• MTB Marathon Złoty Stok

Sobota, 5 maja 2012 • dodano: 06.05.2012 | Komentarze 11

Nareszcie nastało długo oczekiwane maratonowe ściganie w górach :)
    Po Murowanej Goślinie miałem zapewniony drugi sektor, a właściwie ledwo się zmieściłem. W oczekiwaniu na start było trochę emocji – a to dlatego bo stałem w czwartym rzędzie od linii startu, wszystko przez garstkę osób w jedynce. Fajnie wtedy widzieć czołówkę :) Przed startem miałem ustaloną z Drogbasem taktykę równomiernego rozłożenia sił. Po ruszeniu stawki Gigowców dość szybko rasowi mocarze zaczęli mnie wyprzedzać i również szybko, bo już na początku porządnego podjazdu na Jawornik Wielki znalazłem się w swoim miejscu, a właściwie przez większość wspinaczki jechałem za Justyną Frączek :) Jako że wspomniany i długi podjazd miałem doskonale obcykany to perfekcyjnie udało się całość podjechać z tętnem na poziomie 160 i przy tym nie tracąc zbytnio wiele pozycji. Po tym pierwszy i krótki techniczny zjazd, pokonany spoko, z jednym potknięciem przez zaczepienie gałązką o kierownicę (bez komplikacji). Dalej to długi i łagodny zjazd, czasem trzeba było dokręcać do niezłych prędkości. W okolicy 15-go kilometra, po wyboistej końcówce zjazdu łańcuch zakleszczył się w korbie tak mocno że w ogóle nie dało się kręcić. Zatrzymałem się, po chwili Jarek ochoczo zjechał i tak razem usiłowaliśmy usunąć usterkę. Udało się uruchomić napęd w Treku dopiero po kilku minutach i do tego po zdjęciu koła :( Sporo osób nas wtedy minęło, w tym klosiu. Po ruszeniu na drugi podjazd pora na odrabianie strat. Nie szło mi tak jak chciałbym. Jarek zaczął mi powolutku odskakiwać. Dalej do połowy trasy giga praktycznie nic ciekawego w moim wykonaniu nie działo się, jechałem sam, klika osobników udało się dojść i wyprzedzić. Na drugim bufecie krótki postój. W końcu na jednym z wielu i ciężkim podjeździe przede mną pojawiła się sylwetka klosia, który na płaszczyźnie wyraźnie przyspieszył i na krótki czas znikł mi z oczu. Mariusza udało się dojść na końcu leśnego zjazdu i tak dalej rozpocząłem bardzo ciężki podjazd na Przełęcz Jaworową. Młynkując tędy (nie wiem czy przełożenie 26/34 to jeszcze młynek :)) nagle dostrzegłem stojącego na poboczu Jarka z małym problemem (zgubił 2 śruby mocujące blat) i dalej znów jechaliśmy razem i blisko siebie, do szczytu. Czas na zjazd czerwonym do Orłowca, technicznym i również obcykanym kilka dni wcześniej. Oczywiście pomknąłem tędy w dół na całego i nagle mocno najpierw przodem, a następnie tyłem dobiłem o niezłej wielkości ostry kamień, tak mocno że tył podskoczył i jakieś 10 metrów jechałem na przednim kole, niewiele brakowało do otb, szybko zareagowałem, wychyliłem się za siodełko i chwile grozy za mną :) Po około 500 metrach mknięcia w dół okazało się że w tylnym kole kapeć złapany :( Zszedłem na bok i operacja wymiany dętki poszła sprawnie i ze spokojem, nawet dobitą dętkę zwinąłem tak by upchać ją do kieszonki. Raptem 20-30 osób mnie wtedy wyminęło, w tym klosiu i josip. Ruszyłem dalej i … po ujechaniu 200 metrów zjazdu kolejny kapeć, tym razem w przednim kole :( Oznaczało to dla mnie koniec walki o jakiś wynik i pozycję teamowego lidera, no chyba że kumplom przytrafi się defekt lub kryzys. Druga wymiana dętki również poszła sprawnie i ze spokojem, kolejne kilkanaście osób mnie załatwiło i wyczułem że znalazłem się w ogonie giga. W końcu udało się ruszyć, na końcu zjazdu, przy bufecie zatankowałem na full bidony i jazda. Kolejny długi podjazd, powolutku szło doganianie i wyprzedzanie pojedynczych zawodników. Na szczycie fajna i gładka szutrówka, na której można było rozwinąć konkretne prędkości (z rozsądkiem). Po zjechaniu do Lutyni czas na wspinaczkę, na kulminację wysokościową – Górę Borówkową. Całość, aż do samego szczytu podjechana, 3 osoby wyprzedzone i wreszcie coś technicznego - kamienisto-korzenny zjazd z tymże szczytu. Początek z wielkimi kamolcami pokonałem spoko by nie złapać kolejnej gumy, a następnie nie wytrzymałem wolnego tempa, poniosło mnie i zaszalałem na dających w kość korzennych wybojach i przy tym kolejne 2 osoby załatwione. W końcu ostatni i bardzo stromy podjazd, rok temu pchałem tędy bike’a a tegoż dnia w całości udało się go podjechać. Na tymże podjeździe kolejne kilka osób udało się wyprzedzić, w tym Tomka. Ostatni i długi zjazd do samej mety pokonałem już bez emocji, po drodze wyprzedzając jeszcze jedną osobę (Grega z OSOZ) i tak wpadłem na metę, po czym od razu poszedłem po darmowe PIWO ! :)

