Ten blog rowerowy prowadzi Jacek ze stolicy Wielkopolski.
Info o mnie.
- przejechane: 177685.47 km
- w tym teren: 64443.10 km
- teren procentowo: 36.27 %
- v średnia: 22.68 km/h
- czas: 324d 15h 28m
- najdłuższy trip: 329.90 km
- max prędkość: 83.56 km/h
- max wysokość: 2845 m
Kategorie
-
Bike Maraton - 38
bikestatsowe zawody - 8
CX - 7
do 100 km - 1124
do 50 km - 1215
do/z pracy - 277
dron - 60
dzień wyścigowy - 249
Etapówki MTB - 31
Festive 500 - 47
Gogol MTB - 62
Kaczmarek Electric - 21
maratony - 178
MTB Marathon - 31
na orientację - 6
nocne - 287
podium, te szerokie też - 36
podsumowanie - 10
pomiar czasu - 66
ponad 100 km - 233
ponad 200 km - 28
ponad 300 km - 4
poza PL - 91
Solid MTB - 30
sprzęt - 45
szoska - 439
Uphill race - 8
w górach - 299
w roli kibica - 10
w towarzystwie - 389
wyprawy - 62
wysokie szczyty - 34
XC - 32
z przyczepką - 4
-
Moja stajnia
w użyciu
Orbea Oiz M20
Black Peak
Canyon Endurace
Scott Scale 740
Sztywna Biria
archiwum
Accent Peak 29
TREK 8500
Kross Action
pechowe accenty
Accent Tormenta 1 - skradziony
Accent Tormenta 2 - skradziony
Accent Tormenta 3 - skasowany
Archiwum
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
-
2024, Listopad - 5 - 7
2024, Październik - 9 - 19
2024, Wrzesień - 10 - 18
2024, Sierpień - 12 - 20
2024, Lipiec - 14 - 30
2024, Czerwiec - 18 - 40
2024, Maj - 10 - 24
2024, Kwiecień - 15 - 37
2024, Marzec - 12 - 29
2024, Luty - 9 - 27
2024, Styczeń - 9 - 25
2023, Grudzień - 12 - 34
2023, Listopad - 10 - 33
2023, Październik - 9 - 27
2023, Wrzesień - 11 - 28
2023, Sierpień - 8 - 16
2023, Lipiec - 16 - 43
2023, Czerwiec - 11 - 27
2023, Maj - 17 - 36
2023, Kwiecień - 12 - 45
2023, Marzec - 6 - 16
2023, Luty - 8 - 32
2023, Styczeń - 8 - 26
2022, Grudzień - 8 - 20
2022, Listopad - 8 - 25
2022, Październik - 9 - 31
2022, Wrzesień - 12 - 16
2022, Sierpień - 10 - 24
2022, Lipiec - 16 - 37
2022, Czerwiec - 12 - 26
2022, Maj - 16 - 32
2022, Kwiecień - 14 - 49
2022, Marzec - 9 - 30
2022, Luty - 8 - 18
2022, Styczeń - 10 - 27
2021, Grudzień - 10 - 25
2021, Listopad - 11 - 29
2021, Październik - 12 - 35
2021, Wrzesień - 15 - 30
2021, Sierpień - 16 - 24
2021, Lipiec - 20 - 34
2021, Czerwiec - 19 - 42
2021, Maj - 15 - 34
2021, Kwiecień - 15 - 30
2021, Marzec - 12 - 35
2021, Luty - 11 - 32
2021, Styczeń - 13 - 42
2020, Grudzień - 17 - 37
2020, Listopad - 13 - 51
2020, Październik - 14 - 40
2020, Wrzesień - 19 - 33
2020, Sierpień - 20 - 42
2020, Lipiec - 25 - 65
2020, Czerwiec - 21 - 77
2020, Maj - 21 - 75
2020, Kwiecień - 14 - 60
2020, Marzec - 7 - 21
2020, Luty - 15 - 34
2020, Styczeń - 13 - 46
2019, Grudzień - 20 - 76
2019, Listopad - 14 - 50
2019, Październik - 13 - 44
2019, Wrzesień - 24 - 46
2019, Sierpień - 23 - 25
2019, Lipiec - 23 - 31
2019, Czerwiec - 26 - 42
2019, Maj - 25 - 58
2019, Kwiecień - 24 - 75
