• Otwarte Mistrzostwa Pobiedzisk XC

Niedziela, 2 grudnia 2012 • dodano: 02.12.2012 | Komentarze 12

Jakiś czas temu Asia z Marcinem wpadli na pomysł zorganizowania tytułowych zawodów i po tym ognisko z kiełbaskami.
    W końcu wszystko zostało profesjonalnie dopięte na ostatni guzik i jazda na zawody, które doskonale wypełniają długo trwającą lukę między sezonami ściganckimi, no i dzięki temu można poznać swój poziom w danej chwili :)

Razem z Jarkiem postanowiliśmy dotrzeć rowerami do miasteczka zawodów, nad urocze Jezioro Brzostek.
    Częściowo słoneczna i z temperaturą na poziomie zera stopni pogoda zachęciła nas do walnięcia grudniowej setki z dodatkiem przepalanka :)

Po spotkaniu z Drogbasem w Parku Sołackim okazało się że Jarek zapomniał licznika i tak ostro pomknęliśmy do jego chaty, po czym znów szalenie żeśmy pomknęli przez miasto nad Maltę, by zdążyć na miejsce zbiórki, a tam nikt poza nami nie zjawił się.

Nad Maltą spuścili wodę © JPbike

To nic. Jedziemy dalej i częściowo trasą poznańskiego BM. Po pokonaniu jakiegoś dystansu obaj stwierdziliśmy że za ostro pomykamy, trochę sił nam ubyło i nie będzie dobrze na XC. Zwalniamy i tak dojechaliśmy do celu kilka minut po 12, a na liczniku wybiło mi ponad 50 km ... :)
    Na miejscu sporo znajomych, a reszta po chwili się zjawiała: organizatorzy z córkami, biniu, grigor86 z tatą, seba284, mlodzik, josip z córką, Rodman, klosiu, kania76, 19Piotras85 z kolegą, a po ściganinie pojawiło się jeszcze kilka osób.
    Najpierw z3waza oprowadził nas po liczącej ponad 5 km autorskiej rundzie.
    Dość szybka, raz szeroko, raz singielki, parę ostrych zakrętów, kilka szybkich łuków, podjeżdziki i zjeżdziki, troszkę błotka, masa liści, na koniec techniczna górka z piaskiem i myk w dół do mety. W sumie dobrze wyciśnięta z tego co mają w okolicy.

Relaks przedstartowy :) © JPbike

Chwila napięcia przed odpaleniem. Trochę nas jest :) © JPbike

No to START ! Od razu ostro pognali, dobrze że pulsaka nie zabrałem :)

1 okrążenie - Wystartowałem z dalszej pozycji i próbuję delikatnie się przebijać do przodu, po krótkim czasie ląduję blisko czołówki. Prowadzi Drogbas. W pewnym momencie wyprzedza mnie Rodman i gna do przodu z dość niezłą kadencją. Na najstromszym podjeżdziku załatwiam Jarka i jestem na 2 pozycji, za Przemkiem. Niestety, obaj skręcamy w niewłaściwą ścieżkę, spadamy w dół i wracamy na właściwą trasę przez skarpę. Po chwili Rodman na łuku wpada w efektowny poślizg przednim kołem i glebę zaliczył. Gnam dalej i stwierdzam że niewiele straciłem na zgubce - jestem na 5 pozycji, za Drogbasem, grigorem (!), josipem i z3wazą. Koniec pierwszego okrążenia. Piaskowy podjazd pokonany.

2 okrążenie - Gnam, gnam, gonię z3wazę i po chwili widzę że za mną pomyka biniu (!). Udaje się wyprzedzić z3wazę. Wreszcie dochodzę czołową trójkę, a oni na pewnym zakręcie zdezorientowali się i omal nie skręcają w złą ścieżkę i dzięki temu wychodzę na prowadzenie ! Fajne uczucie :) Niestety na chwilę bo kilometry dojazdowe zaczynają się odzywać i powolutku słabnie mi power w nogach. Przed końcem okrążenia spadam aż na 5 pozycję, ale i cały czas mam na oku czołówkę. Na piaskowym podjeżdzie zostałem przyblokowany.

3 okrążenie - Raczej walka z samym sobą i by wycisnąć z siebie resztki sił. Za mną czai się biniu. Na szybkim łuku mocno mną zarzuciło i chwila napięcia. Ostatnie kilka km to heroiczna walka, nieskuteczna, do tego zaczynają mnie łapać mikroskurcze i zupełny brak sił. Tracę kolejne i aż 3 pozycje - pokonali mnie biniu, Rodman i na koniec doznaje gorycz porażki od klosia. Piaskowy podjazd o dziwo pokonany.

Fotka by grigor86
    W akcji na piaskowym podjeżdziku © grigor86

I tak - Otwarte Mistrzostwa Pobiedzisk w XC sensacyjnie wygrał grigor86 !

