• Test nowego pogromcy terenu :)

Sobota, 22 lutego 2014 • dodano: 22.02.2014 | Komentarze 25

Krótko i treściwie - gdy podczas Mistrzostw Polski w kolarstwie górskim w Żerkowie niespodziewanie pojawiła się okazja krótkiego przetestowania 27.5-era to od razu zakochałem się w tym pośrednim rozmiarze kół i nie pozostało mi nic innego jak odkładać kasę i szczegółowo przeglądać oferty na rynku :)
    W końcu na placu boju pozostały trzy modele - wybór padł na Scotta Scale 740.

Pierwsze metry na nim to jazda (w środę) ze sklepu do auta i spod parkingu do domu :)
    Natomiast całe czwartkowe i piątkowe wieczory spędziłem na szczegółowych oględzinach.
    Po tym grzebaniu stwierdziłem że model ten jest dobrze wykonany, solidna rama alu, amor FOX, osprzęt to mieszanka XT, SLX i Deore, jedynie fabryczne koła sporo ważą (ponad 2 kg), przewody hamulcowe trzeba będzie skrócić.

Mój nowy pogromca terenu, gór i wyścigowych tras wygląda o tak:
    Scott Scale 740
    Scott Scale 740 © JPbike

Ładny widok - podoba mi się :)
    Ładny widok - podoba mi się :) © JPbike

Super manetka blokady amorka - 3 tryby do wyboru
    Super manetka blokady amorka - 3 tryby do wyboru © JPbike

Fajne rozwiązanie - zacisk mocowany wewnątrz
    Fajne rozwiązanie - zacisk mocowany wewnątrz © JPbike

Nastał w końcu upragniony i piękny pogodowo weekendowy dzionek, zamiast odsypiania udało mi się wstać o 8, śniadanie, wskok w kolarskie portki i z radochą jazda na terenowy test nowego nabytku.
    Padło na nic innego jak mój teren - WPN.

Nareszcie w swoim żywiole :)
    Nareszcie w swoim żywiole :) © JPbike

Ale fajnie !
    Ale fajnie ! © JPbike

Scott w naturalnym środowisku WPN
    Scott w naturalnym środowisku WPN © JPbike

O taki rozmiar kół mi chodziło :)
    O taki rozmiar kół mi chodziło :) © JPbike

Co tu dużo pisać, rower ten sprawuje się dokładnie tak jak się spodziewałem - łączy zalety kół 26 i 29, jest stabilny na szybkich łukach (mimo braku sztywnych osi), skręca na ciasnych zakrętach lepiej niż myślałem, techniczne zjazdy bierze łatwiej od Treka (czekam na Borówkową i na zielony do Borowic po AGD, o Walesie na Rychlebach nie wspomnę), na podjazdach przednie koło nie urywa się, kierownica 70 cm na krętym terenowym napieraniu leży mi znakomicie, a manetka blokady skoku RideLoc to super sprawa. Jedynie siodełko i gumowate chwyty są niezbyt wygodne (do wymiany), no i na wyścigi muszę sprawić sobie jakieś lżejsze koła.

Tak się dziś najeździłem Scottem z radochą po zróżnicowanym terenie, że wróciłem do domu zdrowo zmęczony :)

Kategoria do 100 km, sprzęt

| 14:58 środa, 13 maja 2015 | linkuj Pedros - Mam 172 cm i na rozmiarze M czuję się idealnie.
    Pedros | 08:50 środa, 13 maja 2015 | linkuj Witam,jPbike ,napisz jakiego jesteś wzrostu,bo nigdzie nie znalazłem,sam przymierzam się do tegomodelu i mam dylemat ,co do rozmiaru.
    | 20:12 poniedziałek, 24 lutego 2014 | linkuj grigor86 - Jasne, o sprawność swojej stajni dbam :)

marcingt - Dzięki :)

djk71 - Każdy w końcu musi coś wybrać dla siebie odpowiedniego, by później i jak najdłużej czerpać z tego przyjemność z jazdy :)
    Jak się ma długi staż jazdy na rowerze 26" to się czuje różnicę w wielkości kół, nawet o 1.5 cala :)