2019, Marzec - 18 - 56
2019, Luty - 16 - 45
2019, Styczeń - 15 - 53
2018, Grudzień - 18 - 68
2018, Listopad - 10 - 36
2018, Październik - 20 - 42
2018, Wrzesień - 31 - 67
2018, Sierpień - 21 - 82
2018, Lipiec - 18 - 58
2018, Czerwiec - 14 - 55
2018, Maj - 19 - 55
2018, Kwiecień - 18 - 68
2018, Marzec - 14 - 55
2018, Luty - 10 - 52
2018, Styczeń - 10 - 52
2017, Grudzień - 10 - 42
2017, Listopad - 7 - 44
2017, Październik - 10 - 43
2017, Wrzesień - 17 - 46
2017, Sierpień - 19 - 43
2017, Lipiec - 19 - 83
2017, Czerwiec - 17 - 42
2017, Maj - 21 - 60
2017, Kwiecień - 19 - 47
2017, Marzec - 15 - 38
2017, Luty - 13 - 32
2017, Styczeń - 14 - 47
2016, Grudzień - 9 - 14
2016, Listopad - 9 - 24
2016, Październik - 14 - 19
2016, Wrzesień - 14 - 66
2016, Sierpień - 16 - 24
2016, Lipiec - 21 - 41
2016, Czerwiec - 15 - 26
2016, Maj - 24 - 77
2016, Kwiecień - 18 - 47
2016, Marzec - 18 - 42
2016, Luty - 13 - 26
2016, Styczeń - 14 - 39
2015, Grudzień - 14 - 72
2015, Listopad - 8 - 26
2015, Październik - 8 - 23
2015, Wrzesień - 12 - 27
2015, Sierpień - 18 - 31
2015, Lipiec - 16 - 59
2015, Czerwiec - 21 - 72
2015, Maj - 21 - 53
2015, Kwiecień - 20 - 88
2015, Marzec - 19 - 88
2015, Luty - 16 - 59
2015, Styczeń - 15 - 59
2014, Grudzień - 11 - 60
2014, Listopad - 19 - 34
2014, Październik - 12 - 22
2014, Wrzesień - 17 - 37
2014, Sierpień - 18 - 31
2014, Lipiec - 22 - 93
2014, Czerwiec - 18 - 73
2014, Maj - 16 - 76
2014, Kwiecień - 21 - 77
2014, Marzec - 20 - 73
2014, Luty - 16 - 80
2014, Styczeń - 7 - 31
2013, Grudzień - 18 - 87
2013, Listopad - 13 - 78
2013, Październik - 15 - 60
2013, Wrzesień - 16 - 65
2013, Sierpień - 15 - 76
2013, Lipiec - 26 - 161
2013, Czerwiec - 21 - 121
2013, Maj - 20 - 102
2013, Kwiecień - 20 - 116
2013, Marzec - 18 - 117
2013, Luty - 15 - 125
2013, Styczeń - 12 - 92
2012, Grudzień - 20 - 106
2012, Listopad - 10 - 82
2012, Październik - 13 - 46
2012, Wrzesień - 17 - 94
2012, Sierpień - 16 - 99
2012, Lipiec - 23 - 113
2012, Czerwiec - 17 - 97
2012, Maj - 18 - 61
2012, Kwiecień - 20 - 132
2012, Marzec - 20 - 130
2012, Luty - 9 - 57
2012, Styczeń - 10 - 55
2011, Grudzień - 11 - 84
2011, Listopad - 12 - 96
2011, Październik - 20 - 127
2011, Wrzesień - 17 - 170
2011, Sierpień - 23 - 109
2011, Lipiec - 11 - 116
2011, Czerwiec - 3 - 154
2011, Maj - 24 - 186
2011, Kwiecień - 15 - 255
2011, Marzec - 24 - 213
2011, Luty - 26 - 187
2011, Styczeń - 18 - 199
2010, Grudzień - 19 - 173
2010, Listopad - 13 - 106
2010, Październik - 14 - 118
2010, Wrzesień - 15 - 192
2010, Sierpień - 25 - 209
2010, Lipiec - 27 - 126
2010, Czerwiec - 28 - 191
2010, Maj - 20 - 255
2010, Kwiecień - 24 - 220
2010, Marzec - 18 - 196
2010, Luty - 9 - 138
2010, Styczeń - 11 - 134
2009, Grudzień - 12 - 142
2009, Listopad - 11 - 128
2009, Październik - 8 - 93
2009, Wrzesień - 24 - 158
