ponad 100 km

Dystans całkowity:28569.93 km (w terenie 4570.00 km; 16.00%)
  • Wietrzna wytrzymałościówka

Niedziela, 11 marca 2012 • dodano: 11.03.2012 | Komentarze 15

Zagadałem się z Jarkiem na treningowy i 150 km wyjazd do Chrzypska z kulminacją trasy na punkcie widokowym w Łężeczkach. Poinformowałem o tym również resztę kumpli - ostatecznie na miejscu zbiórki, o 10 rano zjawiło się trzech najwytrwalszych, czyli Jarek, Mariusz i ja. Mariusz narzekał na ból w szczęce i słusznie postanowił że przejedzie z nami odcinek do Kiekrza i stamtąd uda się w swoją stronę.
    Trasę wymyśliłem tak aby najpierw zmierzyć się z wiatrem a powrót ... :)
    Tak właśnie było, napiszę szczerze że przez pierwsze ponad 70 km to była wmordewindowa masakra, kosztująca nas dwóch sporo sił, nierzadko jechaliśmy z prędkością ledwo ponad 20 km/h i to przy tętnie 160 ! Zmiany były zbawienne, gdybym jechał sam to pewnie zawróciłbym najwyżej po 30 km. W Ostrorogu postój przy sklepie. Po dokręceniu do Nojewa (fajne pagórki), przy jednym z kilku zabytkowych już wiaduktach kolejowych wyczailiśmy żółty szlak prowadzący przez las (ale ulga od wiatru) wprost do Chrzypska, szlak jednak przez fatalne oznakowanie dość szybko nam zniknął i wylądowaliśmy w bagnie, dobrze że krótkim :) Jadąc dalej na azymut zaskoczyło nas pagórkowate ukształtowanie terenu i biegnących tędy ścieżek, w sam raz na maraton :) W Chrzypsku zaopatrzenie przy sklepie w browar, który z przyjemnością spożyliśmy na wspomnianej kulminacji trasy (fajny i konkretny podjazd). Po przerwie już tylko jazda powrotna z bardzo sprzyjającym wiatrem, ale i tak kręciliśmy mocno i superszybko (po niezłym tętnie to widać). W okolicy 120 km zacząłem tracić powera w nogach i z każdym kilometrem coraz bardziej czułem się zajechany. A Jarek, po 140 km w miejscu, gdzie się rozdzieliliśmy stwierdził że też powoli pada. Kręcąc już sam, po drodze wstąpiłem do sklepu i coca cola oraz rodzynki w czekoladzie dodały mi trochę sił i tak dalej bez napinki dokręciłem do domu zadowolony ze sporego i ciężkiego treningu. Dzięki Jarku za niezłą jazdę !

Plaża w Strzeszynku. Oczekiwanie na kumpli ... © JPbike

Zajechali. Klosiu przejechał z nami kilka fajnych km, po czym pognał w swoją stronę © JPbike

No to mkniemy WMORDEWINDOWO, to była ponad 70 kilometrowa masakra ! © JPbike

Skrócik :) Stara poniemiecka brukowana droga © JPbike

Przy wspaniałym wiadukcie kolejowym w Nojewie © JPbike

Nasze rumaki :) © JPbike

Najniższy punkt trasy, 40 m.n.p.m - wiadomo skąd tyle błotka :) © JPbike

Kolejny wiadukt i krótka przerwa z zerkaniem na mapę, bo nie wiemy gdzie jesteśmy :) © JPbike

Jadąc tędy stwierdziliśmy że tutaj dałoby się zrobić całkiem ciekawy maraton :) © JPbike

O, jeszcze jeden wiadukt, imponujący ! © JPbike

Najdłuższa przerwa z browarem na punkcie widokowym w Łężeczkach © JPbike

Pałac w Białokoszu © JPbike

Wracamy do domu z wiatrem w plecy :) © JPbike

Puls - max 174, średni 143 (odcinek wmordewindowy 148)
    Przewyższenie - 1075 m, ładnie :)

• Sobotnia stówka

Sobota, 3 marca 2012 • dodano: 03.03.2012 | Komentarze 8

Start o 12. Na swoją setkową pętlę na południe.
    Warunki do treningu wspaniałe, piękna słoneczna pogoda, ponad 8*C.
    Całą pętlę dobrze się kręciło, po 50 km (przerwa na batonika) średnia wyniosła 30.34 km/h, po czym pozostało mi porządne kręcenie korbą z niezłym powerem i ze znośnym czołowym oraz bocznym wiatrem, zresztą takie właśnie miałem założenie treningowe ;)
    W efekcie minimalnie poprawiłem swój rekord avs na dystansie 100 km, a co dopiero jest początek marca ... :)
    Na trasie kilka szosonów mijałem, w tym grupkę z Corrateca.

