• Do Pniew + mocny trening siły

Poniedziałek, 21 kwietnia 2014 • dodano: 21.04.2014 | Komentarze 10

Rzuciłem hasło nie tylko teamowej paczce o wielkoponiedziałkowym dużym tripie do Pniew, gdzie 11 maja odbędą się Mistrzostwa Wielkopolski w kolarstwie górskim. No i na miejscu zbiórki o 10:30 w Strzeszynku zjawiły się dwie sztuki kolarzy i w dodatku najwytrwalsze - ja i Jarekdrogbas. W sumie nic dziwnego, bo trasa dojazdowa to głównie asfalty i otwarta przestrzeń, dodajmy do tego że tegoż dnia wiało ze wschodu, co oznaczało mocno siłowy i to ponad 50 km powrót na startowym rowerze mtb. Ale co tam, trenować trzeba póki wolne i tyle.

Drogbas poinformował mnie że ma czas do 16. Szybka kalkulacja, mała korekta trasy i ostro ruszyliśmy, mając sprzyjający wiatr. Pomykając w stronę Lusówka Jarek na ledwo 10 kg Canyonie z lekkimi 29" kołami zaliczył kilka nieudanych sprinterskich prób urwania się ode mnie pomykającego na 11.6 kg Scale z ciężkimi 27.5" kołami, nie dałem się i power jakiś mam ;) W Jankowicach skręciłem na terenowy niby skrócik, ale byliśmy już tak rozpędzeni że przegapiliśmy skręt, w efekcie dojechaliśmy mocno terenowo do Kalw i stamtąd już drogą wojewódzką przez Buk i Duszniki, po drodze zaliczając nieudaną próbę skontaktowania się z Jurkiem na wspólną przejażdżkę. I tak dalej przez Podrzewie, Lubosinę i Konin szybko dotarliśmy na miejsce, do Księżych Gór. Zajęło nam to od Strzeszynka z lekkim nadłożeniem drogi nieco ponad 2 godziny i z niezłą jak na mtb średnią 29 km/h.
    Po przerwie czas się zapoznać i zabawić na tamtejszej i znanej mi 4.5 km pętelce. Było suchutko, pełno zakrętasów, typowych jak na leśne podłoże muld, kilka niezłych podjazdów, poziom trudności kondycyjnej jest taki że nawet na zjazdach z trudem udawało mi się ledwo osiągnąć 30 km/h, no i nowych przeszkód nie zabrakło - modnych zjeździków po kamieniach i dropów z 20-25 cm hopkami.
    Zabawiliśmy się przednio przez półtora pętli i czas wracać, wmordewindowo i siłowo oczywiście. No i parliśmy mocno cały czas do przodu i ze zmianami, najpierw z boczno czołowym, a następnie czołowym wiatrem. Po drodze robiąc jedną krótką przerwę na pierwsze w sezonie lodziki :) Po jakimś czasie obaj stwierdziliśmy że walka z wiatrem nie była aż taka ciężka, power w nogach nadal się trzymał, sygnałów kryzysowych brak, nawet na mocno branych podjazdach w Kiekrzu. O 16:10 dojechaliśmy do końcowego wspólnego celu, średnia tam+pętelki XC+powrót wyniosła ponad 26 km/h - dobra siłowa robota na mtb wykonana !
    Zanim dotarłem do domu to po drodze postanowiłem jeszcze wpaść do chaty Drogbasa na krótki odpoczynek w ogródku.

Przełożenie blat-ośka, wiatr w plecy i non stop cała naprzód !
    Przełożenie blat-ośka, wiatr w plecy i non stop cała naprzód ! © JPbike

Atrakcja w Dusznikach, spotkanie z rydwanem :)
    Atrakcja w Dusznikach, spotkanie z rydwanem :) © JPbike

Wiosna na całego, miło i przyjemnie się kręci :)
    Wiosna na całego, miło i przyjemnie się kręci :) © JPbike

Picie na dużym tripie to podstawa !
    Picie na dużym tripie to podstawa ! © JPbike

