top2011

avatar

Ten blog rowerowy prowadzi Jacek ze stolicy Wielkopolski.
Info o mnie.

- przejechane: 177761.50 km
- w tym teren: 64454.10 km
- teren procentowo: 36.26 %
- v średnia: 22.68 km/h
- czas: 324d 18h 52m
- najdłuższy trip: 329.90 km
- max prędkość: 83.56 km/h
- max wysokość: 2845 m

baton rowerowy bikestats.pl

Wyprawy z sakwami

polska
logo-paris
logo-alpy
TN-IMG-2156 TN-IMG-2156

Zrowerowane gminy



Archiwum 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

  • dystans : 51.53 km
  • teren : 25.00 km
  • czas : 02:14 h
  • v średnia : 23.07 km/h
  • v max : 54.29 km/h
  • rower : TREK 8500
  • Testowanie zmodernizowanego Treka

    Sobota, 9 lutego 2013 • dodano: 09.02.2013 | Komentarze 14


    Ano, ścigacz wchodzi w czwarty rok eksploatacji i czas na modyfikacje.
    Ze znakomitej ramy cały czas jestem bardzo zadowolony mimo szlifów i obtarć :)

    No dobra, co zmodyfikowałem ?
    - stara Reba SL z pięknymi wżerami zastąpiona Rebą RL 2012 bez manetki
    - kierownica, teraz mam 620 mm
    - nowa tylna przerzutka (XT 772)
    - wymieniony hak przerzutki (nieznacznie wygiął się)
    - obecną korbę przerobiłem na dwurzędową (pilnik był potrzebny)
    - nowy „blacik”, teraz mam 38/26, dla mnie starczy
    - nowa kaseta SLX 11-34
    - nowy łańcuch Deore (2 sztuki na zmianę)
    - wymienione linki i pancerze przerzutek
    - z rogów pozbyłem się na dobre

    Zmodyfikowana na dwurzędówkę korba XT © JPbike

    Podczas regulacji przedniej przerzutki do systemu 2x9 nie było większych problemów, została zamontowana niżej. By łańcuch przy trzyrzędowej manetce nie spadał przypadkowo poza blacik to wystarczyło śrubę regulacyjną dokręcić na maxa i wszystko gra. Przy montażu korby zauważyłem że tarcza 38 zamontowana na miejscu środkowej okazuje się być największą z możliwych (uff) by nie ocierała o ramę – to minus szerszych suportów typu press fit, które z kolei dają większą sztywność. Z manetki od amorka zrezygnowałem, moje dwie poprzednie Reby miały problemy ze odblokowywaniem blokady skoku i tyle.

    Po tych modernizacjach Trek odchudził się o 400g – to więcej niż się spodziewałem !

    Teraz pora na jazdę testową. W ramach dwugodzinnego treningu ruszyłem do WPN.
    Na ulicznej dojazdówce do lasu zastanawiałem się jakie prędkości będę osiągał na blaciku 38. Miłe zaskoczenie, bez problemu i z fajną dla mnie kadencją można spoczko pomykać na poziomie 30 km/h. No i czuć z przodu ubytek wagi. A w pagórkowatym leśnym terenie też fajnie szło pomykanie na dużej tarczy, szczególnie przypadło mi do gustu korzystanie z jednej zębatki w korbie i całego zakresu kasety, z czego na dwie skrajne zębatki rzadko przerzucałem biegi.
    Testowałem również set-up na ciężkich podjazdach i tu okazało się że tymczasowo zamontowana kaseta 11-28 jest niewystarczająca, przy "młynku" 26 więcej siły trzeba było dawać, więc zamontuję 11-34 i będzie OK.
    Natomiast szersza kierownica też pasuje mi, szczególnie w krętym terenie lepiej czuję zwrotność i w zakręty wchodziłem z większą prędkością, a na dojazdowych szosach mam mieszane odczucia.
    A amor ? Działa tak fajnie, że stara Reba (3 lata bez serwisu) to trup :)
    Ciekawie tylko jak spiszę się na "płaskim" maratonie. Póki co na razie mogę spać spokojnie bo sprawdzałem prędkość maksymalną na najtwardszym przełożeniu, doszedłem do 54 km/h i nagle wyskoczył mi but z pedała :)

