• Bikecrossmaraton Suchy Las

Niedziela, 11 sierpnia 2013 • dodano: 11.08.2013 | Komentarze 13

Maraton u Gogola w podpoznańskim Suchym Lesie to w tym sezonie najbliższy od domu wyścig. Skoro jest to trzeba być, by sprawdzić jak nogi zapodają po dwutygodniowej wyprawie. Na miejscu zjawiło się trochę znajomych – Dawid z Sylwią, Wojtek z Olą, Krzychu, Maciej, Paweł, Przemek i jeszcze sporo znanych twarzy. Dość krótką rozgrzewkę wykonałem z mlodzikiem i myk do sektora, z niewiadomego mi powodu startowałem z ostatniego (trzeciego). W edycji 2013 trasa została zmieniona – jedziemy odwrotnym kierunkiem z nowym fragmentem podjazdo-zjazdowym w okolicy nadwarciańskiego i Radojewa, oraz więcej km na poligonie. Ponad 80 km na mega robi wrażenie :)
    No i start, opóźniony o 15 min. Najpierw rundka „rozciągająca”, na której szybko i sprawnie przebijam się do przodu i bliziutko Lonki. Po chwili start ostry i następuje małe zamieszanie, bo czołówka zamiast skręcić w lewo gna na wprost, co powoduje że na prowadzenie stawki mega najpierw wychodzi … krzychuuu86 !!, a po krótkim czasie … JA !!!.
    Fajne uczucie :) Znając swoje możliwości na szybkich maratonach wiem że nie potrwa to długo. Faktycznie, po dwóch kilometrach liderowania dochodzi mnie czołowy peleton, po chwili skręcamy na betonowe płyty. Lonka, rasowe Rybki i paru innych mnie załatwiają na twardych przełożeniach. Następuje skręt na znany teren moraskich ścieżek. Na krótki czas wyprzedza mnie mlodzik, na moraskim podjeździe podczepiam się pod plecy Marka Witkiewicza i tak przez jakiś czas gnam za nim po krętych ścieżkach na szczyt wodociągów, po czym następuje nieznany mi, mocno wertepiasty zjazd do asfaltu, krótki podjazd i skręt na znany z zeszłego roku odcinek terenowy. Tworzy się kilkuosobowa grupa. Niestety, nadawane przez nich szalone tempo, tak średnio pod 35-40 km/h powoduje że tętno szaleje, zwalniam i czekam na następną grupkę. Długo czekam … Aż wreszcie po kilku km samotnego parcia dochodzi mnie dwóch i tak napieramy wspólnie ze zmianami przez pierwszą cześć nadwarciańskiego szlaku. Dość ostro, tak że poprzedzająca nas grupa zaczyna być w zasięgu. Skręt na nowy odcinek, podjazdowy do Radojewa, kawałek zjazdu rybką i ponownie wpadamy w nadwarciański teren z kilkoma małymi hopami. To właśnie tam doszliśmy poprzedzającą grupę, jak i nas dogania paru z Krzychem w składzie. W taki oto sposób utworzył się ze 12-13 osobowy peletonik, który pędził wspólnie przez bardzo długi czas. Poligonowa szosa, do ruin kościoła przebiega spoko i znów nowość – wpadamy w prawdziwy poligon z masą wertepów, hopek, kolein, błotnych kałuż itp. Pokonanie tego wszystkiego przy utrzymaniu mocnego tempa, jakie nadawała czołówka grupy powoduje że sporo sił ze mnie ubyło, z trudem utrzymuję się w ogonie. I tak kończymy pierwszą rundę. Początek drugiej rundy w dalszym ciągu pokonujemy wspólnie. Na pierwszej połowie nadwarciańskiego łapie nas przelotny deszcz, jeden odpada (chyba guma). Podczas pokonywania podjazdu do Radojewa łapią mnie w nogach pierwsze w sezonie skurcze :( Oczywiście powoduje to że zmuszony jestem odpuścić trochę, grupa mi odjeżdża. Trudno. Na szczycie okazuje się że dwóch powoli traci mocnego powera i tworzymy trzyosobową grupkę. Po zjechaniu z asfaltowej rybki zauważamy grzebiącego coś przy kole Radka Lonkę, który na drugiej części nadwarciańskiego bez problemu nas dogania i załatwia. Pomykając ponownie poligonową szosą każdemu z nas trzech widocznie zaczyna odzywać się zmęczenie mocnym parciem, już tylko ja i Janusz Przybysz jesteśmy w stanie dawać przyzwoite zmiany, a trzeci gość odpada zaraz po skręcie na dłuższe poligonowe wertepy. Trochę motywacji dodają nam dublowani miniowcy. W końcu meta, którą mijam bez emocji. Narastające zmęczenie ponad 80 kilometrowym mocnym gnaniem nie pozwoliło na mocny finisz.

