• CX Skoki

Niedziela, 8 lutego 2015 • dodano: 08.02.2015 | Komentarze 16

Ściganie w sezonie 2015 rozpoczęte w moim wykonaniu. Tym razem Gogol zorganizował w Skokach wyścig przełajowy. Dojazd na miejsce przebiegł w towarzystwie Dawida, którego zgarnąłem po drodze. Z teamowej paczki zjawili się również Asia z Marcinem. Piękną, słoneczną i zimową pogodę mieliśmy na miejscu, śniegu i lodu oczywiście nie brakowało. Przyjemna, prawie płaska i z kilkoma zmarszczkami dwukilometrowa rundka z wieloma zakrętasami i jednym odcinkiem z przeszkodami do przebiegnięcia ułożona została w całości w lesie, dzięki temu nie było czuć lodowatego wiaterku.
    No, na ten wyścig postanowiłem że wystartuję na sztywnym 26-erze i byłem ciekaw jak poradzę :)

Tak się złożyło że cała teamowa paczka ProGoggli wystartowała z ogona łączonego wyścigu Elity i Mastersów, co niestety oznaczało że będzie ciężko przebić się do przodu, zwłaszcza że miejsc do wyprzedzania niewiele, a sporo zakrętasów było śliskich. Faktycznie, pierwsze kółko to w moim wykonaniu porażka, sporo straciłem, robiłem co mogłem i ze smutkiem patrzyłem jak czub szybko się rozciąga i oddala. To nic, przyjechałem tu na dobry trening. Od połowy drugiego kółka można było jechać swoje i wziąłem się do stopniowego wyprzedzania. Nie było łatwo, szczególnie zakręty na ubitym śniegu i w wyrytej ziemi wymagały uwagi i skupienia. Dawid przez cały czas jechał raz bliżej, raz dalej za mną. W jednym momencie musiałem na kosztowną sekundkę stanąć bo nogawka się zsunęła, a w drugim momencie widziałem jak Marcin stał gdzieś na poboczu. I tak dalej napierałem, napierałem jak mogłem, dosyć długo trwało doganianie i wyprzedzanie kolejnych rywali, bo wyścig był taki kameralny, ale fajny. Natomiast na półmetku ściganiny nastąpiła zmiana pogody - ścigaliśmy się w miło prószącym śniegu, po czym znów wyszło słońce. Aha, odcinek z przeszkodami do przebiegnięcia oprócz potknięcia na pierwszym kółku za każdym razem udawało mi się pokonać sprawnie i równie sprawnie wskoczyć na siodło w biegu. Efektownej gleby nie zabrakło - na początku kolejnego okrążenia chciałem wejść w zakręt po ubitym śniegu z większą prędkością i ... :). Dubla niestety nie zabrakło - na moje szczęście tylko zwycięzca Elity (Patryk Adamkiewicz) tego dokonał :). Gdy zaczęły się ostatnie okrążenia to pętla zaczęła się robić coraz bardziej śliska, było tyle uślizgów, że tylko dzięki moim umiejętnościom kilka razy omal nie wyglebiłem :). Plecy moje również zaczęły się odzywać, chyba przez inną pozycję na sztywnym. W końcu meta, którą przekroczyłem całkiem zadowolony z dobrego zimowego wyścigowego treningu. Sztywny dał radę, zastrzeżenia miałem tylko do trochę zajechanego napędu, ale na takiej trasie używałem tylko blacika 38 i jedynie 3 przełożeń w kasecie 11-28. Tak czy siak podobało mi się i za dwa tygodnie jadę CX Wągrowiec - to postanowione ! :).

