• MTB Marathon Murowana Goślina

Niedziela, 15 kwietnia 2012 • dodano: 16.04.2012 | Komentarze 26

Ten maraton w Murowanej Goślinie, inaugurujący golonkowy sezon 2012 w 85% poszedł po moich myślach, jakie miałem przed startem. Tak to już jest, jak się zna własny organizm i jego poziom wytrenowania w danym okresie.
    Po dojechaniu na miejsce i krótkiej rozgrzewce, pora ustawić się w swoim sektorze. Zanim wystartowaliśmy, przywitałem się z całą masą znajomych – miłe uczucie i jest ich sporo :) Pogoda nieciekawa, ledwo 10 stopni i praktycznie cały czas kropiło, nie wspomnę już o tym że wiało. Drogbas i Rodman ustawili się bliżej, a ja w połowie swojego sektora. Klosia, do tej pory niepokonanego w Murowanej Goślinie nigdzie nie było widać. No to o 10:45 nastąpił start. Do czasu gdy na nowej nadwarciańskiej pętli ścieżka się zwężyła wszyscy kręcili tak jak powinni – szybko i na właściwym poziomie. Jako pierwszy ze starych znajomych wyprzedził mnie AdAmUsO. Jazda przez cały i ciekawy odcinek nadwarciański w moim wykonaniu przebiegła spoko, bez ostrego szarżowania i dość szybko znalazłem swoje miejsce w stawce. Tętno pikało na poziomie 170. Ten świeżo wybudowany mostek nad Trojanką i palety postawione w kilku arcybłotnych miejscach to super sprawa. Jedyne co mi przeszkadzało na otwartych fragmentach to tradycyjnie wmordewind. Trochę tasowania było. Gdzieś tam, w okolicy 30 km poczułem znany mi ból w prawej części żeber i jedyne co pozostało – zwolniłem trochę. Pomogło. W momencie, gdy kończyłem odcinek mini to stopniowo zaczęła mnie wyprzedzać czołówka mega – dokładnie tak jak myślałem. Pocieszające jest to że różnica prędkości nieznaczna. Znaną piaskownicę z trudem udało się pokonać, raz ugrzęzłem, łańcuch nieźle się uświnił. Po tym czekała nas jazda po leśnych duktach Puszczy Zielonki. Ciągle kropiący deszczyk jednak nie pomógł w związaniu piaszczystych odcinków, ciężko szło, średnia powoli spadała. Po 40 km wyprzedził mnie ktone i jak się później okazało – przez całą resztę trasy kilka razy się tasowaliśmy :) Wreszcie kulminacja trasy, dokładnie w połowie pętli giga – sekcja XC wokół Dziewiczej Góry. Muszę przyznać że byłem w szoku, a to za sprawą doprowadzenia trasy pod znaną kolarską górę ciekawymi, wymagającymi singlami i ścieżkami o których nie wiedziałem że w ogóle tam są :) Były momenty że poprzedzający mnie zawodnicy, lepsi na płaskich odcinkach właśnie tam blokowali mnie – jak widać, technika i skupienie jest moją mocną stroną. No i najciekawszy dla mnie moment całego maratonu to podjazd killerem – podjechałem w całości, a wszyscy przede mną pchali, nawet z tego się uśmiałem :) Nie obyło się bez chwili napięcia - jeden gość z mega wolniej biegnący przede mną nie chciał przepuścić i wpadłem w piach pośrodku, Trek obrócił się natychmiast o 90 stopni, po czym z trudem i bez podpórki udało się wrócić na właściwą (prawą) stronę podjazdu i dalej już poszło OK. W jednym miejscu, na mijance zauważyłem Rodmana, zresztą nie wiem gdzie został wyprzedzony przeze mnie. Po pokonaniu sekcji XC, przed gigowcami nastało nudne i prawie 60 kilometrowe napieranie na przemian długimi prostymi, troszkę krętymi i interwałowymi leśnymi duktami. Początkowo jechałem sam i nie bardzo mi tędy szło – takowe odcinki mi nie służą. W jednym miejscu, na zakręcie zauważyłem cyckającego fotki mlodzika. Po pokonaniu 85 km potwierdziły się moje obawy – zmęczenie narastało, tętno coraz rzadziej przekraczało 150, coraz trudniej szło utrzymać swoje dotychczasowe tempo jazdy. No i najgorsze, zaczynały się odzywać skurcze. Natomiast zesztywniałe z przemoknięcia i zimna dłonie nie pozwalały na szybkie operowanie manetkami. Doszła mnie kilkuosobowa grupka z ktone w składzie, podłączyłem do nich i tak w ogonie dałem radę przejechać do przedostatniego bufetu (w sumie było kilka, zatrzymałem się na dwóch ostatnich). Po tym znów kręciłem sam. Po ponownym połączeniu z mega zaczęło się dublowanie niebieskich, a raczej pojedyncze sztuki - był to daleki ogon, różnica prędkości spora, mimo że jechałem już na resztkach sił. Ostatnie kilka km przejechałem, mając w bliskiej odległości przede mną ktone, któremu druga część giga również nie szła tak jak powinna. Dotarcie do mety przebiegło bez emocji, nie miałem już żadnych sił na sprinterski finisz z Tomkiem.
    Tuż za linią mety uciskałem się z Drogbasem – tym razem był najlepszy z ProGoggli.