19/112 – open mega

Strata do zwycięzcy (Paweł Bober) – 0:15:16, do M3 (Andrzej Doktor) – 0:09:28
    Wynik spoko, jazda średnia – a to przez skurcze i problemy z utrzymaniem się w grupie.
    Tegoroczna trasa okazała się trudniejsza od zeszłorocznej, poza odwrotnym kierunkiem było więcej podjazdów i zjazdów, więcej poligonowego terenu, no i te ponad 80 km na mega to już coś.
    W roli kibica przyjechał niezniszczalny biker z Buku - Jurek :)

15 (6 M2) – krzychuuu86 – 2:59:10
    19 (8 M3) – JPbike – 3:02:32
    31 (13 M3) – josip – 3:15:01
    47 (18 M2) – daVe – 3:19:47
    109 (42 M3) – MaciejBrace – 4:27:01

Bikecrossmaraton Suchy Las 2013. Go JPbike ! © JPbike

| 05:42 piątek, 16 sierpnia 2013 | linkuj Drogbas - Dzięki, dzięki :)
    Jarekdrogbas
    | 07:21 czwartek, 15 sierpnia 2013 | linkuj Gratulacje wyniku!Straciłes niecałe 15 minut.Jazda w czołowej grupie robi swoje a Ty nigdy nie odpuszczasz.Gratki za xc we Wągrowcu i kolejne pudło.Jak potrzebujesz dużej mocnej półki do Twoich trofeów to zapraszam;-)
    | 21:27 wtorek, 13 sierpnia 2013 | linkuj Jurek57 - W takim razie dzięki :)

z3waza - Dzięki. Znasz mnie :)
    No pewnie, utrzymanie takiego twardego tempa to dla mnie wyzwanie, pracuję nad tym ;)

klosiu - Dzięki. Szczerze to nie spodziewałem się postępu na płaskaczach :)
    Tak, Krzychu coś tam łyka, nawet stojąc obok siebie w sektorze pokazał mi jakieś tam żele :)
    Tak czy siak - Krzychu to bez wątpienia odkrycie sezonu, pewne jest to że prawdziwa bitwa o miano lidera wśród naszej paczki odbędzie się na michałkowym giga :)

bobiko - Mój szalony styl jazdy w terenie pewnie spowodowałby natychmiastowe zniszczenie gps-a :)

josip - Dzięki :) Ta czołowa grupa (druga, zaraz po liderach), w której jechałem była tak piekielnie szybka że ani razu nie byłem w stanie dać zmiany.

Rodman - Dzięki :) To co skomentowałeś to masz rację !

Maks - Dzięki :)

k4r3l - Giga w tym lokalnym cyklu nie ma. Jakby było to pewnie byłoby grubo ponad 100 km :)

krzychuuu86 - Zgodzę się z Tobą. Mały niedosyt jest bo fanie byłoby finiszować blisko siebie ...

MaciejBrace - Szybki jak błyskawica - do takiego określenia jeszcze mi brakuje, może w M4 :)
    | 14:41 poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | linkuj Jak zwykle szybki.
    krzychuuu86
    | 13:27 poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | linkuj Bardzo dobry ścig Jacek, szkoda tylko tych skurczy bo jechałeś naprawdę mocno.
    klosiu-jeśli chodzi o energel to łykam i są naprawdę dobre. dzięki za zdradzenie recepty na sukces...;)
    | 10:53 poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | linkuj O kurczę, ale pocisnąłeś! To jak mega miało 80km to ile miało giga (o ile było;)?
    Maks
    | 08:48 poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | linkuj Gratulacje dobry wynik Jacek ;)
    Rodman
    | 21:09 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj 12-13 osób to już jest siła na tak mało selektywnej trasie - jak na szosie ;-) - sporo kaemów zapodał gogol w tym roku - łatwo technicznie ale kondycyjnie na zmęczenie, gratulacje za ładny wynik ! :-)
    josip
    | 20:33 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj Gratulacje Jacek, świetny czas i wynik! Mi się niestety nie udało załapać na czołową grupę na początku, za cinki jestem..
    bobiko
    | 20:32 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj Powinieneś jakiegoś garmina do śledzenia trasy kupić, wtedy będziesz wiedział gdzie co i na jakim spidzie zapierprzałeś ;-)

| 20:30 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj Ciekawe czy Krzychu łyka polecane przeze mnie żele, bo coś za mocny się ostatnio robi ;).
    Ładnie pojechane, ostatnio robisz się coraz lepszy na plaskaczach :).
    z3waza
    | 20:19 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj Z trzeciego na czoło - no tylko trzeba było to utrzymać to przez 80 kilajów i byłoby dobrze ;)
    Spoko - wiem że takie naleśniki to nie Twój żywioł. Więc tym bardziej szacun za wynik.
    | 20:08 niedziela, 11 sierpnia 2013 | linkuj Dobry wynik !!!