• MTB Marathon Wałbrzych

Sobota, 7 września 2013 • dodano: 08.09.2013 | Komentarze 7

Po blisko trzech miesiącach powrót na golonkowe giga trasy, na moje miejsce.
    Na miejsce, do Wałbrzycha zajechaliśmy z naszej świetnej noclegowni w Ściegnach w trzyosobowym składzie ProGoggli – Mariusz, Marek i ja. Brakło nam czwartego teamowca. Wielka szkoda bo byłaby szansa na walkę o dekorowaną generalkę …
    Pogoda wspaniała, podczas rozgrzewki (zapoznanie się z końcówką) przekonuję się że w słońcu jest wręcz upalnie, no i tętno moje wysoko pika. Będzie ciężko.

Foto by Bartek Sufin.
    Fajnie to postać przy linii swojego sektora :) © JPbike

No to o 10:30 start. Od razu długi podjazd w stronę Chełmca. Stawka giga dostojnie się rozciąga, prawie wszystkie twarze przed i za mną znam. Tętno błyskawicznie poszybowało w okolice 170-178 bpm i do samego szczytu nie chciało spaść, mimo chwilowego zwolnienia i kamienistego fragmentu na pych. Dla mnie to przepalanko jak w XC. Podjeżdżając tędy na wąskim fragmencie wyprzedza mnie klosiu, trochę nieładnie bo prawie zajeżdża mi drogę. Wreszcie zjazd, trochę techniczny, błyskawicznie i od razu załatwiam paru osobników. Po tym przeplatanka raz wąskich, raz szerokich szutrówek i singli. Poza tradycyjnymi szaleństwami na zjazdach idzie mi przeciętnie, cały czas utrzymuję swoją pozycję, a na podjazdach minimalnie tracę (muszę nad tym popracować). Pomykając tamtędy, klosia przez dłuższy czas widzę przede mną, ten stan trwa do pierwszego bufetu, zatrzymuję się bo z niewiadomego powodu samopoczucie moje się pogorszyło. Od tego momentu jedzie się gorzej, stopniowo spadam w dół, mimo żeli, izotoników i wody poprawy przez długi czas nie widać. Na 31 km wyprzedza mnie lider mega. Kawałek dalej, na długim i luźno kamienistym zjeździe coś podejrzanie zarzuca przodem, znowu sporo tracę. Na 37 km zatrzymuję się i zauważam spory ubytek ciśnienia w przednim kole. No to mam kolejny maratonowy kapeć. Pięknie. Odechciewa mi się ścigania i bez pośpiechu zmieniam dętkę jakieś 12 minut. Po tym ląduję w ładnym ogonie giga. W dalszym ciągu jedzie się źle, tak słabo że do mety udaje się wyprzedzić zaledwie ze 5 osób z giga, do tego dochodzi ból głowy i karku. Zanim docieram do powtarzalnej pętli giga (rzadkość u gg) to myślę o wycofaniu się. Ostatecznie decyduję się ukończyć królewski dystans, bez napinki i tak dojechałem do mety.
    Wracając do trasy – podobnie jak rok temu i to mimo zupełnie zmienionej pętli mi się nie podobała, no poza paroma singlami i technicznymi zjazdami. Luźnych kamieni było tyle że nie wiem, a sporo stromych podjazdów okazało się praktycznie niepodjeżdżalnych przy takim stanie zmęczenia. Cóż, taki teren – taka trasa. Jechać trzeba.

74/89 – open giga

Strata do zwycięzcy, jak i M3 (tradycyjnie Bogdan Czarnota) – 1:43:39
    Kłosiu wpakował mi miażdżące 35 minut !
    Jazda i wynik w moim wykonaniu – jedna wielka LIPA.

Fotka by Ela Cirocka.
    Tu jeszcze dobrze mi się jedzie, później było włóczenie się na zgonie © JPbike

| 19:16 środa, 11 września 2013 | linkuj Rodman - Dokładnie. Trzeba być twardym, nie myśleć o DNF i kręcić dalej do mety ! ;)

Marc - No właśnie, przez dużą ilość nudnych szerokich szutrówek i równie dużą liczbę fragmentów na pych Wałbrzych będzie najmniej lubianą miejscówką na martaton, dopóki w tamtych rejonach nie zrobią fajnej pure mtb trasy.

k4r3l - Ano, cel w Istebnej jest jeden - ukończyć z satysfakcją i po tym urządzamy browaring :)

klosiu - Przeprosiny przyjęte :)
    W sumie to poza Markiem nie wiedziałem o takiej dużej ilości kryzysów.

Maks - Dzięki. Też tak myślę, bo gorzej już być nie może :)

Kinga - To co skomentowałaś to właściwie tak samo myślę. Do zobaczenia w Istebnej !
    karotti
    | 17:50 poniedziałek, 9 września 2013 | linkuj Tak, masz rację z tymi kamieniami, że było ich bardzo dużo i wybijały z rytmu. Gdyby to były jeszcze naturalne kamienie a nie wysypane na drogach przez ludzi też by się inaczej jechało. Widzę, że nie tylko mnie ten maraton nieźle wykończył. A wydawał się łatwiejszy:) A na kapcie polecam zalanie opon mleczkiem - ja zalałam w tym roku i jak do tej pory o łataniu dziur całkiem zapomniałam. Pozdrawiam i do zobaczenia na finale!
    Maks
    | 14:04 poniedziałek, 9 września 2013 | linkuj Przede wszystkim gratulację za wolę walki odbijesz sobie na kolejnym maratonie ;)
    | 09:17 poniedziałek, 9 września 2013 | linkuj Dużo ludzi miało kryzysy na tej trasie, podjazdy i zjazdy były dość krótkie i nie było jak odpocząć. Sam w końcówce miałem taką bombę jak jeszcze nigdy.
    Sorka za zajechanie drogi, ten podjazd na początku był dość chamski i czasem nie było jak wybrać innej ścieżki przejazdu :).
    | 06:53 poniedziałek, 9 września 2013 | linkuj Jacek, ja Ty piszesz, że przeszkadzają Ci kamole na trasie, to ja bym już dawno pewnie pospacerował na większości takich odcinków :) Fajnie, że udało się dojechać do końca mimo niedyspozycji. W Istebnej sobie odbijesz i godnie zakończysz sezon :)
    Marc
    | 06:39 poniedziałek, 9 września 2013 | linkuj Jacku, znam ten ból, moje odczucia do tego maratonu są podobne. Nie przepadam za tamtymi regionami ;)
    Rodman
    | 19:25 niedziela, 8 września 2013 | linkuj kończyć trzeba ! zawsze i za wszelką cenę (trening charakteru) ;-F
    poza tym ktoś przed Tobą też może mieć laczka, 2 laczki, hak itp ... jak to w MTB :-]
    przynajmniej dziś miałeś okazję podziwiać widoki ;-)