Lipiec, 2016

• Wokół Dziwny

Poniedziałek, 18 lipca 2016 • dodano: 20.07.2016 | Komentarze 0

Się zaczęło urlopowanie w moim wykonaniu - nareszcie :)
    Pierwszy tydzień to luz, a drugi to wiadomo - Sudety MTB Challenge.

Korzystając z okazji - postanowiłem skoczyć (niestety autem) do wypoczywających moich starych, do nadmorskiej wioseczki zwanej Pustkowo. Rower oczywiście zabrałem na pakę, a co ? bez tego wspaniałego środka lokomocji byłoby mi bardzo ciężko przeżyć chociaż jeden dzień urlopu, niezależnie od tego czy danego urlopowego dnia będę coś kręcić, czy browarkować :)

Odnośnie tytułu wpisu - Dziwna to cieśnina łącząca wody Zalewu Szczecińskiego z Morzem Bałtyckim.

Nad Bałtykiem pogoda nie do plażowania, na rower może być, tylko ten wiatr
    Nad Bałtykiem pogoda nie do plażowania, na rower może być, tylko ten wiatr © JPbike

Idealna nazwa ulicy w idealną pogodę do browarowania :)
    Idealna nazwa ulicy w idealną pogodę do browarowania :) © JPbike

Polskie wybrzeże jest modne, ale rower lepszy bo nie stoi w korku :)
    Polskie wybrzeże jest modne, ale rower lepszy bo nie stoi w korku :) © JPbike

Port w Sierosławiu. Tam kotwiczy
    Port w Sierosławiu. Tam kotwiczy "Czwartek w Sierosławiu" :) © JPbike

W Wolinie pod mostem, którym się przeprawiałem na drogę powrotną
    W Wolinie pod mostem, którym się przeprawiałem na drogę powrotną © JPbike

Bez komentarza, chociaż tutaj laseczek nie wypatrzyłem :(
    Bez komentarza, chociaż tutaj laseczek nie wypatrzyłem :( © JPbike

Ogólnie prawie cała poniedziałkowa trasa to takie boczne asfaciki
    Ogólnie prawie cała poniedziałkowa trasa to takie boczne asfalciki © JPbike

Oryginalny szlaban, bez żadnej elektryki :)
    Oryginalny szlaban, bez żadnej elektryki :) © JPbike

• Sobotnia stówka

Sobota, 16 lipca 2016 • dodano: 16.07.2016 | Komentarze 0

Start o 12. Trasa spontaniczna przez południowo-zachodnie rewiry.
    Bez przygód, bez batoników, jeden postój w Czempiniu (przy pałacu).

Kategoria ponad 100 km, szoska

• Tlenowa godzinka

Środa, 13 lipca 2016 • dodano: 13.07.2016 | Komentarze 0

Start o 18:40. Zachodnia pętla. Świeżo po deszczu.

• Terenowy trening

Wtorek, 12 lipca 2016 • dodano: 12.07.2016 | Komentarze 0

Start o 17:50. Mix szlaków i ścieżek w WPN.
    Po ostatnich opadach zieleń na moim terenowym rewirze zrobiła się bujna i gęsta, prawie jak w dżungli, a na podjazdach i zjazdach pełno śladów po spływających potokach, ale i tak podobało mi się to wszystko jak na MTB przystało :)

• BikeCrossMaraton Binduga

Niedziela, 10 lipca 2016 • dodano: 10.07.2016 | Komentarze 3

Kolejny w sezonie maraton u Gogola i zarazem sprawdzian wyścigowej dyspozycji przed wyzwaniem sezonu - etapówki Sudety MTB Challenge, która startuje już za 2 tygodnie - napięcie rośnie :)

Pogoda tegoż dnia zrobiła się jakaś dziwna jak na lipiec - po zajechaniu na miejsce panowała pochmurna aura, przez to zdecydowałem się pościgać w przezroczystych okularkach - to nie był dobry pomysł, bo później wyszło letnie słońce, temperatura skoczyła i raziło mnie to na wyścigu. Błędem było zbyt późne dotarcie do Mściszewa, przez to udało się zrobić zaledwie 2 km rozgrzewkę, do tego lipną, bo stojąc w sektorze nie czułem większych chęci do mocnego parcia po nadwarciańskich terenach. Z teamowej paczki ProGoggli - prócz mnie zjawili się tylko Asia (mini), Michał i Mariusz. Start mega organizatorzy opóźnili o 15 min.

