Grudzień, 2010

Czwartek, 16 grudnia 2010 • dodano: 16.12.2010 | Komentarze 12

Dwudniowy zbiór.

Środa – Zarówno tam i z powrotem - super zimowa jazda i po opadach śniegu. Ogólnie - dużo kontrolowanych uślizgów, troszkę buksowania przy przyspieszaniu, przedzierania się przez zaspy oraz słabo ubite i wyboiste śnieżne odcinki. Mróz sięgał 7 stopni poniżej zera.

Czwartek – Jak wyżej, dodatkowo większy mróz, czyli minus 10.

Wczesną wiosną nastąpi update stajni :)

Wtorek, 14 grudnia 2010 • dodano: 14.12.2010 | Komentarze 4

Dwudniowy zbiór.

Poniedziałek – Po niedzielnej odwilży w nocy wrócił mróz i jak jechałem do roboty to na większości ulic było lodowisko, więc ostrożna i bardzo delikatna jazda, glebki nie było. Podczas powrotu warunki się poprawiły i drobno sypało śniegiem.

Wtorek – Minus pięć, następna porcja świeżego śniegu spadła i przez cały dzień sypało. Powrót fajny, bo wiało w plecy i 30 km/h po trochę ubitym śniegu bez problemu osiągałem, na Szarotkowej (najdłuższa prosta do/z pracy) byłem najszybszy i żadne auto nie dało rady mnie dogonić :)

Pierwsze zimowe doświadczenia - w takich warunkach łańcuch szybko rdzewieje i smaruję co 2-3 dni.

• Podsumowanie maratonowe sezonu 2010

Niedziela, 12 grudnia 2010 • dodano: 12.12.2010 | Komentarze 34

Cel maratonowy w sezonie 2010 był taki – przejechać cały golonkowy cykl i to na GIGA, ostatecznie zaliczyłem 9 rund, jedynie Rabkę odpuściłem, ukończyłem wymagającą górską etapówkę Beskidy MTB Trophy, oprócz tego dwukrotnie wystartowałem u Grabka i raz nieplanowanie, ale bardzo udanie na lokalnym starcie w Wieleniu. Z niezrealizowanego startu pozostał Uphill na Śnieżkę.
    Marzenie było i trzeba mieć – chociaż raz zmieścić się w 50-tce open na którejś wymagającej trasie u Golonki, co udało się zrealizować i to podczas jednej z najtrudniejszych i błotnych rund :)
    A podium ? Pewnie każdy maratończyk marzy o takim osiągnięciu będącym ukoronowaniem wielu godzin spędzonych na treningach – mi się to udało :)

Sezon przebiegł udanie, ukończyłem każdy start, rywalizacja ze znajomymi była wyrównana, zebrałem kolejne doświadczenia, przybyło nowych znajomych :)

Poniżej zamieszczam poszczególne starty z krótkim opisem tego co się działo, jak i osiągnięte wyniki, oraz pojedynek z głównym rywalem – Damianem :)

1. Dolsk – 10 kwietnia, klik do relacji
    Trasa płaska, za dużo asfaltu – maraton bardziej przypominał szosowy wyścig na rowerach górskich, jazda w większości przebiegła w peletonie. Urozmaiceniem była pogoda – na przemian słońce, deszcz, wiatr, grad … :) Podczas tego maratonu zaliczyłem najpoważniejszą w skutkach glebę w tym sezonie – przy wyprzedzaniu „na trzeciego” nie zmieściłem się w środku i po upadku zraniłem przód łydki tak że przez kilka tygodni prawie nie miałem czucia. Poziom ścigania wysoki, różnice czasowe na mecie małe, sporo znajomych mnie pokonało, no cóż - nie specjalizuję się w płaskich rundach … :)

