• Kralova Hola (1946 m) zdobyta !

Środa, 26 września 2012 • dodano: 27.09.2012 | Komentarze 15

Wrześniowy urlop w górach – dzień kulminacyjny :)

W końcu mam na koncie dwusetkę z porządnymi górkami i prawie 4 km w pionie !

Jakiś czas temu przeglądając blogi natrafiłem właśnie na kolejną górę, na którą można wjechać rowerem bez ograniczeń i leżącą w środkowej części Słowacji, w Tatrach Niżnych - Kralovą Holę (Królewska Hala), która mierzy imponujące 1946 m.n.p.m.
    Wiadomo jak to ze mną bywa - prędzej czy później nadejdzie dzień by ją zdobyć :)
    Plan był taki – wystartować spod granicy w Łysej Polanie, zdobyć szczyt i wrócić tą samą trasą.

Dzień zaczął się pobudką o 6 rano ... © JPbike

Dojazd autem z Istebnej do Łysej Polany (ponad 160 km) zajął nam około 3 godzin.

Parking (20 zł !) przed szlakiem na Morskie Oko wypełnił się do ostatniego miejsca © JPbike

Na trasę ruszyliśmy o 10:30. Żadnej mapy nie miałem, tylko wydrukowane fragmenty.
    Od razu po wjechaniu do Słowacji zaskoczył nas spokój, dobry asfalcik, wspaniała przestrzeń, wokół same góry i znikoma ilość turystów, a u nas tłok i pełna komercja w rejonie Tatr.

Widać ... sama przyjemnosć :) © JPbike

Na wysokości około 1000 m. Nie ma to jak jazda wśród gór :) © JPbike

Słowackie Tatry również są piękne ! © JPbike

Ten szczyt to Łomnica (2634 m) :) © JPbike

Spory kawał drogi jechaliśmy trasą Tatry Tour. Kiedyś się skuszę ... :) © JPbike

Długi i prosty zjazd do Popradu. Wiało strasznie z boku ... © JPbike

Pozazdrościć takiego widoku mieszkańcom Popradu :) © JPbike

Jazda wśród kolejnych górek i przełęczy ... © JPbike

Jedna z wielu przerw na uzupełnienie energii © JPbike

To już pełen górski konkret ! © JPbike

Jak to w górach bywa - pogoda często się zmienia © JPbike

Ciekawy wiadukt kolejowy © JPbike

Na południowym krańcu trasy pierwsze spojrzenie na cel. Szczyt niestety spowity w chmurach © JPbike

Miasteczko Sumiac - właśnie od tędy zaczyna się właściwy atak na szczyt © JPbike

No ... :) © JPbike

Początkowo jakieś 5 km jedzie się po dobrym szuterku do góry © JPbike

Na wysokości ok 1300 m. Powoli zbliżamy się do chmur :) © JPbike

Na 1450 m zaczyna się stary asfalt z barierkami by nie spaść w dół © JPbike

Nie dziwcie się że na CAŁEJ trasie ani razu nie odwiedziliśmy słowackiego sklepu :) © JPbike

Tutaj wysokość Śnieżki została pokonana :) © JPbike

Końcówka podjazdu na wysokości 1800 m. Szczyt z budynkiem spowity chmurami © JPbike

To już przedostatnia serpentyna. Zaczyna strasznie wiać ... © JPbike

Upragniony cel osiągnięty ! :) © JPbike

Na szczycie huragan taki że omal nas nie zdmuchnęło ! © JPbike

Jak mocno hulał wind ? Właśnie TAK ! © JPbike

Rekord wysokości pobity ! Wyżej to już tylko w ALPY :) © JPbike

Tylko tutaj można było wytrzymać huragan i odpocząć. Temperatura na górze spadła do 8 stopni © JPbike

Na szczyt udało się wjechać na krótko przed 18-tą, mając 107 km i ok 2500 m w pionie.
    Najcięższy jest oczywiście ostatni podjazd - 12 km i ok 1200 m przewyższenia.