Tegoroczna trasa na Bindudze została zmieniona - po modyfikacjach mieliśmy do pokonania 3 rundy po 20 km, dla mnie spoko i nareszcie konkretny dystans będzie. No i start. Pozycję startową w pierwszym sektorze miałem bardzo dobrą i blisko czuba. Z racji braku rundy rozciągającej spodziewałem się nerwów i chaosu na pierwszych km - a tu szok, nic takiego nie stało się, wręcz przeciwnie - wszyscy dostojnie ruszyli i bez szarpań, zupełnie jak na golonkowym giga :). Pierwsze kilometry po nadwarciańskim rollercoasterze nie sprawiły mi większych problemów - kręciłem swoje, ale ani nogi, ani tętno, ani samopoczucie nie pracowały jak należy, czyli wiedziałem że to nie będzie mój dzień i po części tak się stało. I tak pomykając dalej, było trochę tasowań w stawce. Na dłuższych podjazdach słabo mi szło i traciłem to co wcześniej zyskałem. Gdzieś w drugiej połowie pierwszej rundy doszedł mnie micor, który tegoż dnia był wyraźnie w lepszej dyspozycji, zresztą dałem radę jechać za nim zaledwie kilka km i odpadłem. No i lipa, po tym przez długi czas nie mogłem wejść na swoje obroty i zastanawiałem się jak mam zrobić w 2 tygodnie niby super formę na Challenge, chyba wyślę smsa do Drogbasa o treści: „Jarek, przepisujemy się na kategorię Solo Man“ :). No nic, pomykamy dalej. Kolejnego doła łapię na długim zjeździe w stronę Trojanki - doszła mnie kilkuosobowa grupa, do której nie daje rady się podczepić, kolejna lipa i teraz już jest fatalnie. Na pierwszym przejeździe przez rzeczkę o głębokości ponad suport zdołowany i zdekoncentrowany potykam się o coś na dnie wody, wyskakuje mi but z spd i muszę popchać. Po wydostaniu się z piaszczystej przeszkody zauważyłem że kilku kolegów z poprzedzającej mnie grupki popełniło tam błędy taktyczno-techniczne i przez to przesunąłem się o kilka miejsc do przodu, dobre i to :). I tak kończymy pierwszą rundę. Nadal nie szło mi tak jak chciałbym, pomykałem po owym krętym odcinku z dwoma przeciętnymi gośćmi. No i zaczęło się wielkie dublowanie licznej stawki miniowców (m.in. Asi). Po opuszczeniu nadwarciańskiego rollercoastera jakoś minimalnie udaje mi się uciec współtowarzyszom, niestety nie na długo, bo ów odcinek obfitował w łatwe i szybkie dukty, co spowodowało że znowu jakaś kilkuosobowa grupa mnie doszła, całe szczęście że właśnie dopiero (!) zacząłem łapać swój wyścigowy rytm i podczepiłem się na ogon grupy. Trojanka pokonywana w bród po raz drugi poszła mi sprawnie, znowu koledzy z grupy popełnili tam błędy i znowu zyskuję parę oczek w górę :). Druga runda zakończona, została jeszcze jedna do pokonania, uff. Z radochą zauważyłem że za kreską bardzo hucznie dopinguje mnie sam Drogbas, od razu wymazuję z głowy wspomniany smsik i pruję cały rollercoaster nad Wartą tak mocno póki fabryka daje :). Poza wyprzedzaniem zarówno w lewo, jak i prawo coraz liczniejszej stawki miniowców udaje mi się załatwić kilku z mega. W pewnym momencie czuję chwilowe osłabienie mocy, przez to dochodzi mnie dwóch rywali i pomykamy razem szybko w stronę Trojanki. No i znowu ci rywale popełniają poważne błędy zarówno w rzeczce, jak i w piaskownicy, a mi całość udaje się pokonać w siodle, zresztą przez fragment piaskownicy zostałem wspomożony drogbasowym pchaniem (dzięki kompanie, wiszę browara :)). Kawałek dalej Jarek każe mi iść w trupa, spróbowałem i spowodowało to że od Trojanki do końcowej kreski zyskałem ze 3 oczka open w górę :). Po tym mógłbym ... pokonać jeszcze jedno okrążenie :)

32/103 - open mega

Strata do zwycięzcy (Hubert Semczuk) - 21:53, do M4 (Przemysław Mikołajczyk) - 11:17
    Kończąc pisanie tej relacji to nadal nie wiem czy ów maraton zaliczyć do udanych czy nie ... :)

Foto by Hania Marczak.
    Wyjazd z rzeczki, a w głowie taktyka przejazdu przez piaskownicę :)
    Wyjazd z rzeczki, a w głowie taktyka przejazdu przez piaskownicę :) © JPbike

• Na działke

Sobota, 9 lipca 2016 • dodano: 09.07.2016 | Komentarze 0

Do rodziców na obiad i rozruchowo przed Bindugą.

