top2011

avatar

Ten blog rowerowy prowadzi Jacek ze stolicy Wielkopolski.
Info o mnie.

- przejechane: 173569.48 km
- w tym teren: 62992.10 km
- teren procentowo: 36.29 %
- v średnia: 22.72 km/h
- czas: 316d 12h 06m
- najdłuższy trip: 329.90 km
- max prędkość: 83.56 km/h
- max wysokość: 2845 m

baton rowerowy bikestats.pl

Wyprawy z sakwami

polska
logo-paris
logo-alpy
TN-IMG-2156

Zrowerowane gminy



Archiwum 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

  • dystans : 19.11 km
  • teren : 12.00 km
  • czas : 00:49 h
  • v średnia : 23.40 km/h
  • v max : 39.99 km/h
  • rower : Scott Scale 740
  • Teścik zmodyfikowanego Scotta

    Piątek, 24 marca 2017 • dodano: 24.03.2017 | Komentarze 12


    Zimowo - posezonowe komponenty zostały zdemontowane ze wchodzącego w czwarty rok eksploatacji Scotta. Zapadła również decyzja że w tym i zapewne kolejnym sezonie zamierzam pomykać na napędzie z jedną zębatką w korbie. Zakup nówki 1x11 wypadł od razu bo szkoda kasy i skusiłem się na customową wersję 1x10. Zatem sprawiłem sobie zębatkę narrow-wide 34 (od Dartmoora) i kasetę 11-40 (od SunRace), o nowym łańcuchu (Deore) i kółeczkach przerzutki (XT) nie wspominając. Zamontowanie wszystkiego i wyregulowanie poszło gładko, chociaż trochę czasu zleciało na złożeniu całego roweru, włącznie z zalaniem opon mleczkiem, odpowietrzaniem hamulców itp, zresztą uwielbiam godzinami dłubać w sprzęcie i przy tym piwo smakuje wybornie :)
    No i w efekcie modernizacji waga zeszła z 11.3 do 10.9 kg :)

    Wreszcie znalazł się czas i piękne popołudnie z zachodzącym słońcem na testową jazdę. Ruszyłem spod domu delikatnie, bo zębatka w korbie wygląda na wycieniowaną (przy mocnym depnięciu pęknie czy nie ?). Najpierw Lasek Marceliński i tamtejsza górka. O tym czy szybkich przełożeń starczy (na finisze) to już przerabiałem, zastanawiało mnie tyko czy dam radę na solidnych ściankach podjazdowych - to się okaże na zawodach XC i dłuższych podjazdach w górach, niemniej przełożenie 34-40 powinno starczyć. I tak kręcąc dalej w stronę Rusałki (jezioro okrążyłem) zwiększałem obciążenie, szarpnięcia, sprinty, wszystkie biegi wchodziły na pyk, czyli ogólnie jest spoko :)

    Jak wygląda mój dojrzały już Scott - wszyscy wiedzą, poza nowym napędem 1x10
    Jak wygląda mój dojrzały już Scott - wszyscy wiedzą, poza nowym napędem 1x10 © JPbike

    Z kokpitu zniknęła lewa manetka i parę gramów w dół :)
    Z kokpitu zniknęła lewa manetka i parę gramów w dół :) © JPbike

    Customowy napęd 1x10
    Customowy napęd 1x10 © JPbike

    Zębatka (polska !) typu narrow-wide i podkładki samoróbki by poprawić linię łańcucha
    Zębatka (polska !) typu narrow-wide i podkładki samoróbki by poprawić linię łańcucha © JPbike



    Kategoria do 50 km, sprzęt



    Komentarze
    JPbike
    | 13:51 poniedziałek, 27 marca 2017 | linkuj rmk - ... a rowery najlepszych ważą w okolicach 8 kg :)
    JPbike
    | 20:09 niedziela, 26 marca 2017 | linkuj bobiko - Wszystko zależy jakim się jest rowerzystą i jakie ma preferencje :)
    Ja to ścigant, pogromca terenu i górskich ścieżek - tam wg mnie liczy się szybkość przełożeń, a mniejsza waga pomaga w szybszym podjeżdżaniu.
    Do turystyki rowerowej to myślę że idealne są 2 - 3 blaty i kaseta dobrana do ukształtowania terenu.

    rmk - Cel już osiągnięty (poniżej 11 kg), jak na aluminową ramę i amorka ze średniej półki to już coś. Jakbym chciał celować w 10 kg to trzeba przejść na karbonową ramę, amorek z górnej półki, no i jeszcze lżejsze koła - może w przyszłości ... :)
    rmk
    | 15:10 niedziela, 26 marca 2017 | linkuj Aż z ciekawości spytam - do jakiej wagi chciałbyś zejść w swoim rowerze i ile ważą rowery najlepszych, którzy ścigają się z Tobą? Nie mam o tym pojęcia i dlatego pytam :)
    bobiko
    | 22:21 sobota, 25 marca 2017 | linkuj hm... jestem tez ciekaw, czy ta modyfikacja wyjdzie na dobre ;-) sam myslałem o przejścu na 2 blaty ale jednak ... ani to nie ścigam ani też nie patrze tak bardzo na obniżenie wagi roweru ;-)
    JPbike
    | 21:58 sobota, 25 marca 2017 | linkuj Anka - Po prostu to jest pasja, w moim przypadku rowerowa :)
    anka88
    | 21:37 sobota, 25 marca 2017 | linkuj Cóż za technologia :) Chyba najlepiej na tym znają się faceci :)
    JPbike
    | 10:32 sobota, 25 marca 2017 | linkuj Krzychu - OK, pomacać będziesz mógł ;)

    Grigor - Ano ciekawie, wystarczy że zerkniesz na rowery z górnej półki ... :)

    Micor - Najbliższe treningi i wyścigi dadzą odpowiedź :)
    micor
    | 08:41 sobota, 25 marca 2017 | linkuj No to Skociak znów podrasowany. Jestem ciekaw jak się to będzie spisywać.
    grigor86
    | 21:23 piątek, 24 marca 2017 | linkuj Hmmmm ciekawie to wygląda.
    krzychuuu86 | 20:00 piątek, 24 marca 2017 | linkuj obczaje w niedziele ;)
    JPbike
    | 19:49 piątek, 24 marca 2017 | linkuj Krzychu - Już teraz mogę Ci powiedzieć że jestem zadowolony z przesiadki na 1x10 :)
    Jutro i pojutrze kolejne testo-treningi.
    krzychuuu86 | 19:46 piątek, 24 marca 2017 | linkuj tez powoli bede działał z 1x10 i w sumie przełożenia bede miał te same, nawet identyczna kaseta ;) tyle ze w wiekszym kole...
    Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!