122/201 open
    40/68 M3
    JPbike vs DMK77 – 0:1

MTB Marathon Dolsk 2010 © JPbike

2. Karpacz – 1 maja, klik do relacji
    Nareszcie moje ulubione górskie tereny i tamtejsza zmieniona trasa tak mi się spodobała że uznałem ją za najlepszą w sezonie. Start z 2 sektora, oczywiście cisnąłem na maxa, frajdę zarówno z podjazdów, jak i zjazdów miałem wielką, jechało się super, wszystko byłoby pięknie, gdyby nie pęknięta przednia przerzutka i skurcze … Ogólnie jestem zadowolony z tegoż startu na którym wystartowała największa w sezonie ilość Gigowców u Golonki :)

101/244 open
    40/87 M3
    JPbike vs DMK77 - 0:2

MTB Marathon Karpacz 2010 © JPbike

3. Złoty Stok – 15 maja, klik do relacji
    Błotny maraton, technika jest moją mocną stroną - więc miałem dużo satysfakcji, większość trasy jechało się świetnie … do czasu, gdy okazało się że giga jest ponad 10 km dłuższe niż podali organizatorzy – właśnie te końcowe kilometry okazały się ciężkie dla mnie. Zadowolenie na mecie było – niemal bez gleb na błotnej trasie i wróciłem do gry w pojedynku z Damianem :)

96/176 open
    34/63 M3
    JPbike vs DMK77 – 1:2

MTB Marathon Złoty Stok 2010 © JPbike

4. Beskidy MTB Trophy, etap 1 – 3 czerwca, klik do relacji
    Debiut w górskiej etapówce, co za tym idzie wyzwanie sezonu. Dojazd do Istebnej poprzedzony skasowaniem własnego auta – ja i ścigacz przeżyliśmy dachowanie. Na tymże etapie, jak i ogólnie debiutowałem na Treku, jak i po raz pierwszy pojawiłem się w tamtych wymagających rejonach Beskidów. Podczas częściowo suchego i z błotną końcówką pierwszego etapu napierałem tak mocno że udało się pokonać wszystkich kumpli co wspólnie wynajmowaliśmy domek, przy tym osiągnąłem swoje najwyższe wartości pulsu. Poziom ścigania był wysoki, sporo osób z czołówki MTB się zjawiło.

130/342 open
    68/160 M3
    JPbike vs DMK77 – 2:2

5. Beskidy MTB Trophy, etap 2 – 4 czerwca, klik do relacji
    Najbardziej błotny etap Trophy. Przez pierwsze ponad pół trasy jechało się super, później ilość błota i uwalanie napędu sprawiały częste problemy z zaciąganiem się łańcucha na wymagających podjazdach. Ogólnie zadowolony dojechałem do mety. Damiana pokonałem 24 minuty – najwięcej w sezonie :)

129/316 open
    67/149 M3
    JPbike vs DMK77 – 3:2 :)

6. Beskidy MTB Trophy, etap 3 – 5 czerwca, klik do relacji
    Najdłuższy i najbardziej wymagający etap, który praktycznie w całości pokonałem równym tempem, z czego efektem był najlepszy wynik ze wszystkich etapów Trophy. Dużym zaskoczeniem dla mnie była aż 20 minutowa porażka z głównym rywalem …

116/300 open
    54/140 M3
    JPbike vs DMK77 – 3:3

7. Beskidy MTB Trophy, etap 4 – 6 czerwca, klik do relacji
    Przed finałowym i pięknym widokowo etapem odezwała się łydka i kolano, więc o porządnym ściganiu nie było mowy, pojechałem tak jak mogłem, momentami ciężko walcząc o jakiś wynik. Do mety dotarłem osiągając jeden z najgorszych wyników w swoim dotychczasowym ściganiu.

