• GKKG Winter Race

Niedziela, 1 marca 2015 • dodano: 01.03.2015 | Komentarze 12

Mamy początek marca, a ja już na wyścigowym koncie mam 3 wyścigi, no nieźle, więc do października być może zapowiada się bicie osobistego rekordu w ilości startów w sezonie, a do setnego dnia wyścigowego w karierze zostało mi już kilka wyścigów :)

Tegoż dnia GKKG po 6-letniej przerwie wrócił do organizowania tytułowej ściganiny, w znanym ośrodku wypoczynkowym w Skorzęcinie, dawno mnie tam nie było, zresztą podczas swoich nastoletnich czasów nierzadko tam bywałem, w 1993r. zabrałem nawet swój rower z dwoma bagażnikami i woziłem dzieciaki, to były czasy :).

Dojazd do Skorzęcina przebiegł w miłej atmosferze, bo w towarzystwie wracającego do ścigania Jarka i jego Ani. Nie mieliśmy dużych problemów w upchaniu do środka starego VW Golfa dwóch rasowych rowerów i trzech osób. Ogólnie było wesoło i tak miało być :).

Na miejscu przywitał nas piękny las wokół, częściowo zamarznięte jezioro i wspaniała słoneczna pogoda ze znośnym chłodkiem. Określenie „Winter Race” było tylko z nazwy, bo cała niespełna 15 km urokliwie poprowadzona pętla w całości była suchutka, ba, nawet kilka fragmentów mieliśmy piaszczystych.

Zjawiło się sporo znajomych twarzy, teamowa paczka dopisała - Asia, Sylwia, Dawid, Jarek, Marcin, Wojtek z Olą i dzieciakami, i ja. Znane i mniej znane osobistości z BS też były, m.in. Jakub, Marcin i jeszcze kilka wymieniałbym. Również i moi rodzice wpadli pokibicować :).

Po krótkiej rozgrzewce czas na wspólną fotkę, redaktor Kurek też był i startował, fajnie tak postać wśród kolarskiej braci, jak w wielkiej rodzinie i z uśmiechem :)

W południe pora na start. Wszyscy wspólnie. Najpierw honorowo, bez napinki i nagle stop przed wjazdem na leśny dukt, po tym można było się ścigać. Tak się złożyło że znalazłem się w niefortunnym miejscu peletonu, za daleko od czołówki i od razu musiałem jechać na maxa jak w XC. Tętno szalało i pulsometr zwariował, pokazując początkowo ponad 200 bpm :). Ciężko szło przebijanie się do przodu, rozgrzewka okazała się za krótka, albo ja niewyspany, albo … :). Dosyć długo nie mogłem złapać swojego maratonowego rytmu. W końcu coś tam zacząłem jechać swoje i przez jakiś czas miałem kontakt wzrokowy ze sporą czołową grupą, w której znaleźli się nawet Jarek i Dawid, a kilka miejsc przede mną jechał Wojtek. Po chwili doszedł nas i Marcin, wyprzedził mnie, co oznaczało że wtedy byłem ostatni z teamu :/. Nie trwało to długo, bo na jakimś piaszczysto-koleinowatym fragmencie mieliśmy gorący moment - jeden gość w jaskrawym stroju się wywalił, po nim wyglebił Marcin, a mi z najwyższym trudem udało się wyhamować i uniknąć kraksy. Ta sytuacja spowodowała że znowu musiałem na całego gonić poprzedzających i już na dobre straciłem kontakt z czołówką. Wtedy dopiero zacząłem się rozkręcać i jechać swoim rytmem. Doszedłem najpierw Wojtka, po tym stopniowo dogoniliśmy paru innych – tak oto utworzyła się grupa, która dotrwała niemal do samej mety. Na końcówce pętli znajdowały się ciekawe fragmenty typu góra-dół, ciężko mi wchodziły podjazdy - przekonałem się właśnie tam, jakie mam braki w treningach :). Natomiast niemal całą drugą rundę to gnaliśmy wspólnie, zmiany były ospałe i nierówne, to ja najczęściej byłem na czubie i nadawałem tempo grupie. Cały czas ze 100-200 m przed nami znajdowały się sylwetki Dawida i Jarka – obu teamowych kolegów jednak nie udało się dojść. Na interwałowej końcówce doszli nas Marcin i Daniel Lorenz, dalej wiadomo – nastała walka, którą wygra ten co zachował więcej sił. Ja zachowałem, i tak końcową kreskę przekroczyłem wraz z dwoma gośćmi, nawet na finiszu nie musiałem tzw „wypluwać płuc” :). Zaraz po mecie, po swoim niezłym samopoczuciu stwierdziłem: „szkoda że to już koniec, przejechałbym jeszcze ze 1-2 pętle”, cóż, stary mega-gigowiec ze mnie :).