112/166 – open giga

Strata do zwycięzcy, jak i M3 (Bogdan Czarnota) – 1:45:40
    W sumie przez defekt i 2 kapcie straciłem 20-25 minut …
    Z jazdy i równomiernego rozłożenia sił jestem zadowolony, z wyniku już nie.
    Trasa okazała się bardziej kondycyjna niż techniczna, całość przejechałem bez kryzysu.

80 (37 M3) – Jarekdrogbas – 5:05:01
    97 (42 M3) – klosiu – 5:19:17
    108 (47 M3) – josip – 5:25:52
    112 (49 M3) – JPbike – 5:31:11 (defekt z zakleszczonym łańcuchem i 2 gumy)
    142 (59 M3) – Jacgol – 6:16:19 (2 gumy)

JPbike w akcji :) © JPbike

Ostatni i stromy podjazd. Dałem radę ! © JPbike

| 15:00 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj slec - Właśnie !
    | 20:56 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj bloom - Już o tym komentowaliśmy i jak pisałem że w tym sezonie żadnych modyfikacji w sprawach oponiarskich u mnie nie będzie. Może w przyszłym, ale kto wie ? :)

josip - Właśnie, sprawcą był ten sam kamień.
    Tegoroczny Złoty Stok przeszedł do historii jako rekordowy maraton dla mnie pod względem ilości defektów.

MaciejBrace - Fajnie że u GG dają transmisję live, gwarantujemy emocje na światowym poziomie :D
    Dziesięć godzin to pewnie oznacza DNF bo trasę zamykają o 19:00, a giga startuje o 10:00 :)
    To był pech i do tego powtórzył się - wcześniej, w grabkowym Karpaczu (2009) też przez kamień na zjeździe dobiłem dętkę ...

klosiu - Siedziałem wtedy na polance, trochę zasłonięty drzewem i chyba za cicho krzyknąłem do Ciebie dwa słowa "złapałem gumę" :) Jak tędy zjeżdżałeś to rzeczywiście wyglądałeś na skupionego. Twardziele tacy jak ja to nie poddadzą się łatwo !

Jarekdrogbas - Liczę na TO ! Niech tylko tamtejsza trasa będzie cięższa i techniczna.

JoannaZygmunta - Tak, technika jest moją mocną stroną i wtedy czuję satysfakcję :)
    Ano szkoda, zresztą każdemu z nas coś takiego może się przytrafić w najmniej oczekiwanej chwili.

k4r3l - Dokładnie :) Ponad 2600 m w pionie to standard na górskim giga u Golonki.

KeenJow - Dzięki. Taki już mam charakter :)
    KeenJow
    | 19:40 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Wielkie gratki, także za zacięcie w łataniu niedogodności gumo-pochodnych ;)
    | 15:24 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Ależ giga przewyższenie - nic dziwnego, że kondycyjkę trzeba było mieć tego dnia nienaganną :)
    JoannaZygmunta
    | 10:57 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj "i wreszcie coś technicznego - kamienisto-korzenny zjazd z tymże szczytu" - jesteś niemożliwy, nareście coś ciekawego na trasie. :D
    Szkoda, że złapałeś te kapcie.
    Jarekdrogbas
    | 10:01 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj We Wałbrzychu sie odgryziesz;-)Walczyłes do samego końca GRATULACJE;-)
    Od wtorku jade z przygotowaniami do maratonu we Wałbrzychu.A i korba do wymiany bo okazało sie,że przemialiłem i zębatki;-))))))
    | 21:50 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Jakoś cię nie zauważyłem na tym czerwonym szlaku jak łatałeś, ale koncentracja na zjeździe też nie na wiele mi się przydała, bo zaraz później zrobiłem ładne OTB w kamienie :). Ale wolę łatać snejki na wycieczce pod Śnieżnik, niż na trasie maratonu ;). I tak ładnie poszło, defekt zawsze się może zdarzyć, grunt to nie odpuszczać.
    | 21:32 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Na bieżąco śledziłem wasze poczynania i walka z klosiem była zacięta do 2 pkt kontrolnego (później poszedłem na rower) i tak moim zdaniem niezły wynik ja bym jechał ze 10 godzin :)
    Te kapcie to może wina złego ciśnienia , albo zwyczajny pech - kolce akacji są złośliwe.
    josip
    | 21:20 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Ale pech - to na bank ten sam kamień załatwił ci obie dętki...
    Gdyby nie defekty, powalczyłbyś z Jarkiem o tytuł team lidera.
    bloom
    | 20:49 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Jacku czas zainwestować w mleczko :)