157/303 open
    81/139 M3
    JPbike vs DMK77 – 3:4

Beskidy MTB Trophy 2010 © JPbike

Najważniejsze jest to że ukończyłem wymagające Beskidy MTB Trophy – i to w pierwszej połowie całej stawki finisherów, taki właśnie był cel :)

122/283 open
    63/132 M3

8. Międzygórze – 19 czerwca, klik do relacji
    Jeden z najłatwiejszych górskich maratonów u Golonki, głównie szerokie szutry. Wyjątek stanowił mocny zjazd czerwonym ze Śnieżnika – właśnie tylko na tym odcinku zaszalałem, reszta to tylko myk, myk … Na końcówce ból pleców prawdopodobnie wyeliminował mnie z walki na finiszu z Damianem. Zaskoczeniem była świetna jazda Mariusza, nawet na podjeździe mnie wyprzedził. Dwa dni po tym maratonie dopadło mnie przemęczenie …

58/146 open
    20/54 M3
    JPbike vs DMK 77 – 3:5

MTB Marathon Międzygórze 2010 © JPbike

9. Bike Orient – 26 czerwca, klik do relacji
    Jedyny w sezonie start w maratonie na orientację. Impreza jak zwykle świetnie zorganizowana, a ekipa którą reprezentuję – BIKEstats.pl po raz kolejny z rzędu wygrała jako najliczniejszy team. Jeśli chodzi o moją jazdę - punkty zdobywałem samotnie, przez prawie pół dnia jechałem na kacu, a resztę dzionka już było lepiej …
    Wynik jaki osiągnąłem – marny. No cóż - orientacja to dla mnie świetna zabawa i tak pozostanie :)

56/77 trasa rowerowa giga, zdobyłem 18 z 37 PK

JPbike na Bike Oriencie :) © JPbike

10. Murowana Goślina – 4 lipca, klik do relacji
    Przełożony z kwietnia domowy maraton rozegrany w upalny dzień, po mocno wysuszonej i piaszczystej Puszczy Zielonka okazał się dla mnie zdecydowanie najsłabszym maratonowym występem w sezonie – złapana guma (jedyna w sezonie) na początku płaskiej trasy i koniec walki o jakiś wynik. Większość liczących się rywali mnie objechała. Na drobną pociechę – startując po defekcie z ostatniego miejsca wyprzedziłem 35 osób z giga ze 134 co dotarło do mety, więc tragicznie nie było.

99/134 open
    42/48 M3
    JPbike vs DMK 77 – 3:6

MTB Marathon Murowana Goślina 2010 © JPbike

11. Głuszyca – 1 sierpnia, klik do relacji
    Ponad 3 kilometry w pionie na 86 km mówi samo za siebie – rzeczywiście ten ścig zapisze się jako mój najcięższy w sezonie. Jedynie od startu do pierwszego skurczu, który dopadł mnie już na 29 km jechałem świetnie … dalej to już tylko walka ze zbliżającymi się kolejnymi skurczami, i do tego ilość wprowadzania ścigacza spora, czas spędzony na trasie najdłuższy (6:47), strata do zwycięzcy największa … Na szczęście wynik przyzwoity – to głównie zasługa moich szaleństw na zjazdach, często ryzykownych.

78/137 open
    28/46 M3
    JPbike vs DMK77 – 3:7 … gorzej już być nie może

MTB Marathon Głuszyca 2010 © JPbike

12. Krynica Zdrój – 14 sierpnia, klik do relacji
    Start w tymże maratonie połączony był z urlopowaniem, miałem więcej czasu na spokojne treningi i zapoznanie się z trasą – efekt: wreszcie całą górską trasę przejechałem tak jak chciałbym zawsze pokonywać – bez kryzysu, bez skurczów, no i prawie otarłem się o tegoroczne marzenie u Golonki :) Sam maraton po wieczorno-nocnych opadach był błotny i ciężki, w 95% trasę pokonałem bez zsiadania. Dodam jeszcze że słynną techniczną sekcję zjazdową na Górze Parkowej pokonałem bez łańcucha – i tak wpadłem na metę :)
    Po tym maratonie zacząłem wierzyć w swoje możliwości, postanowiłem trenować i przygotowywać się do startów z głową.