17/76 - open Elita/Masters
    13/58 - Elita (to już ostatni rok w elitarnej stawce :))

13 (10 Elita)- Jarekdrogbas - 1:01:12
    14 (11 Elita) - daVe - 1:01:16
    17 (13 Elita) - JPbike - 1:01:28
    20 (15 Elita) - josip - 1:01:32
    21 (6 Masters) - z3waza - 1:01:33

No, chłopaki z ProGoggli świetnie się spisali - to widać po czasach :)
    Strata do zwycięzcy Elity (Sławek Spławski) - 4 minuty i 59 sekund.

Garść fotek by mój tata, JoannaZygmunta, Daniel Curul.
    Taki fajny skład ProGoggli pokazał się z jak najlepszej strony :)
    Taki fajny skład ProGoggli pokazał się z jak najlepszej strony :) © JPbike

Chwile przedstartowe. Kurek nawet coś tam wspomniał o nas :)
    Chwile przedstartowe. Kurek nawet coś tam wspomniał o nas :) © JPbike

Początki tworzenia grupki. Tu josip korzysta z mojego małego tunelu aero :)
    Początki tworzenia grupki. Tu josip korzysta z mojego małego tunelu aero :) © JPbike

To już na 2 rundzie. Widać kto tutaj rządzi :)
    To już na 2 rundzie. Widać kto tutaj rządzi :) © JPbike

Go, go, go :) Może konkurs na najładniejsze łydki ? :)
    Go, go, go :) Może konkurs na najładniejsze łydki ? :) © JPbike

Mój finisz. Ci dwaj przede mną walą w trupa, a ja pitu pitu :)
    Mój finisz. Ci dwaj przede mną walą w trupa, a ja pitu pitu :) © JPbike

Po wyścigu zachowałem tyle sił, że z szybko i z radochą uniosłem ręce :)
    Po wyścigu zachowałem tyle sił, że z szybko i z radochą uniosłem ręce :) © JPbike

Podsumowując – fajnie spędzony dzień, po tym czuję że żyję, oby tak dalej … :)

| 16:44 wtorek, 3 marca 2015 | linkuj anetkas - Dzięki :) Też się cieszę :)

miszol - Dzięki :) Miło było poznać :)
    A ja na liczniku miałem 1:03, pewnie włączyli pomiar czasu jak nastąpił start wprost do lasu :)
    miszol
    | 13:12 wtorek, 3 marca 2015 | linkuj Jeszcze raz gratuluję super wyniku.
    Okazało się że oficjalny czas miałem o 1min lepszy niż mówiłem na parkingu ;)

Pozdrawiam
    anetkas
    | 21:47 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Szczęśliwa 13-stka :) Gratulacje :)
    | 20:18 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj daVe i Jarekdrogbas - A ja dodam że bardzo się cieszę że Was gorąco zmobilizowałem do jazdy na całego i dzięki temu mieliśmy wspaniały i barwny wyścig - trzeba to oblać ! :)

Jurek57 - Dzięki !
    Jarekdrogbas
    | 18:42 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Zgadzam się z Dawidem. Gdy tylko zobaczył pociąg któremu dyktowałeś tempo to oboje przyspieszyliśmy byle byś nas nie doszedł! Jesteś dla niego dobrym motorem napędowym;-)
    | 17:57 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Super !
    | 15:59 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Jeszcze parę kilometrów i byś mnie doszedł - nawet nie wiesz, jak przyspieszyłem jak zobaczyłem grupę ciągniętą przez Ciebie gdzieś pod koniec wyścigu :)
    | 11:56 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Beny79 - Ano szkoda, do końca sezonu jeszcze sporo wyścigów przed nami :)

bobiko - No widzisz :) Gdzieś widziałem nawet fotkę malucha, a w środku dwa rowery upchane na tylną ławeczkę :)

josip - Dzięki. Tylko siły na podjazdach brakło - do nadrobienia.

z3waza - Poprawiłem, bo coś mi się pokręciło - Artur Lorenc to podróżnik rowerowy :)
    To proste, przez całą drugą rundę to kontrolowałem sytuację w grupie, nieraz musiałem zwalniać i namawiać towarzyszy do dawania zmiany, a próby samotnej ucieczki nie wychodziły.
    z3waza
    | 09:11 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Nie Artur Lorenc a Daniel Lorenz :)
    A swoją drogą jak Ty to skontrolowałeś pędząc z przodu ;)
    josip
    | 07:43 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Gratki - widać było uczciwie przepracowaną zimę, gdy wychodziłeś na zmianę.
    bobiko
    | 07:17 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Jechałem za Wami i tak mówię do dziewczyny.. Nie wierzę że w Golfie jada 3 osoby... I 2 rowery ;D. Dobrze ze nie 3.
    Beny79
    | 21:58 niedziela, 1 marca 2015 | linkuj Ładnie się rozkręcasz:) Szkoda, że mnie nie było, ale po nockach byłem coś słaby.Pozdrawiam