• Mini gorczańska wyrypa

Niedziela, 29 lipca 2018 • dodano: 29.07.2018 | Komentarze 6

Plan na ostatni dzień pobytu w Gorcach był ambitniejszy - wyszło jak wyszło.
    W piątek, jak robiłem trekking po szlakach to zauważyłem tablice informującą że w okolicy są szczątki amerykańskiego ciężkiego bombowca czterosilnikowego typu Liberator, który rozbił się w grudniu 1944 (zginął dowódca, 9 osób przeżyło, skacząc na spadochronach). No to postanowiłem odwiedzić miejsce rozbicia na Pańskiej Przechybce (995 m).

W drodze do celu. Fajna ta góralska chatka
    W drodze do celu. Fajna ta góralska chatka © JPbike

Dotarcie z rowerem do szczątków nie jest łatwe - najpierw skończył się asfalcik, po czym trochę spoczko terenu i pojawiły się spore kamienie, schody, masa korzeni, mostki, wysokie pnie odwadniające, kolejne schody, pełno wypychu i w końcu jest cel, przy którym troszkę posiedziałem, poczytałem i obejrzałem szczegóły.

Szczątki Liberatora
    Szczątki Liberatora "California Rocket" odnalezione © JPbike

Dalej, poruszając się tzw ścieżką edukacyjną dotarłem (konkretny podjazd) na Magurki (1108 m) i na wieżę widokową.

Widoczki tradycyjnie kapitalne :)
    Widoczki tradycyjnie kapitalne :) © JPbike

Pora na zjazd z Magurek
    Pora na zjazd z Magurek © JPbike

Ponieważ zboczyłem ze znakowanej trasy i na zjeździe pojawiło się takie hardcore © JPbike

Jak widać, nie było łatwo pognać w dół - szkody po opadach ogromne. Niemało sprowadzania miałem. Po dotarciu do górnej części Ochotnicy Górnej decyduję się wrócić do noclegowni, ponoć temperatura zbliżała się do upalnych wartości (na wysokości 700 m). No i zdecydowałem że wieczorkiem wybiorę się na krótką szosową przejażdżkę.

GPS ze Stravy i Relive brak - licznik znów szwankował, pora kupić nowy ...

Kategoria do 50 km, w górach

| 20:35 czwartek, 2 sierpnia 2018 | linkuj Jak jedziesz od strony Dopiewca i wjeżdżasz do Palędzia, to na wysokości krzyża po lewej stronie drogi spójrz w prawo - tam jest niewielki głaz pamiątkowy. Też byłem zdziwiony :)
    | 20:27 czwartek, 2 sierpnia 2018 | linkuj No tak, tyle razy tamtą szosą kręciłem a tego pomnika nie zauważyłem :)
    | 19:26 czwartek, 2 sierpnia 2018 | linkuj No nie, skromniejsza katastrofa, zginął "jedynie" pilot, choć mogli cywile w Palędziu. Kiedyś o tym wspominałem, a jak zobaczysz miejsce, to już pewnie będziesz wiedział, gdzie to.

| 05:41 czwartek, 2 sierpnia 2018 | linkuj Anka - Jedną z takich chatek postawiłbym gdzieś w górach i mieszkałbym :)

Trollking - Nie kojarzę ... Chyba że chodzi o katastrofę z 1952, albo 1977 roku ?
    | 21:41 niedziela, 29 lipca 2018 | linkuj No proszę, ciekawostka. A pewnie wiesz, gdzie na płaskim, lekko na zachód od Poznania, jest pomnik na cześć podobnej katastrofy? :)
    anka88
    | 20:47 niedziela, 29 lipca 2018 | linkuj Góralskie chatki zawsze mi się podobały. Widoki też fajne.