53/113 open
    20/41 M3

MTB Marathon Krynica Zdrój 2010 © JPbike

13. Kraków – 28 sierpnia, klik do relacji
    Zdecydowanie najbardziej błotny, deszczowy i wymagający maraton sezonu. Przyznam szczerze że od jakiegoś czasu marzyłem o takiej błotnej przeprawie by wykazać się w pełni swoimi umiejętnościami i tak właśnie stało się :) Frajda na 103 km błotnym ściganiu była duża, po drodze zaliczyłem OTB, parę gleb, klocki hamulcowe starte niemal do zera, i jeszcze do tego zająłem najlepszy wynik w sezonie u GG :)

41/119 open
    19/47 M3
    JPbike vs DMK77 – 4:7

MTB Marathon Kraków 2010 © JPbike

14. Poznań (BM) – 5 września, klik do relacji
    Start na własnym podwórku i czysto treningowy, więc pokusiłem się wystartować z ostatniego (siódmego) sektora, by sprawdzić swoje możliwości – i co ? Cała pierwsza pętla to bezustanne wyprzedzanie, po drodze mijałem mnóstwo znajomych, a druga pętla to walka z samym sobą i w końcu dojechałem do mety w połowie stawki dystansu dla twardzieli.

64/128 open
    19/36 M3

Bikemaraton Poznań 2010 © JPbike

15. Michałki, Wieleń (lokalny) – 18 września, klik do relacji
    Szok, wielki szok ! Pierwsze podium w historii ! I to ulegając w M3 jedynie Kaiserowi, coś pięknego ! :) Trasa super, leśno-pagórkowata i jedna z najlepszych giga w Wielkopolsce i to wcale nie taka łatwa, raz nawet zabłądziłem … :)

12/37 open
    2/11 M3

Maraton MTB Michałki 2010 © JPbike

Podium Michałków 2010 (M3 giga) © JPbike

16. Istebna – 25 września, klik do relacji
    Golonkowy finał w idealnym miejscu do uprawiania kolarstwa górskiego. Trasa oczywiście świetna. Mocno podbudowany ostatnimi postępami napierałem ostro i na pełnych obrotach. Niestety, brak czasu na treningi i mała ilość snu nie pozwoliły na osiągnięcie jakiegoś fajnego wyniku, ostatnie 30 km to ciężka walka o utrzymanie pozycji (nieskuteczna). A jednak niespodziewanie udało się dotrzeć do mety przed Damianem.
    I tak zadowolony zakończyłem golonkowe ściganie :)
    W generalce M3 giga uplasowałem się na 20 miejscu, po Krynicy byłem nawet 10-ty :)

71/154 open
    27/49 M3
    JPbike vs DMK77 – 5:7 gratki, zasłużył bo mocny jest :)

MTB Marathon Istebna 2010 © JPbike

17. Karpacz (BM) – 3 października, klik do relacji
    Wyjątkowo udane zakończenie sezonu maratonowego, i to na swoich ulubionych górskich terenach. Ten maraton u Grabka ze zmienioną, ale znaną mi trasą pojechałem na maximum swoich możliwości, dodatkowo wystartował mój super wujek, więc mobilizacja była większa. Całą trasę jechało mi się świetnie i w efekcie po raz pierwszy na ogólnopolskich maratonach stanąłem na szerokim podium :)

21/82 open
    4/23 M3

Bikemaraton Karpacz 2010 © JPbike

Moje maratonowe plany na sezon 2011 są niemal identyczne jak w 2010.
    - golonkowe giga, wystartuję w tylu ile się da w zależności od czasu i transportu
    - Beskidy MTB Trophy
    - Uphill na Śnieżkę – tu poprzeczkę mam postawioną wysoko
    - Grabkowy Poznań i Karpacz
    - Michałki … z wiadomego względu
    - może jeszcze coś jak znajdzie się czas :)

Do poprawienia – wytrzymałość i coś co widać na poniższym obrazku :D

Korzonkowy zjeżdzik - muszę nad tym popracować, by zjechać :) © JPbike

Starczy, wracam do treningów !