    Na moich sinusoidach. Widok ogólny zmodyfikowanego Treka © JPbike

    Oto napęd 2 x 9 © JPbike

    Kokpit z nową (szerszą) kierą i amorkiem © JPbike


    Co do trasy - udałem się na swoje sinusoidy i sprawdzałem tam swoją rundkę XC.
    A w niedzielę 10 lutego debiutuję jako organizator teamowo - bikestatsowych zawodów :)

    Lutowa migawka z trasy w WPN © JPbike

    Przewyższenie - 410 m

    Kategoria do 100 km, sprzęt



    Komentarze
    JPbike
    | 18:16 niedziela, 10 lutego 2013 | linkuj dik71, klosiu - To taki eksperyment bym zebrał doświadczenia, bo w bliskiej przyszłości planuję przesiadkę na 2x10. Pierwsze ścigi, jak i treningi w porządnym terenie dadzą odpowiedź :)
    klosiu
    | 15:43 niedziela, 10 lutego 2013 | linkuj Nie boisz się Jacek że jak ci zaciągnie łańcuch między zębatkę a ramę to będziesz miał problem z wyjęciem? Miejsca tam malutko...
    djk71
    | 09:03 niedziela, 10 lutego 2013 | linkuj Proszę, proszę... przygotowania do sezonu idę pełną parą... Ciekawe jak Ci się będzie jeździło w takiej konfiguracji...
    JPbike
    | 06:55 niedziela, 10 lutego 2013 | linkuj k4r3l - Wystarczyło najpierw na próbę zwykłe zdjęcie rogów przy starej kierze i poczułem różnicę w terenowej jeździe. Szczególnie lepiej czuć rower i jest większa stabilność.

    Piksel - Ja 26-tki nie nazwałbym młynkiem, a 22 lub 24 to już tak :)
    k4r3l
    | 20:58 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Hmmm, szersza kiera i bez rogów? Pomyślę o takim rozwiązaniu, jak nie sprawdzą się moje różki-samoróbki, hehe. Ja właśnie składam sprzęcior, jeszcze tylko hample oraz inne duperele i można ruszać :) No i brak młynka budzi respekt :D Pozdro!
    JPbike
    | 20:49 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Rozumiem Tomku o czym piszesz. Też podobnie myślę :)
    bloom
    | 20:45 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Generalnie sądzę ze będziesz zadowolony z 2 blatów. Ja przy jeździe zimówką nie mogę przyzwyczaić się do 3 blatów.
    bloom
    | 20:43 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Jestem ciekawy, czy będzie zaciągać, a jeżeli będzie to czy łańcuch przejdzie przez widełki ?
    Ale to sie raczej okaże w sezonie.
    JPbike
    | 17:45 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj bloom - Wiedziałem że jako pierwszy się odezwiesz :)
    Przerzutka z jest z długim. Odległość blacika od widełek to jakieś max 4 mm i pewnie nie przejdzie. Fotki nie będzie, przy jakiejś okazji zobaczysz w wersji live.

    seba284 - Ano, dzięki :) Oczywiście że zobaczysz, jak tylko przyjedziesz :)

    Piksel - Tak z długim, bo świeża przesiadka na napęd 2x9 jest swego rodzaju eksperymentem i jak będzie coś nie tak to zakładam klasyczny 3 rzędowy układ. W ciężkim terenie (np krzaczory, gałęzie, patyki itp) to nie lubię non shadow, mam jeszcze 2 sztuki XT 772 z lekkimi luzami, ale sprawne.

    z3waza - Jasne że upraszcza. Poza tym u mnie poprzednie zębatki w korbie nierównomiernie się zużywały.
    z3waza
    | 17:34 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Jak zajadę mojego SLXa w Specu to też mam zamiar przejść na dwurzędówkę. To jednak uprascza obsługę.
    bloom
    | 17:09 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Jacku mam pytania:
    - Przerzutka z krótkim wózkiem czy z długim ?
    - daj jakieś foto z ilością miejsca pomiędzy widełkami a zębatką - masz go tam tyle, że przejdzie bez problemu łańcuch ?
    Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!