Dom - Luboń - Komorniki - Wiry - Łęczyca - Puszczykowo - Mosina - Drużyna - Nowinki - Pecna - Stare Tarnowo - Czempiń - Borowo - Gorzyczki - Nowy Gołębin - Donatowo - Błociszewo - Krzyżanowo - Manieczki - Boreczek - Przylepki - Esterpole - Brodniczka - Żabno - Żabinko - Mosina - jazda Greiserówką - Komorniki - Luboń - Poznań ...

• Sylwestrowa stówka :)

Sobota, 31 grudnia 2011 • dodano: 31.12.2011 | Komentarze 10

Start o 12. Jazda na swoją setkę na południe, dawno tędy nie jechałem.
    Pogoda spoko, 3 stopnie, pochmurnie z chwilowymi przebłyskami słońca.
    W Puszczykowie spotkałem jadącego z przeciwka Jacgola, pogadaliśmy i życzenia noworoczne nawzajem złożyliśmy :)
    Przejazd przez południowe krańce biegnące wśród pól to podziwianie nisko wiszących chmur i promieni słonecznych, jak i przeróżnych efektów pogodowych z tym związanych.
    W Błociszewie, po równych 50 km przerwa na batonika przy drewnianym kościółku.
    Dalej to już tylko non stop myk myk. Po 80 km powoli zacząłem czuć nogi. Ostatnie 10 km to zwolniłem troszkę bo średnia była za duża, ale i tak to nic nie zmieniło, bo przestało wiać :)

Sezon 2011 zakończony przejechaniem trzeci raz z rzędu pięciocyfrowym przebiegiem. Oby tak dalej :)
    Podsumowanie maratonowe już napisałem, a ogólne to raczej nie ma co pisać, zaledwie dwie dwusetki zaliczone, żadnej chociaż mini wyprawy, najdłuższa przerwa od bike'a (złamany obojczyk). Wyjazdem sezonu były Rychlebskie ścieżki.

Szczęśliwego Nowego Roku !

Update 2012.01.01, godz. 0:54 - własna fotka fajerwerkowa z powitania sezonu 2012 :)
    Happy New Year !!! © JPbike

• Popołudnowo-nocna stówka

Sobota, 5 listopada 2011 • dodano: 05.11.2011 | Komentarze 9

Dzień wcześniej Mariusz rzucił pomysł na popołudniowo-nocną jazdę.
    Na miejscu spotkania, przy osławionym źródełku nad Maltą zjawiło się dwóch najwytrwalszych - oprócz pomysłodawcy trasy pojawił się zatwardziały miłośnik jazdy terenowej niezależnie od panujących warunków (JA we własnej osobie) :)
    No to jazda, przy fajnie zachodzącym słońcu i do tego temperatura przez całą trasę była bardzo sprzyjająca. Na początek jechaliśmy trasą poznańskiego BM w odwrotnym kierunku, jeszcze tędy nie jechałem, więc coś nowego dla mnie, włącznie ze stromym podjazdem za Uzarzewem, którego pokonałem bez najmniejszych problemów na przełożeniu 26/26. Po krótkim postoju, podczas którego zmuszony byłem poprawić przesunięte siodełko przez ostre wpadnięcie w koleinę nastąpiła jazda w kierunku osławionego przez klosia singielka wzdłuż Jeziora Kowalskiego, którego nie znałem i w końcu się doczekałem :) Udało się go zaliczyć jeszcze za widna, choć przy coraz bardziej zapadającym zmroku. Sam ponad 4 kilometrowy singiel jest naprawdę wypas, nie jest łatwy, dość wąski, kręty, sporo korzeni (na jednym wyglebiłem :)). Po singielkowych emocjach pora na odpalenie lampek, w moim przypadku CatEye Hl-EL520, a u Mariusza to bocialarka. I wtedy nastąpiła nocna jazda przez Puszczę Zielonka, najpierw zgodnie z oznaczeniami Pierścienia. Na odcinku za Bednarami spora ilość liści wtargnęła się w napęd, zarówno mi, jak i klosiowi spowodowało to przeskakiwanie lub nierówną pracę niektórych biegów. No cóż, na sprzęcie znamy się dość dobrze i równie dość szybko usunęliśmy "liściastą usterkę w napędzie" :) Jadąc tamtędy sporo leśnej zwierzyny przebiegało wtedy przez jezdnię w blasku naszych lampek. Po dojechaniu do Rakowni zboczyliśmy z oznaczeń Pierścienia i jazda w rejon jeziora Karpnik i dalej do Bolechowa, fajnie się tędy, jak i na całym nocnym odcinku jechało w blasku księżyca i świetle rowerowych lampek. W Promnicach przekroczyliśmy Wartę i myk północnym nadwarciańskim. Jechałem tędy z przodu i chyba za szybko :) Po dojechaniu do Naramowic spojrzałem na licznik - będzie stówka :) W pobliżu Cytadeli rozdzieliliśmy się i tak dalej już sam przez ścieżki Cytadeli, Parku Sołackiego, Rusałki i Lasku Marcelińskiego dotarłem do domu.
    Jazda terenem nocą przez las to zupełnie inne klimaty, niż za dnia, wszystko wygląda inaczej.
    Nie wiem czyja to sprawka bo tą stówkę trzasnąłem bez żadnego większego zmęczenia :)