• Tlenik

Czwartek, 7 lipca 2016 • dodano: 07.07.2016 | Komentarze 0

Start o 18. Klasyk tlenowy + wizyta u szwagra ... :)
    Na odcinku Rogalinek - Czapury przypadkowo utworzyła się 3-osobowa grupka (1 góral, 2 szosonów), w której to ja przez długi czas grałem główną rolę.

Kategoria do 100 km, szoska

• Terenowy trening

Wtorek, 5 lipca 2016 • dodano: 05.07.2016 | Komentarze 0

Start o 18:30. Runda Drogbasa by JPbike + okr. Kierskiego.
    W Kiekrzu na Chojnickiej spotkałem Mariusza i żeśmy pogadali w ruchu :)

• XC Pniewy - finał

Niedziela, 3 lipca 2016 • dodano: 05.07.2016 | Komentarze 4

Finał MTB PFKA CUP. Miejscówka zawodów idealna, bo na prawdziwie XC-owskiej trasie w Pniewach (Księże Góry).

Po wczorajszych upałach i opadach temperatura spadła do idealnych wartości do ścigania. Dzięki temu podczas rozgrzewki bardzo dobre miałem samopoczucie, chociaż w nogach nie czułem pełnej mocy. W trakcie zapoznawania się z pętlą zauważyłem że organizatorzy pominęli znaną z majowego wyścigu skocznię (szkoda), jak i dodali nowo powstały kręty fragmencik prowadzący przez najwyższe wzniesienie Księżych Gór.

Przed startem, na najstromszym podjeździe stwierdziłem że z tyłu nie wchodzą dwa najwyższe przełożenia - rzut okiem i linka źle napięta, mimo tego nie decyduję sie na mini serwis, niech tak zostanie i poćwiczymy twardsze przełożenia - po wyścigu okazało się że w zupełności starczyło mi biegów. Na kolejne ścigi XC chyba się skuszę na 1x.. :).

Stawka Mastersów i Juniorów Młodszych średnio dopisała liczebnie (23 osoby). Dowiaduję się że mamy do pokonania 5 okrążeń (każde ponad 4 km), no nieźle i o to mi chodziło, bo będzie długa i techniczna zabawa na całego, jak na finał XC przystało :)

No i poszli. Mocne starty nie są moją domeną (pracuję nad tym :)), zatem start wyszedł mi średnio i wylądowałem w gorszym od spodziewanego miejsca. No i miałem moment - ktoś za mną lekko uderzył mnie kierą w tyłek (bez strat i potknięcia). W pierwszą techniczną sekcję wpadłem w fatalnym momencie - zostałem poważnie przyblokowany, że zapewne przez to straciłem bardzo cenne 30-40 sekund, i jeszcze do tego wyprzedzili mnie koledzy którzy przez kilka następnych minut mnie spowalniali zarówno na technicznych sekcjach, jak i wąskich podjazdach. Przez tą sytuację najstromszy podjazd musiałem zbutować. Po odzyskaniu komfortowej pozycji mogłem w końcu robić swoje, problem w tym że rywale z kategorii zdążyli mi uciec poza wzrok, po znajomości twarzy myślałem że przede mną było ich dwóch, a na mecie okazało się że więcej. Natomiast 2,3,4 i 5 okrążenia przebiegły praktycznie bez historii, w 100% jechałem swoje, każdy fragment pętli pokonywałem sprawnie, co poskutkowało niemal identycznymi czasami każdego okrążenia. Jedyne problemiki sprawiało mi dobieranie przełożenia z przodu - stąd przyszłościowa decyzja o jednorzędowej tarczy.
    Po minięciu linii mety pokręciłem do auta przebrać się, gdy wróciłem to niespodziewanie właśnie dekorowali stawkę Mastersów i Juniorów Młodszych - ledwo zdążyłem wskoczyć na pudło generalki :). Redaktor Kurek zapytał mnie (chyba) ile lat się ścigam (8), no i uciąłem miłą pogawędkę z szefem Odjechanych Teamu. Po tym czas kibicować z aparacikiem foto Elicie, a szczególnie Dawidowi, który tak jak ja walczył o wysokie miejsce w generalce.

6/13 - open Masters
    4/7 - Masters II

Pudło w generalce zapewniłem sobie wcześniej - trzecia pozycja, może być na początek kariery w M4 :)

Pudło i pucharek w generalce, czyli cel na sezon 2016 osiągnięty :)