• Norweskie fiordy i góry - dzień 4

Czwartek, 13 lipca 2023 • dodano: 08.08.2023 | Komentarze 3

Pobudka, śniadanie, zwijanie obozowiska i o 9:55 ruszamy w dalszą drogę. Tegoż dnia aurę mieliśmy pochmurną i z komfortowymi 18°C.
    Jak się później okazało - w trakcie tegoż dnia dominowała jazda wśród pięknych norweskich rzek i jezior, poza tym do pokonania mieliśmy jeden długi i solidny podjazd, o szybkim zjeździe nie wspominając :)

Własciwie cały czas mieliśmy piękny norweski klimacik
    Właściwie cały czas mieliśmy piękne norweskie klimaty © JPbike

Zachwycająca norweska przyroda (nad Haukedalsvatnet)
    Zachwycająca norweska przyroda (nad Haukedalsvatnet) © JPbike

Nic, tylko kręcić tędy :)
    Nic, tylko kręcić tędy :) © JPbike

Czas na solidną wspinaczkę
    Czas na solidną wspinaczkę © JPbike

Kompan na tym podjeździe, na 540m szczyt pokazał moc :)
    Kompan na tym podjeździe, na 540m szczyt pokazał moc :) © JPbike

Po szybkim zjechaniu czekała nas dłuższa jazda w takich klimatach
    Po szybkim zjechaniu czekała nas dłuższa jazda w takich klimatach © JPbike

Fajna miejscówka na odpoczynek (nad Holsavatnet)
    Fajna miejscówka na odpoczynek (nad Holsavatnet) © JPbike

Na bocznej szosie wzdłuż sporego i uroczego Jølstravatnet
    Na bocznej szosie wzdłuż sporego i uroczego Jølstravatnet © JPbike

Nic, tylko pomykać tędy (2) :)
    Nic, tylko pomykać tędy :) © JPbike

Przekraczamy jezioro groblą. Te wysoko wyrastające z wody góry robią wrażenie
    Przekraczamy jezioro groblą. Te wysoko wyrastające z wody góry robią wrażenie © JPbike

Po przejechaniu 71km, w miasteczku Skei robimy pitstop na zakupy żywnościowe.

Parę ładnych km-ów pokonywalismy główną drogą E39
    Parę ładnych km-ów pokonywaliśmy główną drogą E39 © JPbike

Taka sytuacja na głównej drodze w Norwegii to normalka :)
    Taka sytuacja na głównej drodze w Norwegii to normalka :) © JPbike

Opuszczone domostwa na bocznej szosie
    Opuszczone domostwa przy bocznej szosie © JPbike

Kolejny tunel na naszej trasie - ten jest krotki (170m)
    Kolejny tunel na naszej trasie - ten jest krotki (170m) © JPbike

I tak po zrobieniu tegoż dnia ponad stówki decydujemy się na szukanie miejsca do przenocowania - ponownie z tym nie mieliśmy problemów, czyli przed wjazdem do następnego tunelu zbaczamy na starą i pozarastaną drogę, która szybko zaprowadziła nas w dół, aż na sam brzeg jeziora. No to rozbijamy namioty, posilamy się. W planie była kąpiel z pływaniem w jeziorze, ale nadciągnęły grubsze chmury, ochłodziło się i zaczęło padać. Zatem szybkie mycie, kolacja, wspólne piwko i czas spać.

Nasze fajne obozowisko, nad Breimsvatnet
    Nasze fajne obozowisko, nad jeziorem Breimsvatnet © JPbike

Obozowisko widziane z drona. Mamy nawet schody do wody :)
    Obozowisko widziane z drona. Mamy nawet schody do wody :) © JPbike

No i zaczelo padać
    No i zaczelo padać ... © JPbike

TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia trzeciego, KLIK do dnia piątego