• Pierścień Dookoła Poznania vol.4

Niedziela, 2 września 2012 • dodano: 02.09.2012 | Komentarze 11

Czwarte starcie z Pierścieniem Poznańskim, trzecie wraz z Drogbasem.
    Start spod domu o 7:30, a wspólna jazda od 8, poczynając od Strzeszynka.
    Kierunek jazdy - zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
    Początkowe kilometry przebiegły w mniej lub bardziej gęstej mgle.
    Pierwszy krótki postoik w Murowanej Goślinie, zdziwiłem się na widok kapiącego potu od twarzy Jarka - tempo faktycznie ostre narzuciliśmy.
    Może uda się pobić nasz dotychczasowy rekord avs Pierścienia (26.66 km/h w moim przypadku).
    Mknąc przez Puszczę Zielonkę mielismy fajne leśno-jesienne wrażenia zapachowe.
    Drugi postój, na batoniki, banany i takie tam bo śniadanie miałem słabe, żeśmy zrobili w budce w Hucisce i wpadłem na pomysł - zadzwonimy do z3wazy i tak zagadaliśmy się na spotkanie nad Jeziorem Dębiniec.
    Pomykając dalej po starych betonowych płytach Jarek przede mną pochwalił się że był lepszy ode mnie w golonkowej Murowanej Goślinie, a ja na to - "czekaj, ja Ci jeszcze pokażę" ;) Po tym sporo śmiechu i ... prędkość wzrosła :)
    Po dojechaniu na umówione miejsce zauroczyła nas czyściutka woda w jeziorze.
    Troszeczkę tam poczekaliśmy na Asię i Marcina z córkami.
    A Ci wspaniali teamowi znajomi zafundowali nam złocisty napój, który chodził po mojej głowie od ponad godziny :)
    Na miejscu trochę wesołej gadki i zostaliśmy zaproszeni do Pobiedzisk na kawę. Oczywiście skorzystaliśmy :)
    W stajni Asi i Marcina stało mnóstwo rumaków, przy okazji ręcznie zważyłem karbonową szosówkę JoannyZygmunty - waga piórkowa robi wrażenie ! No i przejechałem się :)
    Trochę czasu wtedy zleciało, ważne że były to miło spędzone chwile !
    Pora ruszyć dalej, częściowo poza trasą Pierścienia. W Kostrzynie przez słabe oznakowanie tradycyjnie zgubiliśmy szlak, który udało się odnaleźć po nadłożeniu części asfaltowej szosy.
    W Tulcach znów mała zgubka i nawrotka, na szczęście ostatnia.
    Dalsza jazda do Kórnika przebiegła spoko i szybko. W miasteczku, gdzie znajduje się sławny zamek zrobiliśmy zakupy z piwem w roli głównej. Browar został spożyty w wyjątkowym miejscu - w zacumowanej łódce.
    Przez wygodne i przyjemne warunki odpoczynku znowu sporo czasu zleciało :)
    Kolejne napieranie południowym krańcem trasy. Nadal ostro i ze zmianami co 2 km.
    Na odcinku Rogalin - Rogalinek zaskoczył nas rowerzysta na trekkingu i w zwykłym stroju, po wyprzedzeniu usiadł nam na kole i mimo zwiększenia tempa utrzymał się do końca. Skubaniec !
    I tak wymęczeni mocnym deptaniem w korby zarządziliśmy postój przed Mosiną, wtedy miałem na liczniku 140 km i dobrą średnią - 27.98 km/h :)
    W Mosinie zakup izotoników i przypadkowo spotkałem dawno nie widzianą Ankę, trochę pogadaliśmy.
    No, jeszcze przed Mosiną zarówno mi, jak i Drogbasowi zaczęły odzywać się nogi, a konkretnie moc zanikała na podjazdach. Cóż, przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka.
    Podjazd na Osową Górę poszedł słabo. Na szczycie znów przerwa, by spożyć izo.
    Przejazd przez WPN spoko, chociaż z siłowego kręcenia jazda stopniowo zamieniała się w poruszanie siłą woli i można było się pożegnać z pierścieniowym rekordem avs. Dodatkowo sprawę mocno utrudniała nieźle pofałdowana rzeźba terenu. Przy Źródełku Żarnowiec kolejny stop i coraz gorzej wyglądaliśmy ;)
    I w takim słabym stanie jakoś doturlaliśmy do Kiekrza, gdzie zaczynaliśmy Pierścień.
    Wraz z bonusowymi km do Pobiedzisk i błądzeniem na wschodzie - wyszło 177 km.
    W Kiekrzu za kolejne wspólne pokonanie Pierścienia przybiliśmy piątkę i została zakupiona ostatnia porcja browara, który został wchłonięty tradycyjnie w dobrym miejscu, tym razem na pomoście w Strzeszynku.
    A tam fajne barwy zachodu słońca. Była wtedy godzina 19.
    Stamtąd wracałem już sam przy zapadających ciemnościach i już na resztkach mocy w nogach przekroczyłem domowy próg o 20:15.
    Była to dla mnie czwarta dwusetka strzelona w przeciągu miesiąca i 16 w rowerowym życiorysie.
    Nie wiem jakim cudem udało się uzyskać niezłą średnią jak na brak mocy w końcówce i urozmaiconą trasę Pierścienia :)

