• Terenem na Turbacz

Niedziela, 13 lipca 2008 • dodano: 18.07.2008 | Komentarze 0

Kolejnego dnia mojego urlopu z rowerem w górach postanowiłem wybrać się w większości terenem na Turbacz, najwyższy szczyt Gorców.

Od Krościenka nad Dunajcem rozpoczął się szutrowo-kamienisty podjazd

Im wyżej ... tym widoczki piękniejsze :)

Zaczęła się prawdziwa rowerowa extrema, w końcu to czerwony szlak pieszy ...

W drodze po Paśmie Lubania

Czy ktoś widzi kształty tych kamieni ? Skamieniały wieloryb ?

Na Lubaniu (1225 m). Było ciężko wjechać, ale warto :)

Widoczki z Lubania również są wspaniałe

Na szczycie znajduje się krzyż ...

... na którym ... :)

Zjazd z Lubania ... niesamowita sprawa i dla twardzieli. Stromizna również niesamowita :)

Znów kamienie ... trudno, jechałem dalej tędy

Przejazd przez polanę ...

Po raz kolejny Tatry, tym razem widziane znad Gorców były spowite chmurkami

W tym miejscu dostałem smsa, od super fajnej bikerki że powinienem dbać o swoje wysportowane ciałko :) Dbam :)

Przerwa przy ociosanych palach

Kolejne przeszkody ...

Mapa i oznakowanie wskazywały że to jest droga rowerowa na Turbacz ...

To coś skamieniałego po prawej wskazuje, że jednak i w epoce kamienia kasków też używano ...

Kolejny ciekawszy i przejezdny fragment trasy

Widoczek na Jezioro Czorsztyńskie. Ale wysoko się zapodziałem :)

Jazda przez górski lasek ...

W końcu zajechałem na halę przed Turbaczem

Aby dostać się tym czerwonym szlakiem od Krościenka nad Dunajcem do schroniska na Turbaczu (1315 m) potrzebowałem ... 6 godzin wjeżdżania, pchania, taszczenia i do tego oczywiście wliczając przerwy na trasie ...

Przy schronisku posiliłem się dwiema pysznymi szarlotkami i herbatką z sokiem

Natomiast zjazd rozpoczął się przez taki oto krajobraz po supersilnym wietrze

A następnie po kamieniach, korzeniach ...

Schronisko na Starych Wierchach

Czas uciekał, więc skręciłem na asfalt do Raby Niżnej. Jadąc drogą nr 28 przed Mszaną Dolną dopadła mnie niezła ulewa, aparat do woreczka i jechałem dalej :)
    Później jeszcze dopadł mnie słaby deszczyk i tak przemoknięty dotarłem o 22 do swojej noclegowni w Szczawnicy.