Kategoria podsumowanie

Sobota, 11 grudnia 2010 • dodano: 11.12.2010 | Komentarze 0

Dwudniowy zbiór.

Piątek – Rankiem zaspałem się, nieznaczny wmordewind … Powrót bez większych śnieżno-lodowych przygód, głównie dzięki temu że po założeniu poprzedniego dnia z przodu NN’a przyczepność i sterowność na śniegu znacząco wzrosła.

Sobota - Rano (-1 st.C) jazda w drobno padającym i mięciutkim śnieżynku. Powrót w odwilży, co za tym idzie chlapa była niezła - spodnie, skarpetki i buty zamoczone lodowatą wodą z domieszką soli drogowej.

Czwartek, 9 grudnia 2010 • dodano: 09.12.2010 | Komentarze 5

Trzydniowy zbiór.

Wtorek – Bez rewelacji, typowa zimowa jazda po odśnieżonych ulicach i chodnikach.

Środa – Przed wyjściem troszkę spadło śniegu, minus 2 st.C. Podczas powrotu padał drobny i zamarzający deszczyk – na odśnieżonych odcinkach trochę gołoledzi było, każdy zakręt delikatnie pokonywałem. Wszędzie same korki …

Czwartek – Ponownie minus 2 st.C, kolejna porcja śniegu. Zacząłem uczyć się odróżniać gatunki śniegu - tym razem był zmrożony, ulice szybko zrobiły się białe i ubite, trochę ślisko. Powrót był ciężki i wymagający – masa rozjeżdżonych kolein, masa uślizgów, kilkakrotnie bliski byłem zaliczenia paru gleb, no i tradycyjnie już o tej porze same korki. W połowie drogi powrotnej zmuszony byłem zjechać na postój do Żabki … zmęczenie długotrwałą robotą, trudne warunki na drogach, przeciskanie się wśród aut – to wszystko dobija mnie :(
    Po powrocie – założyłem z przodu Nobby Nic’a z wiadomego względu.

Poniedziałek, 6 grudnia 2010 • dodano: 06.12.2010 | Komentarze 9

Przed wyjściem nasypało trochę śniegu, kolejna porcja ...
    Co za tym idzie - rankiem jechało się ciężej, trochę kontrolowanych uślizgów zaliczyłem.

A jak dojechałem do roboty to ...
    ... tak uwaliłem nie tylko napęd :) © JPbike

Temperatura przez większość dnia oscylowała na poziomie minus 2 do zera stopni, na odśnieżonych odcinkach śnieg częściowo stopniał i powrót przebiegł bez większych przygód, na jednym nieodśnieżonym odcinku na Junikowie przedzierałem się przez głęboki i mokry śnieg, znów przed domem dopadło mnie zmęczenie - a to dlatego że nie cierpię wracać z pracy opcją uliczną wśród zakorkowanych aut i błotno-śniegowej brei, trudno.

Z treningami u mnie na razie marnie, za długo w robocie, muszę zagoić wczorajszą ranę na kolanie.
    Tak czy inaczej - czekam na ostatni tydzień roku - pewnie poszaleję :)

• Niedzielny trening

Niedziela, 5 grudnia 2010 • dodano: 05.12.2010 | Komentarze 6

Jak w tytule - po prostu trenować trzeba.

Wyjazd o 13:30, kilka stopni poniżej zera i jazda swoją północno-zachodnią pętlą treningową. Trasa w większości odśnieżona, a na odcinku przez Zakrzewo i Sady-Kiekrz ubity śnieg.

Zaśnieżona szosa popołudniową porą © JPbike

Tak, tędy mknąłem :) © JPbike

Na skrzyżowaniu Podchorążych/Ściegiennego zaliczyłem mocną glebę - źle oceniłem przyczepność na zakręcie i uderzenie z ziemią było niezłe, prawe kolano zabolało i przez chwilę pokręciło mi się w głowie, a jak wróciłem to na kolanie zauważyłem obtarcie ze skóry i czerwoną plamkę o wielkości kółka 2 cm :)

Ogólnie jechało się spoczko, tylko te zamarzające stopy - dwa postoje pomogły.

