• Norweskie fiordy i góry - dzień 2

Wtorek, 11 lipca 2023 • dodano: 03.08.2023 | Komentarze 3

Po pobudce kompan mówił że w nocy padało - faktycznie po wyjściu z namiotu mokro wszędzie.
    Z racji że nocowaliśmy na terenie strzelnicy myśliwskiej i nikt z gospodarzy nie przyjechał, więc nazajutrz mogliśmy troszkę wysuszyć namioty i zjeść śniadanie z obowiązkową każdego dnia kawą w zadaszonej wiacie przeznaczonej do ćwiczebnego strzelania.
    Na dalszą trasę ruszyliśmy o 10:06, pogoda tegoż dnia zrobiła się typowo skandynawska - czyli mieszanka chmur, przelotnych deszczów i z temperaturą na poziomie 15°C (idealna na długie podjazdy).
    Tegoż dnia w większości kręciliśmy jedną z najbardziej scenicznych dróg świata - norweską drogą nr 55, którą szczególnie polecamy każdemu, kto pragnie zobaczyć imponujące, piękne i surowe górskie skandynawskie klimaty :)

No to zaczynamy stopniową wspinaczkę
    No to zaczynamy stopniową wspinaczkę © JPbike

Takich mniejszych i większych skałek w Norwegii jest pełno
    Przy norweskich drogach takich mniejszych i większych skałek jest pełno © JPbike

Lekko nie było, ale dla widoczków jakie nas czekają - WARTO :)
    Lekko nie było, ale dla widoczków jakie nas czekają - WARTO :) © JPbike

Chwilunia przerwy na punkcie widokowym Leirdalen
    Chwilunia przerwy na punkcie widokowym Leirdalen © JPbike

Wjeżdżamy w krainę górskich szcztyów z chmurami
    Wjeżdżamy w krainę górskich szczytów z chmurami © JPbike

Klimaty na ponad 1000m wysokości
    Klimaty na ponad 1000m wysokości © JPbike

Nie brakło spotkania z owieczkami, nawet ptak zalapał się w kadr :)
    Nie brakło spotkania z owcami, nawet ptak załapał się w kadr :) © JPbike

Imponująca sceneria
    Imponująca sceneria © JPbike

Wysoko, coraz wyżej
    Wysoko, coraz wyżej © JPbike

To się nazywa spełnianie wyprawowych marzeń :)
    To się nazywa spełnianie wyprawowych marzeń :) © JPbike

Ależ żesmy wysoko zajechali, co z tego że chłodno jest :)
    Ależ żeśmy wysoko zajechali, co z tego że chłodno jest :) © JPbike

Najwyższy punkt wyprawy zdobyty
    Najwyższy punkt wyprawy zdobyty © JPbike

Po osiągnięciu szczytu mamy trochę jazdy po takim pięknym i surowym płaskowyżu
    Po osiągnięciu szczytu mamy trochę jazdy po takim pięknym i surowym pół-płaskowyżu © JPbike

Za kompanem super atrakcja - lodowiec Parku Narodowego Jotunheimen
    Za kompanem super atrakcja - lodowiec w Parku Narodowym Jotunheimen © JPbike

Tak, to droga którą jechaliśmy
    Tak, to droga którą jechaliśmy © JPbike

Ciekawi jesteśmy ile śniegu leży tutaj zimową porą :)
    Ciekawi jesteśmy ile śniegu leży tutaj zimową porą :) © JPbike

Jest pieknie :)
    Jest pięknie :) © JPbike

Czas na grubo ponad 20km zjazd
    Czas na ponad 20km zjazd © JPbike

Z takich chwil to tylko korzystać
    Z takich chwil to tylko korzystać © JPbike

Nasza zjazdowa sceneria
    Nasza zjazdowa sceneria © JPbike

Przerwa obiadowa na przydrożnym parkingu
    Przerwa obiadowa na przydrożnym parkingu © JPbike

Zaczeło padać - byliśmy na to przygotowani :)
    Zaczęło padać - byliśmy na to przygotowani :) © JPbike

Po posileniu się jazda dalej w dół, aż do samego fiordu
    Po posileniu się jazda dalej w dół, aż do samego fiordu © JPbike

Nasza sceneria zjazdowa z dodatkiem deszczu
    Nasza sceneria zjazdowa z dodatkiem deszczu © JPbike

No i zjechane. Fajnie tak gnać w dół ponad 20km z wysokości 1300m do poziomu morza :) © JPbike

Nad Sognefjordem - najdłuższym fiordem, o długości aż 203km
    Nad Sognefjordem - najdłuższym fiordem, o długości aż 203km © JPbike

W Skjolden robimy zakupy i jazda boczną drogą wzdłuż wielkiego fiordu. Przestało padać.

Widoczek na Sognefjord
    Widoczek na Sognefjord © JPbike

W tym tunelu oświetlenia brak - mocne wrażenia gwarantowane :)
    W tym tunelu oświetlenia brak - mocne wrażenia gwarantowane :) © JPbike

No i dojechaliśmy do wioski Ornes, w której kończy się droga i dalej trzeba się przeprawić promem - po sprawdzeniu rozkładu kursowania okazuje się że nie zdążyliśmy i najbliższy rejs będzie następnego dnia rano.
    Dla nas to nic straconego, ponad stówkę na liczniku mamy i można spoczko szukać miejscówki na obozowisko - po krótkich poszukiwaniach rozbijamy namioty przy dość stromej skarpie nad drogą.

Całkiem fajne obozowisko się trafiło, do tego z widokiem na fiord
    Całkiem fajne obozowisko się trafiło, do tego z widokiem na fiord © JPbike

Dronowy widoczek na Sognefjord - faktycznie jest wielki
    Dronowy widoczek na Sognefjord - faktycznie jest wielki © JPbike

Dzień był bardzo interesujący i pełen fajnych przeżyć - zatem browarek smakował super :) © JPbike

TRASA (na stravie)
    KLIK do dnia pierwszego, KLIK do dnia trzeciego