Dzięki Mariusz za wspólną jazdę, pomysł popołudniowo-nocnej jazdy był niezły i do następnego szaleństwa :)

• Trochę turystyki, trochę treningu

Wtorek, 6 września 2011 • dodano: 06.09.2011 | Komentarze 6

Podczas oczekiwania na Dziewiczej Górze na kumpli (24 sierpnia) wypatrzyłem tablicę ze Szlakiem Kościołów Drewnianych wokół Puszczy Zielonka - jako że od dawna jestem wielbicielem drewnianej architektury to od razu pojawił się pomysł na wycieczkę tymże szlakiem. W sumie to aż 12 ciekawych kościółków zbudowanych z drewna. I właśnie pojechałem. W końcu z plecakiem :)
    Zaplanowałem zaliczyć większość ale tak się złożyło że zobaczyłem tylko cztery sztuki. Też coś :)
    Pierwsze 13 km kręcenia przez miasto aż do Naramowic, zwłaszcza że jechałem w roboczy dzień to masakra, wszędzie masa blaszaków, na każdym przejściu dla rowerzystów trzeba było długo czekać na zielone światło.
    Dopiero jak zboczyłem z ruchliwych ulic na upragniony północny szlak nadwarciański to mogłem rozkoszować się przyjemną jazdą.

Fragment Szlaku Nadwarciańskiego. Czuć jesień :) © JPbike

Wspomnianym szlakiem fajnie się mknęło, oprócz jednego biegacza nikogo nie spotkałem.
    Po przeprawieniu się przez Wartę w Promnicach dokręciłem do znanej Golonkowcom Murowanej Gośliny (kiedy wreszcie zaliczę udany występ na giga ? :)) Tamtejszy rynek Osiedla Zielone Wzgórze zupełnie inaczej wygląda niż podczas dnia maratonowego. Po wydostaniu się z tego miasta zaczęła się częściowa masakra - wąsko, co chwilę TIR, spory ruch ... Mimo że istnieje tam ścieżka rowerowa to prowadzi jedynie do nowo powstającej obwodnicy i natychmiast się kończy. Wreszcie, po 41 km dojechałem do pierwszego kościółka. Wiaterek mi sprzyjał, przynajmniej na razie.

Drewniany kościółek w Długiej Goślinie © JPbike

Przy każdym z dwunastu kościółkach znajdują się tablice informacyjne o historii.
    Ten powstał w II ćwierci XIV w. A obecny kształt ma od 1623 r.

Przy tym kościółku, zaliczyłem przerwę na banana i batonika musli.
    Po czym postudiowałem mapę i dość szybko się okazało że stanowczo za późno wyruszyłem na trasę (ok. 12-tej), nie starczy czasu by zaliczyć większość kościółków i do tego dojazdy do poszczególnych miejsc asfaltami byłaby dość męczące ze względu na spory ruch, nawet na bocznych szosach, zwłaszcza że tamtejszych rejonów w ogóle nie znałem. A terenowe skróty ? To już byłaby zabawa w orientację i błądzenie :) Nie wspomnę już że nieźle wiało z południowego zachodu. Więc zdecydowałem się skrócić trasę i zaliczyć przynajmniej kilka kościółków.

