Styczeń, 2011

• Troszkę terenu w WPN

Sobota, 15 stycznia 2011 • dodano: 15.01.2011 | Komentarze 14

Wreszcie wolna sobota !
    Przed wyjazdem, poprzedniego dnia wymieniłem w zimówce ciężej pracujące stery - słabo uszczelnione od dołu Accent Airplane nie wytrzymały trudów drugiej z rzędu zimy, maszynowe łożyska zardzewiały i przy demontażu całe rozleciały. Teraz mam jedne z najtańszych - na łożyskach kulkowych, które były w zestawie z ramą.

Zanim ruszyłem, po 12:30, jak zwykle przed każdym treningiem przykręciłem spd-y i po kilometrze stwierdziłem że licznik nie działa ... koło odwrotnie założyłem :)
    Początkowo planowałem asfaltową pętlę wokół obrzeża WPN, a jednak zachciało mi się skręcić z krajowej piątki do Trzebawia i po jakimś czasie asfalt się skończył, to nic, tęsknota za terenem była duża i pojechałem, nie zważając na ilość błotka, lodu, resztek śniegu ...

Styczniowy teren w WPN © JPbike

Tak jak się spodziewałem - jechało się trochę ciężej, nie brakło buksowania, jak i krótkiego wprowadzania po lodzie. I tak bez glebki dojechałem do ... Łodzi :)
    Dalej już asfaltem i na miły podjazd do Ludwikowa na krótki postój ...

Fragment ciekawego architektonicznie szpitala w Ludwikowie © JPbike

Gdy ruszyłem dalej - znów zachciało mi się terenu, więc zjechałem w dół do Kociołka ...

Styczniowy WPN © JPbike

Po chwili, zaczynając podjazd na Osową Górę nie dało się w ogóle jechać po takim lodzie, więc pozostał półkilometrowy bike-walking. Ochraniacze, buty, skarpetki i stopy od razu zamoczyły się.

Lodowy teren ... © JPbike

Końcówka podjazdu przejezdna. Do zjazdu wybrałem wariant drogi do Puszczykowa, tamtejszy asfalt też oblodzony i mknąłem w dół po tym błotku - frajda była, fajnie zarzucało na semislickach :)

Błotko albo lód - nawierzchnia do wyboru :) © JPbike

Dalsza jazda - powrót Greiserówką i w domu zjawiłem się jak zapadał zmrok.

Dom - Plewiska - Komorniki - Rosnowo - Walerianowo - Rosnówko - Trzebaw - Łódź - Nowe Dymaczewo - Stare Dymaczewo - Krosinko - Ludwikowo - jez.Kociołek - Osowa Góra - jazda Greiserówką - Komorniki - Luboń - Poznań ...

Piątek, 14 stycznia 2011 • dodano: 14.01.2011 | Komentarze 2

Trzydniowy zbiór.
    Ogólnie było tak - roztopowo, mgliście, mżawkowo i deszczykowo.

Wtorek, 11 stycznia 2011 • dodano: 11.01.2011 | Komentarze 4

Dwudniowy zbiór.
    Jazdy przebiegły bez przygód, jedynie rankami troszkę ślisko było.
    No, pewnie zostałem rekordzistą pod względem ilości złapanych gum w ciągu pierwszych 11 dni sezonu 2011 :) Tak, dziś (wtorek) gdy rower stał przed pracą - kolega stwierdził kolejnego, trzeciego kapcia w tylnym kole. Dętkę oczywiście zmieniłem. Po powrocie z roboty zabrałem się do dokładnego obejrzenia zajechanego Racing Ralpha i znalazłem we wnętrzu coś ostrego i malutkiego - mam dość tej opony nie nadającej się do zimówki. Więc zamontowałem Hurricane i spox :)
    Poza tym zimówką po wymianie napędu (27 listopada) przejechałem 1050 km - łańcuch (CN-HG40) oraz kółeczka przerzutki, w których ząbki nieźle się naostrzyły wkrótce pójdą do wymiany.
    Stało się jasne że zimą napęd nieźle dostaje w kość.

• Setka już jest !

Niedziela, 9 stycznia 2011 • dodano: 09.01.2011 | Komentarze 18

Nastała pora na solidne treningi i to w ekipie.
    W końcu dodatnia temperatura sięgająca 8 stopni pozwoliła na to, co lubię - dłuższy wyjazd :)
    Głównym pomysłodawcą trasy był Jarek. Poprzedniego dnia wieczorem poinformowałem o tym Mariusza i tak wybraliśmy się w trójkę zaliczyć pierwszą setkę w sezonie. Na miejsce zbiórki zajechałem leciutko spóźniony, a to dlatego bo po drodze zahaczyłem o sklep po Powerade i do tego przejazd przez Rusałkę i Golęcin to walka z topniejącym śniegiem i koleinami nie pisząc już o chlapie.

Wielkopolscy MOCARZE :) © JPbike

No i jazda - aż do Obrzycka jechało się fajnie, szybko, wiatr nam sprzyjał ...