Strata do zwycięzcy open, jak i M3 (Andrzej Kaiser) - 56 minut i 8 sekund.
    Jak dotąd to mój najlepszy wynik w Murowanej Goślinie na giga !
    Zarówno rok, jak i 2 lata temu z wielkim trudem zmieściłem się w top 100 open ...
    No ... w tomboli poszczęściło mi się - wylosowałem breloczek w kształcie tarczy hamulcowej :)

Napieram pod górkę :) © JPbike

Przeprawa przez strumyk MUSI BYĆ ! © JPbike

Foto by TomexX
    Atak podjazdowy na killerze - w całości w siodle ! © JPbike

Fotka autorstwa mlodzika, z jego galerii.
    Samotnik na nudnej pętli giga, nie przepadam za takimi odcinkami © JPbike

| 18:12 środa, 18 kwietnia 2012 | linkuj daVe - Oczywiście że pomogę ! :)

alistar - Dzięki :) Otóż to ! Zapowiada się sporo emocji ;)
    alistar
    | 10:33 środa, 18 kwietnia 2012 | linkuj No to się zaczęło... :D
    Gratulacje, Jacku! :)
    | 20:20 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Siema! W Murowanej wspominałem Ci o mojej dziewczynie - pisze magisterkę o urazach w kolarstwie. W tym celu Cię mierzyła i mówiła, że podeślemy ankietę do wypełnienia, co niniejszym czynię ;) Pomożesz?!

Ankietę i parę słów od Sylwii znajdziesz tutaj:
    farmacja.srg.pl/ankieta.rar

W razie wątpliwości pisz do niej lub do mnie. Ewentualnie można będzie jeszcze coś wyjaśnić w Dolsku, bo tam pewnie też się pojawimy.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc,
    Dawid
    | 18:46 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj josip – Dzięki :) Powiem tak, że ten tegoroczny maraton giga w MG był tak ciężki, możliwe że nawet cięższy od Michałków …

daVe – Dzięki :) Ciebie i Twoją paczkę również miło było widzieć :)
    Oj … jak ja dobrze pamiętam naszą rywalizację na mega w MG (sezon 2009) – pokonałeś mnie 4 minuty :)

klosiu – Dzięki :) Właśnie że wielka szkoda, ale byłeś obecny jako duch – zarówno ja, Drogbas i Rodman cały czas na trasie wypatrywaliśmy Ciebie :) AdAmUsO również o Ciebie pytał po zawodach … więc szybko wracaj na trasy !

JoannaZygmunta – Dzięki :) Nadal nie mogę uwierzyć że ja, średniak w końcowych wynikach na giga dałem radę podjechać killera, a czołówka mega (pierwsza top 25) przede mną pchała swoje rumaki :)

djk71 – Dzięki :) Właśnie, ciężkie terenowe jazdy dają efekty !
    No to trzeba Kosmę poinformować o wzbogacenie asortymentu, już najwyższy, bo w dzisiejszych czasach hamulce tarczowe montują nawet w miejskich rowerach :)

Rafaello – Dzięki :) Wszystko co napisałeś to racja i masz u mnie piwo ! :)

micor – Dzięki :) Tak jest, to dopiero początek sezonu, teraz już tylko pociskać, pociskać i to z głową, aż w końcu przyjdzie szczyt formy :)
    Wiesz co – świetną pętlę mini (ponad 30 km) jechałem z tętnem podobnym do XC-owego :)

kosma100 – Dzięki :) Serio to przed chwilą wyjąłem z opakowania breloczek i to jest raczej wisiorek, ale fajny i oczywiście fotkę posłałem na maila :)