Oznakowanie szlaku © JPbike

Drewniany kościółek w Rejowcu © JPbike

Wnętrze kościółka w Rejowcu © JPbike

Powyższy, skromny i z ładnym wnętrzem kościółek powstał w 1626 jako modrzewiowy zbór, który stał się nekropolią polskiej, kalwińskiej szlachty. Przebudowany w 1820 r. Obecnie to kościół katolicki.

Drewniany kościółek w Kiszkowie © JPbike

A ten postawili zapewne w XIII w. rycerze z rodu Nałęczów. Obecny kształt pochodzi z 1733 r.

Po czym rozpocząłem drogę powrotną i do tego wmordewindową. Raz nieźle pobłądziłem w polu i zamiast wylądować przy kolejnym kościółku w Węglewie dokręciłem ponownie do tej samej drogi. I tak dalej jadąc przez Pobiedziska wiatr zaczął mnie dobijać, na szczęście w pobliżu znajdowała się perfekcyjnie znana mi trasa poznańskiego bikemaratonu, więc ...

Na trasie poznańskiego BM © JPbike

Natychmiast udałem się tędy, mając na liczniku ponad 82 km i od razu samopoczucie się poprawiło :)
    Jak ja kocham TEREN !
    I tak jadąc dalej odwrotnym kierunkiem w stosunku do maratonowego przestałem się interesować wmordewindem, coraz mocniej deptałem w pedały po terenie ... Stąd taki tytuł wpisu :)
    Po dokręceniu do Uzarzewa ostatnia atrakcja z kościółkiem zaliczona.

Szachulcowy kościółek w Uzarzewie © JPbike

Obiekt powstał w XII lub XIII w. Obecny kształt z pruskiego muru pochodzi z 1749 r. Wieżę wzniesiono w 1868 r.

I tak od powyższego kościółka udałem się dalej właściwą trasą niedzielnego maratonu, włącznie ze słynnym zjazdem, singielkiem nad Swarzędzkim, schodami pod Warszawską (znów zjechałem) i tak dokręciłem do Żabki po browarka, którego spożyłem nad Maltą, gdzie trwają przygotowania do Światowych Regat Wioślarskich Masters, ponoć ekipy z dłuuugimi łódkami z karbonu już się zbierają.

Międzynarodowe flagi nad Maltą © JPbike

Ruszając z Malty w kierunku domu spotkałem się z Winq, który na szosówce kręcił i parę zdań wymieniliśmy.
    A na 50 m przed domem natrafiłem na mamę wracającą ze sklepu i od razu mi dała świeżą kiełbaskę :)
    Spoko wycieczka z dodatkiem treningu wyszła. Teraz pora założyć NN-y, kasetę 11-34, wyczyścić napęd, jutro jak pogoda pozwoli to odbyć terenowy trening, w czwartek luz i w końcu piątkowa teleportacja do Międzygórza.

• Teamowy trening na Dziewiczej

Środa, 24 sierpnia 2011 • dodano: 24.08.2011 | Komentarze 3

Tytułowy trening to 3 kółka na tamtejszej pętli XC po 4 km i 150 m w pionie każda.
    Kręciłem w towarzystwie josipa, klosia i mlodzika.
    Forma jest :) Więc w Międzygórzu jadę na GIGA i już postanowione.

Zaraz ... tylko skąd stówkę trzasnąłem ?
    Otóż ruszyłem po 14 na działkę, do rodziców na obiad, skąd trzeba było pokonać 50 km na umówione miejsce spotkania, czyli przy wieży na Dziewiczej Górze, ponoć ostatnio tam byłem ... w kwietniu podczas golonkowego ścigania. Zjawiłem się na miejscu troszkę wcześniej by odpocząć, chłopaki się spóźnili, więc jeszcze bardziej odpocząłem. W tamtejszym rejonie trochę parno było. Daliśmy radę. Była już późna pora, a ja do domu mam stamtąd ponad 20 km przez miasto i do tego bez lampek, więc po 3-cim kółku odłączyłem od kumpli i myk do bazy.
    I w taki sposób stówkę mam :)

