• MTB Marathon Murowana Goślina

Niedziela, 19 kwietnia 2009 • dodano: 19.04.2009 | Komentarze 21

Ten pierwszy tegoroczny golonkowy maraton w skrócie tak określę:
    1. Jedna wielka szybka leśna runda … niezła na początek sezonu
    2. Najdłuższe Mega w kraju (73 km wg licznika)

Pobudka o 7-mej, patrzę na termometr: 2 stopnie ciepła i piękne bezchmurne niebo. Po śniadanku wsiadłem na trenażer i 25 minut rozgrzewałem nogi – niezła sprawa :) Wyruszyłem po 9-tej i do Murowanej Gośliny, zaparkowałem auto na wielkim trawiastym parkingu i udałem się na krótką rozgrzewkę, przy okazji szukając Dawida i którego jednak nie wypatrzyłem, więc rozgrzewałem się dalej i udałem się na swój sektor startowy (trzeci z trzech). Stałem, stałem, rozglądałem sobie wokoło i uświadomiłem sobie że ustawiłem się w połowie najliczniejszego (ostatniego) sektora – zastanawiałem się również ile będzie wyprzedzania, jak to było ostatnio podczas łódzkiego maratonu.
    Nastąpił start ... spokojnie i szybko przejechałem króciutki asfaltowy odcinek i od razu skręt w piach ... no nieźle się wtedy działo – sporo osób miało problemy z przejechaniem, a mi takie przeszkody nie sprawiły większych problemów (ogólnie na całej trasie było sporo piachu). Po szybkim wjechaniu do Puszczy Zielonki od razu było wiadomo: będzie to jedna wielka i szybka runda przez las. W pierwszej połowie kręciłem korbą niezbyt mocno, no cóż trzeba odpowiednio rozłożyć siły na taki dystans. A propos wyprzedzania - udawało mi się sporo razy, choć powoli powyprzedzać, a ogólnie było tak: często doganiałem kogoś i przez kilka minut siadałem mu na kole i atak ... :) Zresztą i ja też na całej trasie byłem wyprzedzany przez nielicznych, a najczęściej na końcówce trasy przez grupę najlepszych Gigowców, którzy startowali godzinę wcześniej, więc nie miałem żadnych zmartwień. Pierwszy bufet pojawił się po 30 km, zatrzymałem się chwilkę na łyk izotonika i banan spożyty w ruchu. A drugi bufet był po 50 km – już bez postoju i tylko szybki łyk Powerade. No i w końcu po 55 km nastąpiła kulminacja całej trasy, czyli kilka dość stromych podjeździków w rejonie najwyższej górki Puszczy Zielonki – Dziewiczej Góry (142 m). Podczas pokonywania tego drugiego stromego podjeżdżika zaczęły mnie łapać skurcze w nogach, musiałem wtedy zwolnić i tylko dzięki temu że jestem twardym zawodnikiem wjechałem wszędzie bez zsiadania. Chyba mi nie służy długa, szybka jazda po płaskim i tu nagle gdzieś w końcówce strome podjeździki. Natomiast na jednym stromym i piaszczystym zjeździe zwanym "killerem" dosłownie zaszalałem, a reszta ostrożnie zjeżdżała poboczem, lub schodziła. Na pagóreczkowatej końcówce trochę przycisnąłem, jechałem już samotnie, prawie nie widziałem kogoś przed/za mną. Do mety dotarłem bez wariactw i zastanawiając się nad wynikiem.
    Po posileniu się w bufecie, gdzie serwowali ryż z sosem, owoce i picie spotkałem w końcu Dawida, który po sprawdzeniu wyników okazał się lepszy ode mnie o 4 minuty – uff nieźle mi poszło :)

87/484 – open MEGA

Gdy sam spojrzałem na te wyniki to od razu się zdziwiłem, myślałem że przyjechałem na metę gdzieś ok. 150-tki ...
    A tu spora niespodzianka w postaci moich najlepszych jak do tej pory wyników :)
    Do domu wróciłem z uśmiechem na twarzy – TAK TRZYMAĆ !!!

JPbike w akcji :)

Singletrack gdzieś w rejonie Dziewiczej Góry ...

Na piaszczystym zjeździe ... KILLER !

Wyjazd na otwartą przestrzeń ... nie pamiętam gdzie ...

| 22:15 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj Młynarz - Wielkie dzięki :)
    Oczywiście i ja również bardzo się cieszę ze swojej formy, i staram się wypaść jak najlepiej :) Jeszcze raz dziękuję za to, że Asiczka i Młynarz trzymają za mnie kciuki - bardzo się przydadzą :)

blase - Nieźle mi dodałeś pewności do skierowania się na dystans Giga :)
    | 21:54 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj Jazda w giga ma swoje zalety:
    - są 4 bufety do wyboru, wiadomo im dalej tym skromniej, więc co schodzi szybko trzeba łapać na początku,
    - po 3-4 godzinach na trasie jest już na prawdę pusto nikt się nie pcha, przychodzi czas na kontemplacje,
    - jak się robi drugie kółko 20-30km można sobie ładnie okolicę utrwalić w pamięci:)
    Mlynarz
    | 21:40 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj Pięknie!
    Gratuluję ustanowienia swojego nowego, najlepszego wyniku!
    Forma rośnie w zastraszającym tempie.