Dom - Marceliński - Skórzewo - Dąbrówka - Zakrzewo - Lusowo - Sady - Kiekrz - Strzeszynek - Golęcin - Rusałka - Dom
    KLIK do profilu trasy.

Puls - nie zabrałem bo ... low battery

Sobota, 4 grudnia 2010 • dodano: 04.12.2010 | Komentarze 4

Zbiór dojazdów do/z pracy w piątek i sobotę.

Dość szybko się przyzwyczaiłem to jazdy w pełni zimowych warunkach.
    W piątek (-10 st.C) jechało się fajnie - bezwietrznie, większość dróg i chodników odśnieżona, a podczas powrotu wszędzie tradycyjnie już same korki, oczywiście rowerzystów to nie dotyczy :)

A w sobotę (-7 st.C) rankiem zaliczyłem glebę na oblodzonym fragmencie ulicy, na szczęście nadjeżdżających aut nie było. By podczas powrotu odreagować 58 godzinny tydzień w robocie - udałem się do pięknie zaśnieżonego Lasku Marcelińskiego, nie wszędzie dało się jechać, troszkę spaceru z rowerem było, spotkałem tam dwóch biegaczy na nartach.

Zima w Lasku Marcelińskim (1) © JPbike

Zima w Lasku Marcelińskim (2) © JPbike

• Mroźno-śnieżna extrema do/z pracy

Czwartek, 2 grudnia 2010 • dodano: 02.12.2010 | Komentarze 10

Dwudniowy zbiór dojazdów i powrotów do/z roboty.
    Ilość terenu duża bo ... po masie śniegu jechałem :)

Środa – Minus 11 stopni rankiem, trochę w policzki szczypało, ogólnie nie było tak źle bo … wiało w plecy. Za to podczas powrotu lodowaty czołowo-boczny wiatr i wybrałem ulubioną opcję - przez przyjemny Lasek Marceliński, dopóki zaśnieżone tamtejsze ścieżki będą ubite to codziennie tamtędy będę wracał. Na 2.5 km przed domem dopadł mnie kryzys i kilkuminutowy postój troszkę pomógł.

Czwartek - Również minus 11 stopni mrozu. No i sypnęło wielką ilością śniegu, sypało, sypało, już samo otworzenie drzwi zewnętrznych w klatce schodowej sprawiło problemy. Wszędzie spadło już 15-20 cm śniegu, gdy tylko ruszyłem to stwierdziłem że w taką pogodę tylko najwytrwalsi twardziele wybiorą się rowerem do pracy. Co jeszcze tu pisać jak dojechałem do pracy - cała trasa to bezustanne tańcowanie, prawie jak na superbłotnym maratonie, problemy z kierowaniem sprawiała mi przednia opona (stary semislick), wielokrotnie lądowałem w zaspach, na szczęście prawdziwej gleby nie było - to zasługa moich giga umiejętności jazdy po śliskim :) A ostatnia prosta przed pracą, która zresztą znana jest z nieodśnieżania to ... kilometrowy bike-walking, oczywiście po ulicy bo chodnik zasypany.
    Powrót nie mniej ekstremalny - jechałem głównie częściowo odśnieżoną rowerówką (Szarotkowa) i chodnikiem (Grunwaldzka), pchania i przedzierania się przez zaspy nie zabrakło, no i ubyło powietrza z tyłu (nie całkowicie) - więc kapeć złapany. W sumie siedmiokilometrowy powrót zabrał mi 40 min :)

Rowerówka na Szarotkowej. Zimowa extrema © JPbike

Koleżanki i koledzy z pracy są zszokowani ze w takich warunkach jeżdżę na rowerze - podoba mi się to :D