17/38 - open Elita/Masters
    12/26 - Masters

Po wyścigu, w budynku Gimnazjum był spoko makaronik, pogaduszki, zostaliśmy do dekoracji i gruppen fotki.
    W sumie to był miło spędzony dzień, z pasją :)

Fotki by: JoannaZygmunta, Skrzy Mi Foto, Hania Marczak.
    W akcji. Ładna zimowa sceneria :)
    W akcji. Ładna zimowa sceneria :) © JPbike

Wiadć że przełaje to nie moja bajka, ale zabawa przednia :)
    Widać że przełaje to nie moja bajka, ale zabawa przednia :) © JPbike

Pogoda zadbała o urozmaicenie - na przemian słońce, śnieg, słońce :)
    Pogoda zadbała o urozmaicenie - na przemian słońce, śnieg, słońce :) © JPbike

Gonię kolejnego rywala w padającym śniegu
    Gonię kolejnego rywala w padającym śniegu © JPbike

Moja gleba i zaraz po tym dostaję dubla od Patryka
    Moja gleba i zaraz po tym dostaję dubla od Patryka © JPbike

Dawid czai się za mną, po to się trenuje dla takiej barwnej rywalizacji :)
    Dawid czai się za mną, po to się trenuje dla takiej barwnej rywalizacji :) © JPbike

Kolejne okrązenie. W sumie walnąłem 10 kółek po 2 km
    Kolejne okrążenie. W sumie walnąłem 10 kółek po 2 km © JPbike

Podium teamowej paczki :)
    Podium teamowej paczki :) © JPbike

| 13:56 sobota, 14 lutego 2015 | linkuj Michał - Dzięki :) Też tak myślę :)
    WrocNam
    | 06:42 sobota, 14 lutego 2015 | linkuj Nieźle dajesz! Początek sezonu w pierwszej połówce startujących zapowiada udany sezon!
    | 15:44 wtorek, 10 lutego 2015 | linkuj bobiko - ... a może rozprowadzający nas na prostych odcinkach ? :)

daVe - Nawzajem :) Liczę na taką Twoją jazdę, jaką piszesz i to przez cały sezon !
    | 22:55 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Dzięki za miło spędzony dzień! W tym roku postaram się jak najwięcej siedzieć Ci na plecach!
    bobiko
    | 20:46 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj O noł, to będzie elita na wyścigu ;-). ale spoko, prawd. bede albo jako gosc albo nawet rozgrywający :D
    | 20:29 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Asia - Aha, takie życie - jeden śpi, drugi robi, trzeci trenuje, czwarty ... i tak w kółko :)

bobiko - Fajnie kolego :) Rezerwuj 1 marca na wypad do Skorzęcina - będzie tam winter ścig.

Karel - Dzięki. Dla mnie to był świetny początek ściganiny :)
    Zdjęć natrzaskali tyle, że każdy uczestnik mógł się czuć jak gwiazda CX :)
    Style bieganiny z rowerem faktycznie różne, że trza zrobić konkurs na najbardziej widowiskowy bieg :D

Drogbas - Dzięki :) Planuj jakąś wolną niedzielę na dawkę emocji :)
    Jarekdrogbas
    | 18:55 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Bardzo udane zawody. Gratulacje!
    | 14:41 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Noo trochę tych fotek się uzbierało ;) Filmiki też były spoko - tam dopiero widać różne style pokonywania przeszkód :D Graty no i byle do przodu!
    bobiko
    | 08:29 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Wczoraj jak jezdziłem rowerem to pomyślałem o CX i rajdzie, w którym to udział bierzesz ;-)) Widzę ze nie próżnujesz :D
    JoannaZygmunta
    | 06:18 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj Jacku -> skończyły się wgrywać jak już spałam a Ty wychodzisz do roboty jak jeszcze śpię. Przywilej kaleki obojczykowej ;)
    link jest tu.
    | 04:08 poniedziałek, 9 lutego 2015 | linkuj JoannaZygmunta - Mam teraz godz. 5:06, zaraz lecę do roboty, a gdzie jest link do Twoich fotek ? :)

anetkas - Dzięki bardzo :)

Jurek57 - Tak jest i niech ta karuzela przez cały sezon będzie barwna i wesoła :)

djk71 - Wszystkiemu winne są odradzające się przełaje :)

MaciejBrace - No to się cieszę i czekamy na kolejną dawkę przygód i emocji :)
    | 21:01 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Fajnie znów czytać o Twoich wojażach na zawody :)
    djk71
    | 20:35 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Szybko sezon ścigania rozpocząłeś...
    | 18:47 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Karuzela ... ruszyła :-)
    anetkas
    | 18:44 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Trening czyni mistrza :P Gratulacje i pozdrowienia :)
    JoannaZygmunta
    | 18:27 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Fotki się wgrywają :)