Asia - Pasuje, w weekendowy dzionek planuję rundki na Dziewiczej i wpadnę !
    JoannaZygmunta
    | 07:52 poniedziałek, 24 lutego 2014 | linkuj Wpadnij do Pobiedziajów. Na weekend mam zamiar ukręcić sernik
    djk71
    | 06:26 poniedziałek, 24 lutego 2014 | linkuj Oglądałem Scale wybierając swój, wybór padł na coś innego, ale nie dlatego, że mi się nie podobał :-)
    Oby Ci służył jak najlepiej i... pilnuj go!
    "O taki rozmiar kół mi chodziło :)", a niby rozmiar nie ma znaczenia... :)
    marcingt
    | 20:45 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Piękny rower :)
    grigor86
    | 19:28 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Nie ma to jak nówka salonówka :-) Dbaj, a się odwdzięczy. Pozdrawiam
    | 16:57 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj JoannaZygmunta - Dziękuję :)
    Najlepsze fotki mi wychodzą właśnie jak jestem w swoim żywiole :)
    Oczywiście że przejedziesz się - a ja chcę placka ! ;)

micor - Tak samo jak Ty skomentowałbym krótko swój nowy rower :)
    micor
    | 10:58 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Ekstra się prezentuje i już widać, że daje niezłą zabawę w terenie ;). Scotty też mi się podobają, no i jeszcze ten napis Scale na górnej rurze- ładnie ;). Teraz to na maratonach i XC będziesz wymiatał jeszcze bardziej ;).
    JoannaZygmunta
    | 08:12 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Wielka radość bije ze zdjęć! Cieszę się razem z Tobą :) Gratki.
    Ja też chcę się przejechać, ja też! ;D)))
    | 07:43 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj czarnaMAMBA - Dziękuję :)

daVe, MaciejBrace - Tak jest, jak będzie moc w nogach to zapewne będzie ciekawie :)
    | 00:07 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Jedziesz, Jacek jedziesz tyle ile fabryka dała :)
    | 22:34 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Oj, zaciekła walka w tym sezonie się zapowiada :)
    MAMBA
    | 22:09 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Gratulacje. Bardzo fajny sprzęt.
    | 21:29 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj josip - Dzięki :) Jak się ma rowerową pasję to estetyka w malowaniu się liczy ;)
    Oczywiście że dam się karnąć i myślę że i Ci się spodoba pośrednie koło :)

Jurek57 - Jak to nie poznajesz ? :))) Koła są zaledwie o 3.81 cm wyższe od 26-era :)
    Tak jest, pachniało, a teraz już troszeczkę błotka przywiozłem, niestety :)

z3waza - Dzięki. Jeszcze tylko lżejsze koła i będzie wypas ! :)
    z3waza
    | 20:39 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj No to broń na sezon gotowa. Gratki.
    | 19:59 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj No ... nie poznaję kolegi !!!
    Czuję nawet w domu że pachnie nowością ... :-)
    josip
    | 19:52 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Super rowerek z rewelacyjnym malowaniem! Dasz się rypnąć?:) Bo też się zastanawiam nad taką opcją..
    | 19:39 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Marc - Jasne. Po Tobie spodziewałem się takiego komentarzyka :)

WrocNam - Też tak uważam. Będzie zażarta walka na zawodach ! :)

mikadarek - Trzeba to zapisać w swoich życiorysach :D

k4r3l - Dzięki :) Scott to marka co ma największe doświadczenie w 27.5-erach, no i ten ich zawodnik Nino Schurter swoimi wyczynami i mnie przekonał do wyboru.

lemuriza1972 - Dziękuję ! Amor to Fox 32 Float Evolution CTD z manetką.
    Z wrażeń - dziś dopiero pierwsza jazda, ogólnie tłumi spoko i na zadowalającym poziomie.

krzychuuu86 - Dzięki ... ;)
    krzychuuu86
    | 19:11 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Fajna maszynka...
    lemuriza1972
    | 19:09 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Gratulacje!
    Jaki to model Foxa? ( pytam bo właśnie mam zamontowanego nowego Foxa i jestem ciekawa Twoich wrażeń)
    | 18:29 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Piękny typ spod ciemnej gwiazdy :)))) Nie przepadam za Scottami, ale ten mi leży :) Dobierzesz osprzęt po siebie i będziesz nie do zatrzymania! Szerokości!
    mikadarek
    | 18:14 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Ooo yeah!!! 27,5 rządzi...:D
    Ja dzisiaj też miałem pierwszą jazdę moim 27,5 - erem.
    WrocNam
    | 17:53 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Nieźle się prezentuje.
    Pozostaje jedynie życzyć dobrych jazd i miejsc na pudle w czasie imprez na nowym rumaku!
    Marc
    | 17:27 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Scott, świetny wybór Jacku :)