Jakieś tam fotki może będą. Swojego aparatu foto nie brałem, dostał wolne :)

| 21:46 piątek, 7 września 2012 | linkuj shem - Ano szkoda, dzieli nas 400 km.
    Jak tylko kiedyś się zjawisz w Wielkopolsce to przy okazji walniemy Pierścień :)
    shem
    | 13:16 piątek, 7 września 2012 | linkuj Kolejny raz po pętli, chciałem ją kiedyś razem z Tobą przejechać. Szkoda, że mam do Poznania tak daleko.
    | 20:18 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj z3waza - Oczywiście że z przyjemnością skorzystam z Waszej gościnności :)

JoannaZygmunta - Tak jest :) Następnym razem biorę kąpielówki i ręcznik :)
    JoannaZygmunta
    | 19:39 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj Jeden z lepszych pobytów nad nad jeziorem :D. Trza to powtórzyć
    z3waza
    | 19:24 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj Fajnie że wpadliście na pomysł żeby się odezwać, jak będziesz w okolicy Pobiedzisk to zawsze zapraszamy.
    | 15:23 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj grigor86 - Dzięki :) Właśnie, do tego wspaniała pogoda.

bloom - Dzięki :) Nie 4, tylko po 2 na łebek plus jedno na końcu trasy za triumf.
    A na Twoje pytanie mam prostą odpowiedź - piwo z nas szybko paruje, jak tylko ruszymy z blacika :)

MaciejBrace - Dzięki :)

Maks - Jak wrócisz do sprawności to i Ciebie zabiorę na kolejne starcie z Pierścieniem ;)

tatanka - Takie przypadkowe spotkania z fajnymi ludźmi z rowerową pasją po dłuższym okresie niewidzenia są fajne i mi również miło było Ciebie natrafić :)

Racja z tym co piszesz o świetnym WPN-ie. Właśnie tam można się nauczyć chociaż trochę techniki zarówno zjazdowej, jak i podjazdowej. A ja ostatnio ułożyłem w WPN swoją 50 km pętlę treningową z niezłym przewyższeniem.

Również pozdrawiam !
    tatanka
    | 13:17 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj Bardzo mi miło że mnie rozpoznałeś (jadącą w końcu po ulicy). Fajnie było się spotkać:)

dawno nie widziana anka

PS: ponieważ już nic nie wpisuję na bikestats (może kiedyś do tego wrócę), powiadomię tylko, że mysmy wykręcili 88 km, 70% tego to były tereny WPN i z drugiej strony Warty (od Wiórka). Sąsiad z którym jechaliśmy, wywalił się dwa razy, a ja raz (ale za to kompletnie bezsensownie). Cieszy mnie fakt, że szlak czarny nad Dymaczewskim jeziorem umiem już przejechać bez zsiadania z roweru;) W sumie wiem że to łatwizna, ale moje umiejętności techniczne są słabiutkie, kiedyś w dwóch miejscach bałam się zjechać.
    pozdrawiam serdecznie!
    Maks
    | 06:30 poniedziałek, 3 września 2012 | linkuj Kurcze pozazdrościć ;)
    | 22:16 niedziela, 2 września 2012 | linkuj Gratulacje - znów ładny dystansik.
    bloom
    | 21:50 niedziela, 2 września 2012 | linkuj Gratuluję dystansu. Jak to jest możliwe ze po 4 złocistych napojach jechaliście jeszcze prosto ? :D
    grigor86
    | 20:52 niedziela, 2 września 2012 | linkuj No gratuluję dystansu - było co kręcić.