Dom - Lasek Marceliński - Skórzewo - Dąbrówka - Sierosław (obiad) - Lusówko - Lusowo - Sady - Kiekrz - Strzeszynek - Strzeszyn - most Lecha - Czerwonak - Kicin - Dziewicza Góra - 3 rundki XC - Czerwonak - Ostrów Tumski - Rusałka - Dom

• Do Hermanowa objechać trasę maratonu

Sobota, 20 sierpnia 2011 • dodano: 20.08.2011 | Komentarze 9

Nie miałem sensownego pomysłu na weekend, więc pojechałem do Hermanowa obejrzeć trasę niedzielnego maratonu i wyczaić fajne miejscówki do focenia :)
    Ja nie startuję - za wcześnie dla mnie na długą i ostrą jazdę po terenie. A dystansem mini nie jestem zainteresowany.
    Wyruszyłem na długą trasę jakiś czas po 12, wcześniejszy wyskok dla mnie, przebywającego już trzeci miesiąc na zwolnieniu lekarskim graniczyłby z cudem bo od dłuższego czasu codziennie budzę się po 10, a na nogach stoję grubo po 11. Niedługo wracam do pracy i masakra ze wstawaniem znów się zacznie ... chyba że w lotto wygram :)
    Aż do samego Hermanowa miałem sprzyjający wiatr, ciśnięcia nie było bo trzeba mieć siłę na tamtejsze terenowe podjazdy i oczywiście powrót do domu z wmordewindem, który ucichł pod wieczór - wszystko poszło zgodnie z planem.
    Zabrałem swój sprawny aparat, po prostu wygrzebałem z szuflady torebkę mocowaną na biodra - nie był to dobry pomysł, ale fotki są :)

Stacja kolejki wąskotorowej w Zaniemyślu (czynna !) :) © JPbike

Na powyższym zdjęciu Trek pod naporem wiatru się przewrócił i szlify na Rebie zaliczone :(

Chciałem zwiedzić Wyspę Edwarda, a tu prom nieczynny do odwołania © JPbike

Jazda po nadwarciańskim wale. W sumie 12 km przejechałem tędy © JPbike

Atrakcja :) Kratownicowy i długi most kolejowy nad Wartą © JPbike

W końcu po 68 km spokojnego włóczenia z wiaterkiem w plecy po bardzo słabo mi znanych szosach i jazdy po nieznanym wale który na mapie wyglądał na ścieżkę (momentami był zarośnięty i przypominał nasyp kolejowy), z radością ujrzałem namalowane na asfalcie żółtą farbą trzy osławione literki MTB wraz ze strzałką :) I pojechałem tędy ...

Malowniczy fragment trasy maratonu :) © JPbike

Zachodni kraniec trasy. Trochę płyt i ... kilka kałuż (niewidocznych) :) © JPbike

Oto wjazd na Folwark Konny Hermanów © JPbike

Strumyk :) Tam w oddali jest techniczny podjazd :) © JPbike

Jeden w wielu ładnych przejazdów w wąwozie ... © JPbike

Piaszczysty podjazd. Serio to piachu na trasie nie brakowało © JPbike

Wiadukt ! Prawie jak w Dolsku :) © JPbike

Zjeżdzik ... piaszczysty :) © JPbike

Rozległa otwarta przestrzeń, stąd zarządziłem odwrót do domu © JPbike

Na powyższym miejscu (niezły podjazd) odechciało mi się dalszej jazdy, trasa zaczynała mi dawać w kość (!) - decyzja słuszna, bo czas ucieka, a ja bez lampek ...

Ogólnie fragmenty trasy, jakie przejechałem są fajne, najlepsze jest to że wcale tam nie jest płasko, bardzo częste są zakręty, praktycznie w ogóle nie ma długich prostych - typowe MTB do uprawiania w Wielkopolsce.
    Spotkałem trzy grupki trenująco-rozgrzewające na trasie, z czego jedną mijałem trzykrotnie na krótkim fragmencie z mijankami ... chyba wymiękli poziomem trudności :) Oprócz tego natrafiłem na redaktora Kurka :)

Droga powrotna przebiegła bez rewelacji, przy zachodzącym słońcu, po drodze trzy postoje zaliczone, z czego dwa przy sklepach i jeden nad jeziorem za Kórnikiem.