Zaraz po ściganinie - czas na ciepłą herbatkę ! © JPbike

Wspaniali organizatorzy :) © JPbike

Kompletna ekipa zimowych mistrzostw Pobiedzisk w XC © JPbike

Dekoracja pierwszej trójki :) © JPbike

Czas na pieczenie kiełbasek i takie tam pyszne dodatki :) © JPbike

W końcu, dzięki wspaniałemu towarzystwu i ciepłym ognisku zostaliśmy naładowani pozytywną energią i późnym popołudniem ruszyłem z Drogbasem w drogę powrotną.
    W pewnym momencie spojrzałem na termometr - było minus 2.8 st., mimo tego miło się jechało bo nie wiało, było leciutko z górki i przeważnie płasko, no i podziwialiśmy zapadający grudniowy zmrok.

Klimatyczna droga powrotna ... © JPbike

To już nad Maltą. Jeszcze jedno piwko i wracamy do swoich chat © JPbike

Dodam jeszcze że tegoż dnia pierwszy raz dosiadłem 29'era i po krótkiej próbie trudno ocenić te bardziej zauważalne różnice. Jedno co wiem - model na którym jechałem (karbonowy Specialized z XTR) jest mniej zwrotny i lepiej wybiera nierówności od mojego Treka na klasycznych kółkach.

Podsumowując - super miło spędzony czas, więcej takich !
    Tylko formy na zawodach mi brakło. Postaram się poprawić do wiosny :)

DZIĘKI WSZYSTKIM i do następnego !

Wszystkie pozostałe fotki z mojej cyfrówki są TUTAJ :)

| 18:35 wtorek, 4 grudnia 2012 | linkuj Daniel - Dzięki :) Po prostu trzeba chcieć, odpowiednio się odziać i się jeździ :)
    A teren, niezależnie czy to suchy, czy to błotny jest dla mnie żywiołem :)
    bananafrog
    | 08:49 wtorek, 4 grudnia 2012 | linkuj Hej, gratulacje! Macie fajną ekipę i chce się Wam ruszać, kiedy większość ledwie coś tam mieli. Twój dystans, zwłaszcza biorąc pod uwagę teren, robi w grudniu wrażenie :)
    | 19:19 poniedziałek, 3 grudnia 2012 | linkuj z3waza - MY wszyscy, w czapeczkach kolarskich wyglądamy jak bohaterscy rycerze po niezwykłej bitwie :D

Jarekdrogbas - Dla nas takie dni to standard ;)
    Cóż, jak wiesz, ja to mam ciężkie życie, jeśli chodzi o godzenie treningów z ciężką harówką.

kania76 - Dzięki :) Dokładnie ! Czekamy na kolejne takie imprezy.

grigor86 - Nadal nie mogę wyjść z podziwu że tak rewelacyjnie wypadłeś ! :)

klosiu - No właśnie, końcowe wyniki pokazują że takie zawody w grudniu są nam potrzebne :)

Joannazygmunta - Jak tylko rzuciliście pomysł to od razu się zgłosiłem i przyjechałem na 100% :)

19Piotras85 - To fajnie ! Więc wszyscy bierzmy się do myślenia w sprawie kolejnych zimowych imprez integracyjno-wyścigowych z emocjami :)
    19Piotras85
    | 10:36 poniedziałek, 3 grudnia 2012 | linkuj ja tez się ciesze, że tam byłem. Jeśli dostane następne zaproszenie na pewno skorzystam, poprawię kondycje i postaram się jechać szybciej :) Fajna integracja :)
    JoannaZygmunta
    | 07:36 poniedziałek, 3 grudnia 2012 | linkuj Cieszę sie że przyjechałeś :) Dzięki za słowa uznania .
    | 00:05 poniedziałek, 3 grudnia 2012 | linkuj Zdziwiłem się że w ogóle doszliśmy z Rodmanem waszą grupę, bo całe drugie kółko nikogo nie widzieliśmy. Ale po wynikach od razu widać, kto się sumiennie roztrenowywuje, a kto trenuje po kątach ;).
    grigor86
    | 23:02 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj Fajowsko się jeździło, dobry dzień, który będę miło wspominał, a nieskromnie powiem że czułem dzisiaj moc :-)
    kania76
    | 22:20 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj Ladne fotki. Fajna impreza. Milo poznac nowych cyklomaniakow.
    Jarekdrogbas
    | 21:48 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj Znowu spędziliśmy fajny rowerowo - piwno - wyścigowy dzionek;-) A Twoja forma to wynik roboty Twojej długiej i cięzkiej więc spoko!
    | 21:09 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj Poprawiony link z fotkami :)
    z3waza
    | 20:56 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj a - chyba nie masz ustawionej galerii na public - nie można otworzyć :(
    | 20:53 niedziela, 2 grudnia 2012 | linkuj Na zdjęciu z "kiełbaskami" wyglądam jakbym był przebity kijem i w dodatku miał dupę murzynki :D