• Do pracy i na działke - zimowo :)

Sobota, 27 listopada 2010 • dodano: 27.11.2010 | Komentarze 13

Rankiem do roboty, w mroziku.
    Sypnęło śniegiem, od razu przydały mi się nabyte umiejętności jazdy po śliskim :)
    Po robocie wybrałem się na działkę przez Lasy Zakrzewskie, głównie po korby Alivio i przedni niby błotnik-chlapacz.

Śnieg tegoż sobotniego dzionka padał przez większość dnia, oto efekt pięknej zimy w lesie :)
    Śnieżna końcówka listopada w Lesie Zakrzewskim © JPbike

Od razu, gdy skręciłem na teren - opory jazdy po mokrym śniegu wzrosły, prędkość spadła, wzrosła kontrola nad uślizgami kół, raz kółka przerzutki zamarzły i nie chciały się kręcić, "amortyzator" przestał działać ...

W sumie na oko spadło 10 cm śniegu
    Moja zimówka w zimowej scenerii © JPbike

W drodze powrotnej zamarzały mi stopy :(
    Po powrocie rower cały oblepiony zmrożoną mieszaniną śniegu z chlapą ...
    Właśnie z takim mocnym akcentem zacząłem zimową jazdę :)

No i zabrałem się do wymiany zajechanego napędu w Accencie ...
    Porównanie zużytych i nowych elementów napędu © JPbike

Jak widać - łańcuch rozciągnął się około 2 cm, nie wiem ile dokładnie przejechałem km na nim, przypuszczam że około 3000 - 4000 km, z kółeczkami przerzutki podobnie. Do wymiany również suport - stary po pół roku dostał luzu. Korbę Accent Horn z zużytym blatem (44/36) wymieniłem na Alivio (42/32/22), którą używałem zeszłej zimy.

Natomiast TREK otrzymał nowe tarcze - zamiast oryginalnych 44/32/22 zamontowałem zestaw lżejszych o 25g francuskich TA Specialites Chinook 42/32/26, szczególnie większy młynek to dla mnie duże wyzwanie na sztywne golonkowe podjazdy ... zobaczymy :)
    Korba XT z tarczami TA Specialites © JPbike

Dla cierpliwych - dodałem super fotki z czerwcowej etapówki Beskidy MTB Trophy :)

V max - 30.08 km/h

Kategoria do 50 km, do/z pracy

| 15:36 środa, 28 października 2015 | linkuj Jarek - Od strony wizualnej i technicznej owe aluminowe zębatki prezentują się bardzo dobrze i nie sprawiały mi problemów. Są lżejsze od shimanowskich odpowiedników. Po zamontowaniu i jeżdżeniu na nich w przeróżnych MTBowskich warunkach u mnie na dwóch łańcuchach wytrzymały półtora sezonu, po czym ząbki widocznie się zmniejszyły i dokończyły żywota (pół roku) w zimówce.
    Jarek | 21:34 wtorek, 27 października 2015 | linkuj Witam, przymierzam się do kupna zębatek SPECIALITES TA Chinook i chciałem się podpytać o opinie na ich temat. Przeglądając Twojego bloga natknąłem się na ich zdjęcie gdzie widać je zamontowane do korby XT. Pozdrower
    | 16:15 poniedziałek, 29 listopada 2010 | linkuj sikorski33 - klosiu super dokładnie napisał tak jak chciałem napisać :)
    | 03:33 poniedziałek, 29 listopada 2010 | linkuj sikorski --> no jesli cos mozna o JP powiedziec, to na pewno nie to, ze nie dba o naped :D.
    Trwalosc napedu to glownie styl jazdy. W szosowce gdzie nie ma szarpania i warunki jazdy sa dosc czyste naped dobija mi do 13 tys km i jeszcze nie ma koniecznosci zmiany. W goralu katowanym w blocie, gorach i na maratonach naped dobija powoli do konca, a jeszcze 4 tys km nie ma.
    sikorski33
    | 20:19 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj Mój Pamir wytrzymał 10 000 tys. km. bez awarii.Jeżdziłem dwa sezony, zimą też.Dopiero jak miałem problemy z biegami wymieniłem cały układ napędowy.Po wymianie przejechałem 4000 tys.km. i wszystko działa.Jak dbasz o czystość układu napędowego i go konserwujesz to ci się odwdzięczy sprawnością:)
    | 17:05 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj Anonimowy tchórzu - Te zajechane kółeczka to model Alivio, wytrzymałby troszkę dłużej, gdybym łańcuch częściej zmieniał.
    Proste to do wyjaśnienia, czyli rozciągnięty łańcuch szlifuje ząbki :)

sebekfireman - No tak, dzieli nas kilkadziesiąt km, a tu przeróżne warunki pogodowe ...

bloom - Już nie mogę się doczekać wypróbowania nowego zestawu tarcz :)
    Cóż zrobić z mroźną zimą, taki już nasz kraj. Trenować trzeba. Bądź twardy :)

AdAmUsO - Żadnych problemów ze środkową tarczą zamontowaną do 770 nie miałem.
    Oczywiście u Ciebie widziałem koronki RF, w sumie nie słyszałem że 760 i 770 różnią się mocowaniem tarcz, czy czymś innym.
    AdAmUsO
    | 16:18 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj Jacku, z tą środkową koronką nie ma problemu ? jak widzę te XT-770 jak ludziska blaty wymieniają to zawsze środek jest oryginalny :/ np. jak kupiłem koronki RF to na stronce napisali że z 760 są kompatybilne a 770 już nie.
    bloom
    | 11:56 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj Bardzo fajne tarcze :)

Ps Zaczynam się czuc jak wyrzutek, bo ja bardzo, bardzo nie lubie zimy.
    Zima w stylu 10 stopni do mnie przemawia ;D
    sebekfireman
    | 08:35 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj To niesprawiedliwe - u mnie tyle śnigu nie ma... w sumie to nic nie, tylko niewielkie akcenty.
    Anonimowy tchórz | 08:30 niedziela, 28 listopada 2010 | linkuj zajechales koleczka w 3000km ?

nie chce mi sie w to wierzyc

ze wygladaja tak dramatycznie po takim przebiegu :)
    | 23:47 sobota, 27 listopada 2010 | linkuj grigor - Dzięki :) Mi też sie podobają, dlatego warto się zatrzymać i uwiecznić :)

klosiu - Szybciej :) Tyle że użyję więcej siły wytrenowanej na podjazdy :]
    Żadne jajowate - piękne i okrągłe są. Piłeś coś ? :)
    Moje oryginały 44/32/22 też są w dobrym stanie - na wiosnę planuję stworzyć treningówkę i wycieczkówkę w jednym, czyli górala ze sztywnym karbonikiem z napędem XT, by waga nie przekroczyła 10 kg :)
    Co do ceny tarcz, i własnego zestawu TA Specialites - zajrzyj na Cyklomanię.
    | 23:11 sobota, 27 listopada 2010 | linkuj No to na mniejszym blacie bedziesz wolniej jezdzil, moze cie bede doganial czasem :>. Jajowate te blaty czy mi sie wydaje? Ile w ogole kosztuje taki komplet? Moje blaty jeszcze zupelnie ok sa, jednak ta stalowa srednia tarcza w xt zdaje niezle egzamin.
    grigor86
    | 22:52 sobota, 27 listopada 2010 | linkuj Piękne zimowe widoczki.