Asiczka i Młynarz trzymają kciuki za Jacka! :)
    | 15:38 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj cezar24mtb - Dzięki :) Tak, u nas na oko 70% trasy to płasko było, a ja na długich leśnych prostych (dużo wybojów) pomykałem w przedziale 25-35 km/h ...
    Chyba w Nidzicy (jeśli wystartuję) pokażemy swoje możliwości ... hehe :D

blase, daVe - To fajnie :)
    U Grabka to startuję pod szyldem: BikeStats.pl :)))
    A ja poważnie się zastanawiam nad GIGA :)
    | 13:28 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj Wtrącę się - też jedziemy z Dudą do Boguszowa ;-)
    blase
    | 11:20 środa, 22 kwietnia 2009 | linkuj @jp myślę, że będę w boguszowie:)
    cezar24mtb
    | 23:18 wtorek, 21 kwietnia 2009 | linkuj Tobie też super poszło gratulacje , objechałeś mnie w Łodzi to woziłem się do roboty. Ale tam to chyba płasko że taka średnie bo ja prawie 22.9 wykręciłem a grzałem po płaskim 27-33km/h
    | 21:55 poniedziałek, 20 kwietnia 2009 | linkuj niradhara - Dzięki i również pozdrawiam :)
    niradhara
    | 18:54 poniedziałek, 20 kwietnia 2009 | linkuj Serdeczne gratulacje, życzę dalszych sukcesów i miejsca na podium! Pozdrowienia :)
    | 17:43 poniedziałek, 20 kwietnia 2009 | linkuj shem - Dzięki :) Zawsze się staram się pisać fajne relacje :)

Galen - Dzięki (podwójnie) :) To następnym razem postaraj się być - jeśli nie jako zawodnik to może jako fotograf - zresztą fajne fotki robisz :)

tomicki - Dzięki :) To prawda :)

tomm - Ci co tak się rozgrzewają to wiedzą doskonale co robią ...

vanhelsing - Dzięki :) Powoli zaczynam rozumieć całą specyfikę maratonów i rzeczywiście jeszcze parę startów i dotychczasowa czołówka będzie miała obawy co do mnie ... :D

mofo - Dzięki :) A Tobie polecam spróbowanie w którymś maratonie :)

robin - Dzięki :) Masz rację :)

blase - Dzięki :) Taki właśnie jest golonkowy cykl ...
    P.s - widzimy się w Boguszowie 9 maja ?

daVe - Tak, to już pewne - stałem na starcie troszkę dalej od Was ...
    Cieszy mnie to że i Tobie się tam spodobało ... oby tak dalej :)

karla76 - Jeszcze raz wielkie dzięki :)

Jarekdrogbas - Dzięki :) Jasne, w Karpaczu się spotkamy :)

Pozdrawiam Was :)
    Jarekdrogbas
    | 14:47 poniedziałek, 20 kwietnia 2009 | linkuj Gratuluje! W Karpaczu się spotkamy, może nie te dystanse ale będe 3mał kciuki za Ciebie! Pozdrawiam.
    A i też dałeś zdrowego powera na tym mega, a na te skurcze coś Ci poradze, Pozdro!
    karla76 | 08:56 poniedziałek, 20 kwietnia 2009 | linkuj gratki!:)oby tak dalej!:)
    | 23:04 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Jak teraz się nad wszystkim zastanawiam to dochodzę do wniosku, że jeszcze trochę i byś mnie wyprzedził ;-) My startowaliśmy mniej więcej z połowy stawki i Ty chyba byłeś za nami bo nie przypominam sobie abym Cię gdzieś mijał ;p
    Ogólnie to było spoko - też jestem pozytywnie zaskoczony swoim wynikiem.

PS Wypatruj też mnie na zdjęciach, ja odwdzięczę się tym samym - będzie większa szansa na znalezienie jakichś fajnych fotek.
    blase
    | 23:03 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj ładnie ładnie:)
    faktycznie długie mega mieliście.
    We wrocławiu giga wyszło 85km:)
    robin
    | 21:33 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Piękna jazda, zasłużyłeś na najlepsze miejsca, trenowałeś to jesteś dobry i szybki. Jeszcze raz gratuluję wyników. Pozdrawiam
    mofo
    | 21:26 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj gratulacje, bardzo dobry wynik !!! :)
    vanhelsing
    | 21:24 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Wynik świetny ! Jeszcze trochę i będziesz na maratonach zajmował czołowe miejsca ;) Tak trzymać :)
    Pozdro
    tomm | 21:14 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj "Po śniadanku wsiadłem na trenażer i 25 minut rozgrzewałem nogi " - po co?
    tomicki
    | 21:12 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Gratulacje! ładny wynik a biorąc pod uwagę żeś niezrzeszony w żadnym klubie to po prostu wymiotłeś ;-)
    Galen
    | 21:00 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Gratulacje! Miałem dziś być na BM i kibicować BikeStats'owiczom ale plany pokrzyżowała mi własna głupota :]
    Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję!
    shem
    | 20:56 niedziela, 19 kwietnia 2009 | linkuj Bardzo ładnie. Gratuluje! W ogóle fajnie się czyta Twoje wypociny: "jechałem, wyprzedzałem, jechałem, wyprzedzałem, ale jestem szybki" ;-) Pozdro