2009, Sierpień - 22 - 118
2009, Lipiec - 19 - 143
2009, Czerwiec - 20 - 94
2009, Maj - 19 - 170
2009, Kwiecień - 25 - 178
2009, Marzec - 14 - 137
2009, Luty - 7 - 50
2009, Styczeń - 11 - 96
2008, Grudzień - 11 - 131
2008, Listopad - 13 - 56
2008, Październik - 17 - 64
2008, Wrzesień - 17 - 62
2008, Sierpień - 21 - 78
2008, Lipiec - 18 - 39
2008, Czerwiec - 24 - 74
2008, Maj - 15 - 23
2008, Kwiecień - 7 - 40
2008, Marzec - 6 - 14
Sobota, 13 sierpnia 2011 • dodano: 15.08.2011 | Komentarze 10
Jazda starym góralem po działkowych alejkach po piwo do przydrożnego sklepu, bo zabrakło tegoż napoju do dalszych prac przy Treku :)
No ... będąc na działce, od sobotniego popołudnia do niedzielnego późno popołudnia zrobiłem generalną rozbiórkę, przegląd, czyszczenie, złożenie, regulacje i nasmarowanie ścigacza, który nie był czyszczony od ... już nie pamiętam kiedy (pomijając szybkie mycie pomaratonowe w Krynicy i Głuszycy).
- każda śrubka i zakamarek każdego komponenta wyczyszczone
- klocki hamulcowe lekko zeszlifowane
- miski z łożyskami w suporcie zamieniłem na odwrót (fajnie że press-fit ma taką możliwość)
- linki i pancerze przerzutek wymienione
- jedna tarcza hamulcowa wymieniona (zmniejszyła się grubość)
- zbyt długa sztyca (400 mm) przycięta (zysk 26 g)
- pedały XT sporych luzów dostały - zamienione na BBB (ze sztywniaka)
Po robocie – wszystko chodzi jak należy, z wyjątkiem zwalniania blokady amorka.
Komentarze
Maks | 18:48 piątek, 19 sierpnia 2011 | linkuj
Jacek następnym razem jak się umówimy to Ci pokaże jak to zrobić i nie będziesz się już męczył godzinami ;)
Maks | 20:06 czwartek, 18 sierpnia 2011 | linkuj
Mariusz moje doświadczenia są takie że jak kupisz dobrą linkę nie jakieś szajs za kilka zł i do tego pancerz z metra w otulinie teflonowej to szanse, że się dostanie błotko do pancerza jest niewielkie. Jak masz linkę za kilka zł to po błotnym maratonie zardzewieje zanim dojedziesz do mety (znaczy zbyt mocno powiedziane - pokryje się nalotem rdzy) I będzie trudniej chodzić ale będzie odskakiwać. Natomiast jak zaliczysz glebę i będziesz miał pecha to lekko skrzywisz linkę i wtedy jest już do wywalenia (nie będzie odskakiwać). Generalnie jak masz szczęście i nie uczestniczysz w zbyt dużej liczbie maratonów błotnych to Ci będzie zawsze odskakiwać. No i kolejna sprawa raz na jakiś czas jak rozbierasz rower na części to warto zajrzeć pod to kółko i wyczyścić. Moje doświadczenia są takie, że nie należy nic wlewać do pancerzy żadnych smarów.
Przy okazji podzielę się moim błędem przy myciu rowerka:
Pamiętajcie aby nie dawać strumienia z karchera na zacisk. Ponieważ tłoczki pokrywają się nalotem i ciężej chodzą tłoczki (skokowo).
Za każdym razem jak wyjmuje klocki to dokładnie czyszczę powierzchnię tłoczków i daje tam trochę oleju teflonowego ale nie za dużo nie ma spływać.