Jarekdrogbas – Dzięki :) Dla mnie tegoroczna MG aż taka płaska nie była :)
    Jasne jest to, że nie przepadamy za płaskimi rundami, ważne że wreszcie się postaraliśmy o to, by jak najlepiej przejechać domową edycję u Golonki.
    Jarekdrogbas
    | 18:35 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Pojechane super;-) Gratuluje.Trasa jak Rodman napisał wąska i kreta ale bez podjazdów a myśle,że to Nas własnie gubi bo nie lubimy płaskich rund no nie//?
    kosma100
    | 12:47 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Jacku! Gratuluję :-)
    Czy możesz zrobić fotę breloczka? :D :D :D
    micor
    | 07:45 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj No i maratonowe pociskanie się rozpoczęło. Gratuluję udanego startu, widać że forma dopisuje. I tak trzymać Jacku ;).
    Rafaello
    | 07:11 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Gratulacje:)
    Z Twojego opisu wynika że w rywalizacji nie wszyscy są ok,ale tego nikt nie zmieni - samo życie.
    Twoją mocną stroną jest technika co pokazałeś już nie raz.Dla Ciebie płaskie ściganie to nie to.
    Góry,góry i jeszcze raz góry.Tak mi się wydaje:)
    pozdrawiam:)
    djk71
    | 05:58 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Brawo. Fajnie Jacku, że widać postępy ;-)
    Breloczek w kształcie tarczy... Aż dziw, że kosma100 jeszcze takich nie ma w swojej ofercie... :-)
    JoannaZygmunta
    | 05:47 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj Ja ledwie z killera daję radę zjechać ;). Jestem pod wrażeniem. Gratulacje :)
    | 22:35 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Winszuję udanego startu, szkoda mi tylko, że nie mogliśmy się tym razem pościgać :).
    | 22:05 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Gratki! Miło było Cię widzieć! :)
    josip
    | 21:06 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Gratulacje! Kurde, jestem pod wrażeniem Waszej (Ty, Drogbas, Rodman) wytrzymałości już na początku sezonu - mnie ten dystans w terenie teraz by zniszczył, 5 godzin ostrego napierania...
    | 20:45 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj RafalCSC - Dzięki :) No właśnie - następnym razem, przed zakupem zapytaj miejscowego na pytanie odnośnie wyboru odpowiedniego piwa ;)
    | 20:42 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj k4r3l - Dzięki :) Dobre masz przeczucia co do moich szaleństw w górach :)

Rodman - Dzięki :) Otóż TO !

MaciejBrace - Dzięki :) W takim razie jak najbardziej polecam Tobie szybkie treningowe pomykanie po singielkach na przykład w Lasku Marcelińskim.

ktone - Również ponownie dziękuję za wspólne kilometry :) Do zobaczenia w górach !

mlodzik - Dzięki :)
    Znasz nasz team - każdy chciałby być najlepszym i ciężko nad tym pracuje :)
    Tak, potwierdzam to że tam gdzie się spotkaliśmy to był początek mojej słabszej jazdy.

grigor86 - Masz rację, na świeżo da się zrobić, ale po 50 km mocnego napierania po interwałach to już jest DUŻE COŚ :)

wwiktor - Dzięki :) Miło było Ciebie tam zobaczyć :)
    Właśnie, na szczycie nawet przy sporym tętnie uśmiech ze mnie nie schodził :)

z3waza - Dzięki :) Zgadzam się z Tobą co do urozmaicenia pętli mega.
    Myślę że Ci co układali trasę wycisnęli wszystko co mają najlepsze do MTB w okolicy :)

Jurek57 - Dzięki :) Mnie i tak nie powala :)

Maks - Dzięki :) Walczymy dalej, do października ! ;)
    RafalCSC
    | 20:41 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Gratulacje, w górach będziesz jeszcze szybszy! dlaczego nikt mi nie powiedział że na mecie mam nie kupować Kasztelana tylko Lecha z Wielkopolska :)
    Maks
    | 20:14 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Jacek gratulację bardzo dobrego wyniku już na początku sezonu tak 3maj ;)
    | 20:08 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Gratulacje !!! i ta średnia !!
    pozdrawiam
    z3waza
    | 20:07 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj No trasa Mega byłą bardziej urozmaicona, ja szczerze powiedziawszy momentami marzyłem o takim dłuższym równym odcinku żeby złapać tempo i rytm. Gratuluję drugiego miejsca w teamie GPAE :) Co się odwlecze...
    wwiktor
    | 20:05 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Hejo,

Gratulacje za wynik!

Czułem tą radość bijącą z Twojej strony jak już byłeś za podjazdem i mega zadowolony z pokonania podjazdu :)) Potem zszedłem i naprawdę mało kto podjeżdzał, nawet 29 nie dawały rady !

grigor86
    | 19:56 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj No ten killer jest bardzo ciężki do pokonania, ale można to zrobić :-)
    Gratuluję satysfakcjonującego startu i powodzenia dalej.
    mlodzik
    | 19:38 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Super czas, ale byłem trochę zaskoczony jak zobaczyłem, że za Drogbasem jestes :)
    Widziałem, że troszkę ospale jechałeś, albo może mi się tak wydawało.
    Mimo wszystko gratuluję kondycji, a to dopiero początek sezonu :)
    ktone
    | 19:09 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Jacku jeszcze raz wielki dzięki za wspólne kręcenie. Pętla giga była faktycznie nudna, tym bardziej cieszę się, że mogłem jechać ze znajomym:) Pozdrawiam i do zobaczenia w Złotym Stoku!
    | 19:01 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj Gratulacje, taki czas jak mój na Mega - robi wrażenie.
    Singielek też mnie mocno zmęczył a przelot przez poprzeczną drogę tak mnie zdziwił, że ledwo wybroniłem się przed glebą.
    Rodman
    | 17:38 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj kręte singielki, techniczne podjazdy, korzonki itp. są dla Ciebie !
    Gratulacje !
    | 17:11 poniedziałek, 16 kwietnia 2012 | linkuj no to się zaczęło! coś czuję, że dopiero w konkretniejszych górkach pokażesz tak naprawdę na co Cię stać (widać po opisie wymijania prowadzących, hehe). gratki Jacku i powodzenia w następnym ścigu!