególne miejsce ... zwłaszcza ten zjazd niebieskim szlakiem :)
    Przyjadę tam 28 maja i będę do 2 czerwca, by później przenieść się w Beskidy na MTB Trophy.

maks - Dzięki :) Każdy BIKEstatowicz może taki strój mieć :)

shem - Dzięki :)
    Rzeczywiście - większość maratonów w Wielkopolsce właśnie wyróżnia się wysokimi, niemal szosowymi średnimi :)

daVe - Dzięki :) Mam nadzieję że w Murowanej się spotkamy :)

Pozdrawiam Was wszystkich :)
    | 11:24 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Strój pierwsza klasa - nie ma co!
    Powodzenia na Murowanej!
    shem
    | 10:51 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Masakra, ale średnia, ja to taką uzyskuje na płaskim asfalcie ;-)
    A kolarskie wdzianko wygląda fachowo. Pozdro
    Maks
    | 09:02 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Fajne to Twoje wdzianko ;)
    GraLo | 08:42 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Widzę że warunki fatalne, pierwszy maraton zaliczyłeś:) Zazdroszczę CI wolnych sobót, ja wczoraj rozwaliłem manetkę i jestem uziemiony do czasu zakupu nowej. Czekamy z Karoliną na Ciebie w Szczawncy:)pozdr
    Drogbas | 07:51 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Pięknie Jacek. Te płaskie etapy potrafia wykończyć. Czekamy wiec na Murowaną płaska i piaszczysta i na Karpacz ^^^^^^^^^^^
    Kajman
    | 05:20 niedziela, 11 kwietnia 2010 | linkuj Pierwsze koty za płoty:)
    Wynik (dystans i średnia) powalające dla prawie wszystkich!!! Gratuluję:)
    karotti
    | 21:12 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj a ja jestem słysząca a o katastrofie dowiedziałam się też dopiero po maratonie, w co zresztą do tej pory uwierzyć nie mogę ;/
    gratki za średnią, oby tak dalej!!
    pozdrawiam serdecznie ;)
    ktone
    | 20:37 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj No średnia mega! Gratuluję i powodzenia w następnych startach!
    maciej1986poznan
    | 20:28 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj Gratulacje, może się pojawię w murowanej:)
    Rafaello
    | 20:23 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj Uważam że poszło Ci dobrze.Jak sam pisałeś o końcowym wyniku nie zawsze decyduje tylko forma,lecz dużo innych rzeczy,pogoda,inni na trasie itd.Jest dobrze,a będzie jeszcze lepiej.
    pozdrawiam:)
    dzesio
    | 20:20 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj Świetna relacja! A poziom wyścigu mówi sam za siebie, Twoja średnia powalająca jak na taką ilość terenu i dzisiejsze warunki (wietrzne). Powodzenia w kolejny etapach!
    Pozdrawiam z ziemi Wielkopolskiej!
    robin
    | 20:06 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj No to puściłem trzymane kciuki. Czekałem na opis dość długo, bo inne pojawiły się już w sieci :) Gratuluję, forma jak widzę jest! A to dopiero pierwszy płaski maraton, więc wszystko będzie szło w górę!!! Pozdrawiam
    Niewe
    | 20:05 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj Kurde, jak dla mnie wykręciłeś kosmiczną średnią, a miejsce w drugiej setce :/
    Widać, wysoki poziom.
    Pozdrawiam
    rzepkok
    | 20:03 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj pięknie było - szacunek za dystans i wynik ;)