Zauważyłem też że warto przelecieć tarcze i wytrzeć ten syf co na nich siedzi trochę pomaga i przez jakiś czas klocki nie piszczą ale to jest tylko kwestia czasu. Niestety klocki metaliczne powinny być dobrane do odpowiednich tarcz, jak są źle dobrane to piszczą. Ja osobiście bardzo lubię jak mi piszczą.
1. Na zjazdach mnie słychać ;)
2. Robią mi za dzwonek ;)
ups ale się rozpisałem ;)
Przy okazji podzielę się moim błędem przy myciu rowerka:
Pamiętajcie aby nie dawać strumienia z karchera na zacisk. Ponieważ tłoczki pokrywają się nalotem i ciężej chodzą tłoczki (skokowo).
Za każdym razem jak wyjmuje klocki to dokładnie czyszczę powierzchnię tłoczków i daje tam trochę oleju teflonowego ale nie za dużo nie ma spływać.
Zauważyłem też że warto przelecieć tarcze i wytrzeć ten syf co na nich siedzi trochę pomaga i przez jakiś czas klocki nie piszczą ale to jest tylko kwestia czasu. Niestety klocki metaliczne powinny być dobrane do odpowiednich tarcz, jak są źle dobrane to piszczą. Ja osobiście bardzo lubię jak mi piszczą.
1. Na zjazdach mnie słychać ;)
2. Robią mi za dzwonek ;)
ups ale się rozpisałem ;)
klosiu | 14:20 czwartek, 18 sierpnia 2011 | linkuj
Maks, no może, ja się o tym dowiedziałem dopiero na początku tego sezonu ;)))
Ale w sumie patent z tą sprężynką niezły, tylko ciekawe jak to będzie chodziło jak dostanie trochę błotka :).
Ale w sumie patent z tą sprężynką niezły, tylko ciekawe jak to będzie chodziło jak dostanie trochę błotka :).
Maks | 12:21 czwartek, 18 sierpnia 2011 | linkuj
Mariusz o tym to myślę wszyscy użytkownicy Reby wiedzą ;) Wierz mi, że może być tak zatarta linka w pancerzu, że blokada nie odskoczy. Tym bardziej że moment obrotowy na tym małym kółeczku jest bardzo mały. Wystarczy, że linka będzie odrobinę zagięta w pancerzu i możesz sobie ruszać przednim amorem i Ci blokada nie odskoczy. Też jeszcze od początku roku nie zmieniałem linki i pancerza w manetce. Ale w zeszłym roku to już było konieczne. Ja swoje przeboje zaczynałem od wyczyszczenia całości ale to niewiele pomogło dopiero jak zmieniłem linkę z pancerzem to pomogło.
klosiu | 11:16 czwartek, 18 sierpnia 2011 | linkuj
Reby zawsze mają problem z tą blokadą, żeby puściła, trzeba poderwać kierę (odciążyć przednie koło). Wtedy puszcza, nieważne jak by nie była zatarta linka (u siebie jej w ogóle jeszcze nie zmieniałem ;)).
Maks | 19:35 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj
Musisz rozebrać wyjąć to niebieskie kółko ono nie sprężynuje ;)
na 100% masz syf w lince i pancerzu i dlatego Ci nie sprężynuje tam nie może być żadnego oporu pamiętaj żadnego to bardzo ważne. Pancerz musi się sam zsuwać po lince dopiero wtedy działa bez zarzutów ;). W żadnym wypadku nie smaruj niczym linki żadnego oleju czy innych specyfików. W zeszłym roku miałem z tym przeboje. Teraz już jest ok i wszystko chodzi bez problemu ;)
na 100% masz syf w lince i pancerzu i dlatego Ci nie sprężynuje tam nie może być żadnego oporu pamiętaj żadnego to bardzo ważne. Pancerz musi się sam zsuwać po lince dopiero wtedy działa bez zarzutów ;). W żadnym wypadku nie smaruj niczym linki żadnego oleju czy innych specyfików. W zeszłym roku miałem z tym przeboje. Teraz już jest ok i wszystko chodzi bez problemu ;)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!