Pozdrowienia z drogi powrotnej dla ... :) © JPbike

Na koniec zachód słońca nad lotniskiem w Krzesinach © JPbike

W domu zameldowałem się o 21.
    Dupsko boli, więcej z torebką która na wybojach latała do góry i w dół, do tego dociążała mój tyłek - nie jeżdżę !

Dom - ul.Hetmańska - Starołęka - Krzesiny - Koninko - Borówiec - Mościenica - Kórnik - Bnin - Błażejewo - Błażejewko - Jeziory Wielkie - Jeziory Małe - Zaniemyśl - Majdany - Dębice - Kępa Wielka - Potochy - jazda po wale - Lubrze - Nowe Miasto - HERMANÓW - objazd części oznakowanej trasy - Nowe Miasto - Lubrze - Krzykosy - Solec - Sulęcin - Młodzikowo - Młodzikówko - Czarnotki - Lubanieczek - Zaniemyśl - Jeziory Małe - Jeziory Wielkie - Prusinowo - Biernatki - Bnin - Kórnik - Mościenica - Borówiec - Koninko - Krzesiny - Starołęka - ul.Hetmańska - Dom

Kategoria ponad 100 km

• Intensywny rowerowo dzień :)

Środa, 3 sierpnia 2011 • dodano: 03.08.2011 | Komentarze 2

Przed wyjazdem mostek w Treku wrócił do swojego sportowego położenia.
    Ruszyłem o 13. Najpierw udałem się na dawno nie uczęszczany przeze mnie szlak nadwarciański do Puszczykowa, po czym powspinałem się na Osową Górę i zjechałem stamtąd terenowo.
    Dalsza jazda to na działkę, oczywiście na obiad i po godzinie myk dalej, na umówione miejsce, do Drogbasa. Jarek ostatnio wyczaił swoją nową pętlę treningową przebiegającą w okolicach Strzeszynka, Kiekrza i Rusałki. Wspomniana pętla licząca około 40 km i prawie w całości terenowa aż mnie mocno i pozytywnie zaskoczyła - same super single, leśne dukty, podjazdy, zjazdy, czasem techniczne odcinki ... Szczerze to nie wiedziałem że tyle możliwości do solidnego trenowania w terenie i to na golonkowym poziomie mam tak blisko domu :)
    Najfajniejsze dla mnie jest to że na całej trasie nie czułem odznak większego zmęczenia i do tego pierwszą ponad stówkę z dużą ilością terenu po czerwcowym wypadku zaliczyłem.
    Na koniec wspólnej jazdy - browarkowanie na trybunach stadionu lekkoatletycznego na poznańskim Golęcinie :)
    Powrót grubo po 20-tej.

Dom - Luboń - jazda nadwarciańskim - Puszczykowo - Osowa Góra - Jeziory - Trzebaw - Glinki - Konarzewo - Dopiewiec - Sierosław (obiad) - Lusówko - Lusowo - Sady - Kiekrz - Strzeszynek - Strzeszyn (spotkanie z Jarkiem) - jazda nową pętlą Drogbasa - Rusałka (postój na stadionie) - powrót uliczny do domu

• Wielkopolskie 1.1 km w pionie :)

Niedziela, 22 maja 2011 • dodano: 23.05.2011 | Komentarze 17

Trójka wielkopolskich bikerów (ja, klosiu i Marc) zachęcona a jakże wspaniałym wypadem w październiku z porządnymi pagórkami w roli głównej do Puszczy Noteckiej, Szwajcarii Czarnkowskiej i Chodzieży postanowiła ponownie się tam wybrać i to w powiększonym składzie, było nas pięciu – dołączyli Maks i mlodzik.
    Wyjazd rozpoczął się po 9-tej na poznańskim Dworcu Głównym, skąd EN-ką udaliśmy się do Wronek, położonych na skraju wielkiej Puszczy Noteckiej. Podróż szybko zleciała – tak szybko że w ostatniej chwili zauważyliśmy docelową stację :)

Jazda ! Na żółtym szlaku przez Puszczę Notecką. Trochę piachu ... © JPbike

Leśne pagórki się zaczynają ... © JPbike

No ... byliśmy spragnieni czegoś extra by MTB :) © JPbike

Po dojechaniu do Białej nastąpił pierwszy postój przy sklepie – gorąco się robiło, więc pora na lodzika.