Na miejsce zajechaliśmy szybko jak na mtb i luzik czas na takie coś :)
    Na miejsce zajechaliśmy szybko jak na mtb i luzik czas na takie coś :) © JPbike

Najstromszy podjazd pokonaliśmy sprawnie i z uśmieszkiem :)
    Najstromszy podjazd pokonaliśmy sprawnie i z uśmieszkiem :) © JPbike

Czas na zabawę PURE MTB !
    Czas na zabawę PURE MTB ! © JPbike

Coś nowego. Tu żeśmy sobie odlotowo poskakali :)
    Coś nowego. Tu żeśmy sobie odlotowo poskakali :) © JPbike

A tu to wybijam się w przestworza, 19.5 lub 20.0 dla mnie :)
    A tu to wybijam się w przestworza, 19.5 lub 20.0 dla mnie :) © JPbike

Waga po treningu - 67 kg

| 17:47 środa, 23 kwietnia 2014 | linkuj micor - Mi te powietrzne triki Schurtera też nie dają spokoju i trzeba zacząć ćwiczyć powietrzne ewolucje, jak i szukać do tego dobrych miejsc w terenie :)
    micor
    | 09:39 środa, 23 kwietnia 2014 | linkuj Dobry trip i konkretne treningowe ciśnięcie :). Widzę, że pętla w Pniewach niczego sobie. I Tobie też chodzi po głowie whip w stylu Schurtera? Odkąd znalazłem fotki to mnie śni się po nocach ;).
    | 19:26 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj Jurek57 - Aha, my to się zastanawiali co jest grane z tym że "nie ma takiego numeru" ...

Jarekdrogbas - Ano :) W najlepszym przypadku mogę zejść do 66 kg, na mniej to raczej nie mam co liczyć, ciężka i pożerająca czas fizyczna harówa robi swoje z mięśniami całej mojej górnej partii mięśni :)
    Na wieczorne ognicho + kiełbaski + bułeczki + ketchup + browarek to się piszę !

k4r3l - Wystarczy zerknąć na FB, na widowiskowe obrazki z akcji na zawodach XC z udziałem Mai Włoszczowskiej, Marka Konwy, Nino Schurtera, albo nawet u nas na pętli w Żerkowie (Szalony Drwal, Kamienna Rzeź) i właśnie stąd się biorą te modne przeszkody mtb :)

JoannaZygmunta - Na to wygląda ;) I tak właśnie jest ! :)

klosiu - Zgodzę się z Tobą :) Ja na przykład powoli przymierzam się do czegoś takiego :)

marcingt - Dokładnie, rowerowi pasjonaci tak spędzają wolny dzień :)

krzychuuu86 - Zapewniam Cię że XC w Wągrowcu to była rozgrzewka ... :)
    krzychuuu86
    | 19:10 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj Nieźle nakulaliście tych kaemów, a po fotach widać że w Pniewach będzie kolejne konkretne XC
    marcingt
    | 18:57 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj Konkretny dystans, dobra średnia, ładna pogoda i urozmaicony tor XC na którym można poszaleć. Udany rowerowy dzień :)
    | 16:55 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj Nabudowali jakichś skoczni, cholera, czas brać się za opanowanie takich rzeczy :/. A to wszystko przez te paskudne 29ery, jak się okazało że trasy dla małych kół są dla nich za łatwe, tp zaczęto utrudniać ;).
    JoannaZygmunta
    | 07:29 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj Skaczecie z takim luzikiem jak wielkanocne zajączki ;)
    | 20:41 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj Hmmm, nie wiedziałem że zjazdy po kamieniach i dropy są w modzie? Są jacyś trendsetterzy w MTB? :) ps. super traska, nawet jak na taką ilość asfaltów. Liczy się, że był fun :)))
    Jarekdrogbas
    | 20:11 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj Waga po treningu by była jeszcze mniejsza gdyby nie %% ;-)
    Super trening nam wyszedł. W tygodniu ognisko!
    | 20:08 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj Wiedziałem że pojedziesz i pewnie bym się skusił ... ! Pojechałem do WPN.