• Zobaczyć krater meteorytowy

Niedziela, 8 listopada 2009 • dodano: 08.11.2009 | Komentarze 15

Znów pochmurno, lekko mgliście i około 8 stopni.

Udałem się najpierw przez Rusałkę, Park Sołacki, bezkolizyjną ścieżką rowerową przez północny Poznań dokręciłem na szczyt Góry Morasko (154 m) i stamtąd zjechałem żółtym szlakiem (fajny singletrack) w okolice kraterów meteorytowych, ponoć do tej pory nigdy tam nie byłem.

Tuż przy kraterze (ten spadek terenu po lewej) ...

To właśnie ten największy krater meteorytowy, po części będący oczkiem wodnym
    Krater w Morasku © JPbike

Kręcąc dalej wypatrzyłem parę mniejszych i nie mniej ciekawych dziur z kosmosu.

Wracając w kierunku Strzeszynka postanowiłem sprawdzić, czy poza asfaltem istnieje jakaś terenowa ścieżka - rzeczywiście JEST :)

Przy okazji "odkryłem" camping, a raczej pozostałości pola namiotowego ...

Spenetrowałem również tamtejsze zaplecze sanitarne ... ruina i tyle.
    Do domu kręciłem swoim standardem (Strzeszynek, Rusałka i Lasek Marceliński).

| 22:08 piątek, 13 listopada 2009 | linkuj Zgadza się robinie. Eksplorujmy dalej ... :) Pozdrawiam również :)
    robin
    | 21:25 piątek, 13 listopada 2009 | linkuj Jeździmy daleko a nie znamy swoich stron, na pewno jeszcze dużo zostało do eksploracji. Pozdrawiam
    | 17:25 piątek, 13 listopada 2009 | linkuj shem - Niezły ten szum ... :)))
    shem
    | 18:30 czwartek, 12 listopada 2009 | linkuj Ostatnio na Litwie czy Łotwie, nie pamiętam, był szum w mediach spowodowany wielką dziura w ziemi po meteorycie. Jak przyjechali naukowcy i zbadali, to okazało się ktoś tę dziurę łopatami wykopał i położył na dnie przypalony kamień ;-)
    Pozdrawiam
    | 08:14 środa, 11 listopada 2009 | linkuj bananafrog - Oczywiste :) Trzeba żyć rowerowo zgodnie z porami roku ... :)
    Pozdrawiam również :)
    bananafrog
    | 08:04 wtorek, 10 listopada 2009 | linkuj Jesienne klimaty, mimo oczywistych minusów, zdecydowanie mają swój klimat. Pozdrawiam!
    | 16:07 poniedziałek, 9 listopada 2009 | linkuj azbest87 - Takich i podobnych dróg w Wielkopolsce jest masa ... :)

Kajman - Tak ? nie wiedziałem i od tej chwili będę wiedział :)

Pozdrawiam również
    Kajman
    | 22:08 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Jak będziesz tam następnym razem to się dobrze rozglądaj:) Meteoryty są w cenie:) Fajne zdjęcia:)
    Pozdrawiam
    azbest87
    | 21:28 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Fajna droga na przedostatnim zdjęciu, aż by się chciało nią pomknąć prosto w mglę:)
    Pozdro!
    | 18:34 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj QRT30 - W 2006 r. fragment największego w Polsce meteorytu został znaleziony właśnie tam i zapewnie wystarczy ... wolę dalej kręcić korbą :)

niradhara - :)

sebekfireman - Tak, na tamte "kraterowe" tereny i okolice do niedawna bardzo rzadko się zapuszczałem - to sprawka tego że aby tam dotrzeć to muszę pokonać pół miasta, a teraz będzie lepiej bo właśnie wykombinowałem lepszą drogę i poza miastem :)
    Oby tylko jakiś meteoryt nie spadł na miasto ...
    sebekfireman
    | 17:32 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Tyle km robisz po okolicy i jeszcze nie zajechałeś nigdy w to miejsce? U mnie też jest jedno takie miejsce z kraterami - cały czas się zastanawiam czy to sprawka lodowca czy meteorytów. A tak w ogóle to teraz w nocy widać sporo "spadających gwiazd" - ostatnio w nocy widziałem aż 3 meteoryty - niestety żadnemu nie udało dolecieć się do ziemi :/
    niradhara
    | 16:10 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Dziękuję za link, zaspokoiłam ciekawość :)
    QRT30
    | 16:01 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Fajny wypadzik, trzeba było meteorytu poszukać. Pozdro.
    | 15:39 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj niradhara - Najprostsze wyjaśnienie jest tutaj. Zresztą tamtejsze tablice informacyjne dokładnie wszystko opisują :)
    Również pozdrawiam i co do przyjazdu - jak będe miał trochę wolnego pod koniec grudnia to ... :)
    niradhara
    | 15:31 niedziela, 8 listopada 2009 | linkuj Ciekawe skąd wiadomo jakie jest pochodzenie tych zagłębień w terenie?

Pozdrawiam Cię serdecznie i z niecierpliwością czekam na Twój przyjazd :)))