Robi wrażenie, jego właściciel ma fantazję :) © JPbike

Takie znaki w Wielkopolsce dla nas są na wagę złota :) © JPbike

Neorenesansowy Zamek w Goraju © JPbike

Od tego momentu zaczęła się zabawa połączona z trenowaniem techniki i siły na tamtejszych singielkach, leśnych duktach, raz do góry, raz w dół, nierzadko było ciężko, glebek, uślizgów nie brakowało … typowe MTB :)

Mlodzik podjeżdża na stromiźnie ... drugi raz :) © JPbike

Dawaj, dawaj klosiu !!! © JPbike

... zabrakło 5 metrów, a Maks ... zabrakło 10 metrów :) © JPbike

mlodzik - podjechał ! © JPbike

A ja ? Jasne że podjechałem ! (na przełożeniu 26/34) :)

Popas na takowy napój :) © JPbike

Maks w akcji na krętym, wąskim i zjazdowym singielku :) © JPbike

Marc i mlodzik napierają ... © JPbike

Gwóźdź naszego wypadu - skocznia w Czarnkowie w całej okazałości © JPbike

Po zapoznaniu się ze stanem nawierzchni jako pierwszy pomknął w dół mlodzik © JPbike

Teraz pora na mnie – zamiast fotek jest film ze mną w roli głównej :)

klosiu w końcu się odważył na coś mocnego w dół :) © JPbike

... :) © JPbike

Brawo Mariusz ! Strach zjazdowy przełamany ! © JPbike

Chwila odpoczynku ... © JPbike

W Czarnkowie istnieje taki porządny podjazd :) © JPbike

A na szczycie nagroda ... :) © JPbike

Asfaltowe napieranie w okolice Chodzieży ... © JPbike

Przed rozpoczęciem podjazdu żółtym szlakiem na Gontyniec zmęczenie ogarnęło Marca i postanowił asfaltem udać się do Chodzieży, a reszta na podjazd, by zdobyć jeden z najwyższych szczytów Wielkopolski.

Interwały podjazdowe na Gontyniec ... © JPbike

Podjeżdżający autor relacji :) © JPbike

Gontyniec (192 m) po raz kolejny zdobyty ! © JPbike

Interwałowy zjazd przebiegł szybko, że miałem duże problemy z załapaniem ostrości :) © JPbike

Końcówka zjazdu - ostro i tędy dwóch najwytrwalszych zjechało (ja i mlodzik) :) © JPbike

Na stacji w Chodzieży i myk do domu © JPbike

W dwuczłonowym składzie EN-ki podróżowało sporo ludzi, w bagażowym (naszym :)) przedziale trochę było … % :)
    Do Poznania zajechaliśmy o 22-tej i spod poznańskiego dworca każdy z nas w swoją drogę.

Dzień był ARCYUDANY !
    Dzięki chłopaki i do następnego :)

Przewyższenie – 1176 m !

• Niedzielna setka

Niedziela, 15 maja 2011 • dodano: 15.05.2011 | Komentarze 9

Pomysłu nie miałem, długo odsypiałem, a trenować trzeba !
    Golonkowi znajomi ścigali się w Zabierzowie a ja wyskoczyłem walnąć swoją treningową setkę na południe, odrobinę zmodyfikowaną.
    Temperatura spadła do poziomu 15 stopni, pochmurno i przez większość trasy zmagałem się z bocznym wiatrem.
    Ilość prowiantu skromna - 0,75 litra izo, 1 batonik Corny - starczyło na pokonanie całej trasy niezłym tempem, choć przez ostatnie 15 km powoli ogarniał mnie kryzys głodowy.
    Jak do tej pory to moja najszybsza setka, da się szybciej gdyby byłoby cieplej i słabszy wind :)

Na Accencie T3 wykręciłem na jednym łańcuchu z grupy Deore ponad 1300 km i sprawdziłem stopień rozciągnięcia ... nawet nie rozciągnął się o 0.75 mm, miło :)

Dom - Luboń - Komorniki - jazda Greiserówką - Mosina - Krosinko - Stare Dymaczewo - Borkowice - Drużyna - Nowinki - Pecna - Stare Tarnowo - Czempiń - Borowo - Gorzyczki - Nowy Gołębin - Donatowo - Krzyżanowo - Manieczki - Boreczek - Przylepki - Esterpole - Brodniczka - Żabno - Żabinko - Mosina - jazda Greiserówką - Komorniki - Luboń - Poznań ...