Trzech pomykaczy na góralach :) © JPbike

Klosiu i JPbike - zdobywcy michałkowego podium :) © JPbike

W Obrzycku skręt na boczną drogę do Obornik - przyjemną, bo mało ruchliwą i biegnącą po jednej stronie wzdłuż Warty a po drugiej wzdłuż skraju Puszczy Noteckiej. Tym razem podczas odwilży tamtędy jechało się trochę ciężej, na drodze sporo roztapiających się kolein i masa chlapowiska. Po 60 km zarządziliśmy przerwę i Jarek stwierdził że w którejś oponie ubywa powietrza - okazało się że w mojej tylnej, ponoć dętka była łatana ze 10 razy :) Jak na maratończyka przystało - dość szybko poradziłem ze zmianą w tym brudzie. Pompowanie również przebiegło ekspresowym tempem ...

Pompowanie na trzy zmiany :) © JPbike

Przy okazji na krótko zatrzymaliśmy się przy brzegu Warty, po której dryfowała masa lodowych kółeczek przeróżnej wielkości - to trzeba podziwiać :)

Krótka przerwa nad brzegiem Warty © JPbike

Po dotarciu do Obornik na dobre wyszło popołudniowe słońce, iście wiosennie się zrobiło, skręciliśmy wtedy na krajową 11-tkę, która miała nawet dawno nie widziany suchy asfalt, jadąc tamtędy zmagaliśmy się z czołowo-bocznym wiatrem - w takich warunkach bardzo pomocne są zmiany i tak właśnie pomykaliśmy.
    W Suchym Lesie klosiu odłączył od nas, a następnie w Strzeszynie Jarekdrogbas i tak dalej już samotnie, zadowolony ze wspólnego treningu wróciłem do domu. Forma dobrze się trzyma :)
    Nieźle nabrudziłem się tym chlapowiskiem, najgorzej ze stopami (całe mokre) - moje neoprenowe ochraniacze coraz bardziej się zużywają i pewnie zainwestuję w zimowe SPD-y.

Dom - Rusałka - Golęcin - Strzeszynek - Kiekrz - Rokietnica - Mrowino - Cerekwica - Piaskowo - Kępa - Szamotuły - Gaj Mały - Obrzycko - Zielonagóra - Stobnicko - Stobnica - Kiszewko - Kiszewo - Bąblinek - Bąblin - Słonawy - Oborniki - Bogdanowo - Ocieszyn - Złotniki - Jelonek - Suchy Las - Strzeszyn - Golęcin - Dom

Dzięki Panowie i do następnego !

Przewyższenie 386 m

Sobota, 8 stycznia 2011 • dodano: 08.01.2011 | Komentarze 2

Dwudniowy zbiór.
    W piątek zaspałem się 50 minut, oprócz tego tylna lampka zgubiła czerwoną pokrywę oraz baterie. A w sobotę też zaspałem się - aż półtora godziny :)
    Nastała odwilż. Jazdy podczas obu dni przebiegły w chlapie.

• W padającym śniegu

Czwartek, 6 stycznia 2011 • dodano: 06.01.2011 | Komentarze 3

Treningowy przejazd swoją północno-zachodnią pętlą.
    Od początku do końca - jazda w padającym śniegu, co za tym idzie drogi zabieliły się, jak i wiatr dawał popalić.
    Na Golęcinie na zjeżdziku przy tamtejszym stadionie nie zauważyłem lodu pod śniegiem i gleba zaliczona.

Dom - Lasek Marceliński - Skórzewo - Dąbrówka - Zakrzewo - Lusowo - Sady - Kiekrz - Strzeszynek - Golęcin - Rusałka - Dom

Środa, 5 stycznia 2011 • dodano: 05.01.2011 | Komentarze 4

Trzydniowy zbiór.
    Troszkę pechowo rozpocząłem tegoroczne jazdy do/z pracy.
    W poniedziałek na 2 metry przed pracą wjechałem na super gładki lód i ... :( Kolejna ranka (trzecia tej zimy) w okolicy prawego kolana zaliczona.
    A we wtorek podczas przerwy w robocie kolega zauważył brak powietrza w tylnym kole, i jeszcze do tego zapomniałem zapasowej dętki zabrać, na szczęście w pracy znalazły się łatki.
    Natomiast same jazdy w mroźne dni sięgające minus 9 stopni przebiegły bez przygód.

• Do Drogbasa

Niedziela, 2 stycznia 2011 • dodano: 02.01.2011 | Komentarze 7

Rowerowanie w moim wykonaniu w sezonie 2011 rozpoczęte :)
    Zacząłem od popołudniowego wyjazdu do Jarka.
    Oprócz noworocznego powitania i pogaduszek zarówno z Nim jak i z Agą, Jego ścigacza udało się w końcu reaktywować i to po 4 miesiącach ...
    Drogbasowi udzieliłem fachowego pokazu odpowietrzania hamulców, jak i profesjonalnego montażu linek i pancerzy przerzutkowych.
    Co jeszcze napisać ... obaj jesteśmy spragnieni solidnych i wspólnych treningów :)
    Powrót po zmierzchu, szczególnie ekscytujący był przejazd przez oblodzoną Rusałkę.