• rower : Accent Peak 29
  • XC Pniewy

Sobota, 18 maja 2019 • dodano: 21.05.2019 | Komentarze 3

Mistrzostwa Wielkopolski w kolarstwie górskim, od sezonu 2013 corocznie organizowane w Pniewach. Dojazd z teamowym kolegą - Staszkiem. Na miejscu wita nas niemal letnia pogoda i przesychające warunki poopadowe. W trakcie szykowania sprzętu Staszek ma problemy z hamulcami - jakoś udaje się mu z tym uporać i można startować.

Rozgrzewkę wykonałem z Pawłem i stwierdziłem że znaną mi do tej pory rundę XC troszkę zmienili - pozbawili efektownego przejazdu przez drewniane beczki (tą większą rozebrali bo coś nawaliło), a kładkę (mostek) zamknęli, natomiast pewien fragment pokonywaliśmy w odwrotnym kierunku, nowością była niezła hopa - w sumie te wszystkie zmiany nie zmieniły aż za bardzo charakterystyki pniewskiego XC.

Startująca o 13:30 stawka Mastersów i Juniorów Młodszych do pokonania miała wymagające siły i techniki 5 okrążeń po 4 km każde. Start wyszedł mi przeciętnie - wylądowałem w połowie stawki. Pierwsze kółko to tradycyjnie troszkę tłoku, łapanie swojego rytmu i polowanie na dogodny moment na wyprzedzanie (wąsko, kręto i wertepy). Trochę udało mi się wtedy zyskać pozycji, ale wiem że o bardzo dobry wynik będzie ciężko. Natomiast 2, 3, 4 i 5 okrążenie to właściwie cały czas cisnę najlepiej jak potrafię, tętno cały czas pracowało równo i na poziomie powyżej 160 bpm, do tego stopniowo udaje się powyprzedzać kolejnych parę sztuk, jak i niestety wyprzedził mnie zdobywca 3 miejsca w mej kategorii - Piotrek od Cellfastów - po tym manewrze praktycznie cały czas jechałem raz bliżej, raz dalej za nim. Dodać należy klasę upadków i wzlotów Staszka - na pierwszych kółkach kręcił za mną raz słabiej raz lepiej, a na ostatnich nieźle pocisnął i metę osiągnął przede mną. Relive z pięciu rund.

11/39 - open Masters + Juniorzy Młodsi
    4/12 - Masters II

Strata do zwycięzcy open, jak i Masters II (Mariusz Chyła) - 6:05 min, do pudła zabrakło... 10 sekund

Fotki ... jak coś znajdę.