Na szczycie znajduje się budynek przekażnikowy TV z wieżą © JPbike

Wracamy w dół. Jeszcze jedno spojrzenie na szczyt i długi downhill :) © JPbike

Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) © JPbike

Po zjechaniu temperatura skoczyła do 17 stopni, ściemniło się, zakładamy lampki i myk w drogę powrotną © JPbike

Podczas drogi powrotnej jazda przebiegła w świetle księżyca i fantastycznych zarysów gór, szczególnie jak się przejeżdżało w rejonie Tatr.
    Na trasie jedyną awarią było złapanie laczka u mnie w banalnym miejscu - na rondzie w Popradzie :)
    W końcu, strasznie zmęczeni, ale szczęśliwi doturlaliśmy do zaparkowanego auta na krótko przed północą i czekała nas jeszcze prawie 3 godzinna jazda autem do noclegowni, do której dojechaliśmy o 3 w nocy, a spać żeśmy poszli o 4.
    W sumie 21 godzin w podróży !

Cała jazda przez 10 przełęczy (chyba, bo nie liczyłem przez te widoczki :)) to było istne hardcore ! Ale warto było !

Podczas jazdy i po zrealizowaniu hardcorowej wycieczki wielokrotnie się zastanawialiśmy, czy my jeszcze jesteśmy normalni i czy nie przyda nam się leczenie :D

Fotorelacja Jarka - KLIK.

Łysa Polana (PL-SK) - Tatranska Javorina - Zdlar - Tatranska Kotlina - Tatranska Lomnica - Stary Smokovec - Poprad - Hranovnica - Vernar - Telgart - Sumiac - Kralova Hola - ... powrót tą samą trasą

Przewyższenie – 3932 m !

| 18:17 czwartek, 28 listopada 2013 | linkuj poisonek - Ja tam zapewne wrócę, muszę tylko trafić na pogodę i arcywidoczki :)
    poisonek
    | 17:03 wtorek, 26 listopada 2013 | linkuj No faktycznie nie trafiłeś z pogodą. Ale za to dystans i przewyższenie powala :) Super trip.
    | 17:06 czwartek, 4 października 2012 | linkuj MaciejBrace - Dzięki :)
    | 21:01 wtorek, 2 października 2012 | linkuj Widoczki piękne, dystans, wysokość - godne pozazdroszczenia.
    | 18:26 poniedziałek, 1 października 2012 | linkuj Relacja z masą fotek uaktualniona.
    Dzięki wszystkim - spodziewałem się takich i podobnych komentarzy :)
    Realizujcie swoje rowerowe marzenia i korzystajcie z każdego wolnego czasu !

Mój i Drogbasa następny pomysł, oczywiście hardcorowy - z Poznania do Paryża ;)
    | 16:43 sobota, 29 września 2012 | linkuj O żesz!!!
    kania76
    | 19:55 piątek, 28 września 2012 | linkuj Daliście chłopy czadu. Szacunek i gratulacje.
    shem
    | 12:12 piątek, 28 września 2012 | linkuj 4km w pionie i 200 w poziomie? Wy nie jesteście normalni ;-)
    josip
    | 07:14 piątek, 28 września 2012 | linkuj Daliście konkretnie czadu! Przewyższenie, dystans i wysokość dosłownie wciskają w fotel, szacun. No właśnie, gdzie można leczyć cyklozę?:)
    JoannaZygmunta
    | 19:38 czwartek, 27 września 2012 | linkuj Oj! Pozytywne wariaty :D.
    grigor86
    | 19:26 czwartek, 27 września 2012 | linkuj Konkretne wjeżdżanko!!!
    | 18:23 czwartek, 27 września 2012 | linkuj Przekraczacie granice! A takiej "choroby" jak Wasza, życzyłbym każdemu :) Gratki!
    krzychs4
    | 17:45 czwartek, 27 września 2012 | linkuj Daleko i wysoko! Gratulacje!
    RamzyY
    | 17:05 czwartek, 27 września 2012 | linkuj po Pienino-Gorcach tez zastanawiałem się, czy chłopaki mnie nie zlinczuja za wyznaczenie takich tras ;p
    | 16:39 czwartek, 27 września 2012 | linkuj O cholera, rekord absolutny wysokości na biku :).