• Wietrznie

Niedziela, 27 listopada 2011 • dodano: 27.11.2011 | Komentarze 12

Dość późno ruszyłem na trening, po 16, z powodu odsypiania.
    Jazda na pętlę przez WPN.
    Nieźle wiało, co spowodowało że kręcenie przebiegło raz wmordewindowo, raz wtyłowindowo, raz bocznowindowo, raz w osłoniętym lesie.
    Bez licznika, bo jedyny posiadany podpięty jest do Treka, ale i tak średnia jest bo dystans pętli mi znany, a czas odmierzał stoper w telefoniku, brakuje tylko prędkości maksymalnej - przydałby się do tego policyjny radar :)
    Po przejrzeniu rynkowej oferty liczników zdecydowałem że być może sprawię sobie Sigmę ROX 8.1 - cena na pewno mnie wykończy, więc to będzie idealny prezent gwiazdkowy.

Dom - Luboń - Komorniki - Wiry - Łęczyca - Puszczykowo - jazda Greiserówką - Komorniki - Luboń - Poznań ...

Kategoria do 50 km, nocne

Maks
    | 00:18 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Właśnie się dowiedziałem, że Edge 800 ma zapis co 1sek i spokojnie możesz jechać cały dzień i nie zapełnisz karty ;) Możesz tworzyć własne treningi np interwałowe i skupiać się na pedałowaniu a nie na włączaniu i wyłączaniu stopera. Darmowa wersja programu Sport Traks do analizy danych. Przy zastosowaniu dodatkowych wtyczek masz nieograniczone możliwości.

Bardzo ciekawą opcja w tym liczniku co pokazuje Ci Jarek:
    Szybka kalibracja ciśnienia powietrza wzgl. stacji bazowej. Ciekawe jak to się sprawdza bo jak na razie w Sigmie nie ma takiej opcji. Jak już brać VDO do z oprogramowaniem ;)
    Drogbas | 20:51 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj http://allegro.pl/licznik-vdo-z3-wysokosciomierz-i-pulsometr-5lat-i1974670257.html
    z mojej strony polecam Ci to.
    | 18:41 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj Maks - No tak, masz trochę sensownej wiedzy na ten temat. Się zobaczy co w końcu wybiorę.
    Maks
    | 08:46 piątek, 2 grudnia 2011 | linkuj U Golonki np trasa jest liczona na podstawie GPSu kompletnie bez sensu.
    Liczniki zliczają impulsy i zapamiętują dane co określony czas w pamięci (potrzebne to jest do rysowania wykresów). Generalnie mamy 2 pomiary prędkości liczoną na podstawie ilości impulsów i zapamiętywanej co jakiś czas.
    Im czas krótszy tym np odwzorowanie terenu (nachylenia) dokładność danych jest większa.
    Minusem jest to że zapamiętywanie danych np co sek jest bardzo pamięciożerne i wiele liczników pracuje w takim trybie maksymalnie 2h (ale przy krótkich treningach się przydaje). Kolejną sprawą jest "bez przewodowość" - im częściej się zatrzymujesz tym te pomiary są mniej dokładne. Ponieważ pierwszy impuls jest liczony dopiero po przejechaniu kilku metrów.
    Ja się zastanawiam cały czas nad Garminem Edge 800. Nie ze względu na bajery ale ze względu na to, że ma wszystko to co mam aktualnie na kierownicy i jest to 1 licznik a nie 2 urządzenia. Kolejnym licznikiem który brałbym pod uwagę jest Polar ale nie 500 tylko górna półka RS800CX. Jest to fajne urządzenie pod jednym względem mianowicie może służyć na rower do biegania do spinningu itd. - urządzenie wielofunkcyjne. Niestety minusem jest cena.
    Z tych wszystkich liczników:

Sigma Rox 9.0
    Edge 800
    Polar RS800CX

Pierwszy jest najtańszy. Nie biorę pod uwagę nowej wersji 9.1 bo ona nic nowego nie posiada co byłoby warte nowej ceny. Trzeba pamiętać że nie ma dokładnego licznika wszystkie trzy są obarczone sporym błędem ale myślę że najmniejszy błąd będzie miał Polar. Co do innych liczników to nie analizowałem.
    | 19:57 czwartek, 1 grudnia 2011 | linkuj Dzięki koledzy za kolejne rady - od dłuższego czasu mam problem z wyborem.
    AdAmUsO
    | 18:15 czwartek, 1 grudnia 2011 | linkuj Zanim podejmiesz decyzję Jacku, zerknij jeszcze na GARMIN EDGE 500 HR/CAD ... gdybym nie kupił wcześniej polara to kupiłbym tego Garmina.
    Maks
    | 21:31 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Wg mnie przydały by się pomiary co 1s, 2s. Generalnie czasem tego brakuje w Sigmie. Zwłaszcza na podjazdach gdzie chcesz stwierdzić jakie jest nachylenie. Mówię o wykresach bo do tego jest jeszcze normalny pomiar jak w każdej sigmie. Kolejnym minusem to jest kadencja która nie jest niestety wrzucana na wykres :(.
    Plusem Sigmy jest to że możesz wyjąć fragment od do i określić średnią tętno itd itp dla tego fragmentu.
    Np mam 2 wykresy i sprawdzam sobie jak np Zbyszek zjechał dany zjazd a jak ja zjechałem. Takie rzeczy możesz analizować oczywiście z dużym przybliżeniem (5sek) Ale suma summarum w tej cenie ciężko znaleźć coś lepszego.
    | 19:46 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Racja, jak już wydawać kasę to na coś dobrego. Pomiary co 5 s? Hehe, na zjeździe w takim Międzygórzu pomiar jest co dobre 80m trasy ;).
    | 15:54 wtorek, 29 listopada 2011 | linkuj Dzięki za porady. Chyba się skuszę na Polara :)
    Maks
    | 23:27 poniedziałek, 28 listopada 2011 | linkuj Ten pomiar mocy jest na podstawie tajemniczego wzoru pic na wodę ;)
    Jedyna rzecz która jest ciekawa to wyścig z duchem.
    Minusem niestety Sigmy jest pomiar co 5 sek to jest najmniejszy czas. Jak testowaliśmy ze Zbyszkiem między sobą nasz Sigmy to były różnice i to duże np w nachyleniu czy prędkości maksymalnej itp itd.
    | 16:09 poniedziałek, 28 listopada 2011 | linkuj Jeszcze rozważę wybór Krzysztofie.
    Wolę te nowsze wersje - 9.1 lub 8.1, w porównaniu z Twoim i 8.0 są wzbogacone o kalkulacyjny pomiar mocy - fajny parametr :)
    A jakbym miał dużo wolnej kasy to od razu wybrałbym Polara CS 500 z full opcjami.
    Maks
    | 18:11 niedziela, 27 listopada 2011 | linkuj Wybierz sigmę 9.0 ;)