• Do Wrocławia !

Piątek, 28 maja 2010 • dodano: 31.05.2010 | Komentarze 10

Dziś pierwszy dzień mojego urlopu w 2010 :) który pierwotnie był planowany na wyjazd na golonkowy maraton w Szczawnicy – wiadomo że odwołali … To nic, pomysłów na spędzenie wolnego czasu miałem kilka, w głowie chodziło mi aby solidnie się nakręcić przed wyzwaniem sezonu – Beskidy MTB Trophy, ta górska etapówka lada chwila się zacznie :)
    W końcu po zagadaniu się z Piotrkiem bez zastanawiania zdecydowałem się na weekendowy wyjazd rowerem do Wrocławia :)

Wyruszyłem po 8:30, mając słoneczną pogodę ze słabym wiaterkiem wiejącym z … południa, oznaczało to dla mnie jazdę z lekkim wmordewindem – jak się okazało nie był taki ciężki, a może się mylę bo po prostu mam dynamit w nogach :)
    Przejeżdżając ul. Starołęcką i pierwszymi podpoznańskimi wioskami podziwiałem rosnący poziom Warty, w niektórych niżej położonych miejscach parę domów już było zabezpieczonych przed zalaniem, jak i strażacy budowali dodatkowe umocnienia z worków z piaskiem.

Widok na rozlaną Wartę w Radzewicach

Na rynku w Śremie

Pierwszą przerwę zrobiłem w Dolsku :)

Drewniany kościółek w Dolsku

Na rynku w Gostyniu wypatrzyłem rowerowych gości z sakwami z Francji. Turystyka rowerowa ma się świetnie :)

Jazda 434-tką, którą poruszałem się na większości mojej trasy nie należała do przyjemnych, głównie dlatego, bo poruszałem się w roboczy dzień … Ale co tam jechać trzeba :)

Nie brakowało kilkunastokilometrowej jazdy po ruchliwej krajowej piątce. Dopadł mnie po 130 km lekki kryzys – więc zboczyłem z drogi i odpoczynkowy postój na posiłek zrobiłem tutaj, tuż przy linii kolejowej Poznań – Wrocław :)

Większość rzek i strumyków, jakie mijałem miała wysoki poziom wód, sporo było rozlanych, jak na przykład Barycz – ta zapora pośrodku to normalne koryto …

Wieża ciśnień w Żmigrodzie.
    W tymże mieście wreszcie zboczyłem na znacznie mniej ruchliwą drogę – od razu lepiej się jechało :)

No … sporo kilometrów pokonałem podobnie jak kiedyś szosowcy podczas TDP-u :)

Zaczęły się Wzgórza Trzebnickie … przyjemne i żaden tamtejszy podjazd nie sprawił mi kłopotów :)

Za Obornikami Śląskimi (znów wzmógł się ruch aut), po 170 km jazdy nastąpiło powitanie z Piotrkiem i Krzysztofem (Iskierka84) – tego ostatniego właśnie poznałem :)

Zarówno ja, Piotrek i Krzychu mieliśmy już dość pędzących blaszaków, więc po zaopatrzeniu się w najbliższym sklepie w złocisty napój ruszyliśmy na boczną drogę, która momentem nam znikła i nie brakło mocno terenowego przedzierania, ale daliśmy radę :)

Przerwa na Piasta !

Ci dwaj faceci zorganizowali konkurs w kopaniu puszek na odległość – wygrał Krzychu :)

Na widok tablicy z napisem „Wrocław” się ucieszyłem bo dojechałem :)
    Dwusetka się zbliżała … :)

Kręcąc przez miasto podziwiałem zabezpieczenia wałów przeciwpowodziowych

Widok na wzburzoną mocnym wiatrem Odrę znad Mostu Milenijnego

W końcu po moich 212 km dotarliśmy do domu.
    Przywitałem się z Asiczką, która przygotowała dla nas pyszny makaron ze wspaniałym sosem :)
    Czy byłem zmęczony ? ależ skąd :)

Pod wieczór w czwórkę ruszyliśmy w kierunku na Stadion Olimpijski ...

Po drodze odłączył od nas Krzychu, pognał do domu, a my cisnęliśmy, by obejrzeć koncert, którego jednak nie było … to nic, nikt z nas nie nudził się.
    Piotrek naprawił mi statyw, w którym odpadła jedna nóżka, fachowiec z Niego :)

Ale ekipa :) Po raz drugi stanąłem na tym cokole, pierwszy raz byłem tam w pewnym grudniu :)

No … :)

Zapadł zmrok, udaliśmy się pokręcić po mieście, przy okazji wpadliśmy na wieczorne lodziki, podziwialiśmy niezwykłe wrocławskie iluminacje.

Nocny Most Grunwaldzki :)

Bogato iluminowane Muzeum Narodowe :)

Na koniec, tuż obok domu zrobiliśmy jeszcze jedną krótką rundkę – dzięki temu Młynarz dokręcił do upragnionej setki :) Jahoo zrobiła prawie 30, a ja trzasnąłem … ponad 240 km :) Twardziel !

| 20:27 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj WrocNam - To super ! Jak tylko wykombinuję jakiś wolny weekendowy dzionek to jedziemy :)

Dynio - Dzięki :) Również pozdrawiam rowerowo :)
    Dynio
    | 19:37 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj To prawda TWARDZIEL z Ciebie.Pozdrowerek.
    WrocNam
    | 19:20 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Setka z Tobą po Wzgórzach Trzebnickich - w każdej chwili!
    | 15:11 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj WrocNam - E tam samouwielbienie ... niradhara ma rację :)
    Również i ja podziękuję za sobotnią integrację - planujcie kolejne, proponuję na przykład: setkę po Wzgórzach Trzebnickich :)

niradhara - Znasz mnie dobrze i cieszy mnie to :)
    Co do tych kamizelek - rzeczywiście, są z Decathlonu :)

Kajman - Dokładnie, i jeszcze do tego: z Wrocławia też rowerem wróciłem :)

siwiutki - Dzięki :)
    Po prostu dużo, dużo jeżdżę i stąd kolejne dwusetki przychodzą łatwiej, moim marzeniem jest dotarcie na Nordkapp i powrót stamtąd na własnych siłach - na to potrzeba masę wolnego czasu ... :)
    Również pozdrawiam ze stolicy Wielkopolski :)

agata - Dzięki i warto było mi trzasnąć ponad dwusetkę do Was :)
    Cieszy mnie to że ta super nocna fotka Mostu Grunwaldzkiego się podoba - zazdroszczę Wam ilości przepraw :)

Maks - No pewnie, jak widać - jestem wszechstronnym bikerem :)
    Maks
    | 11:01 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Niezły dystansik i do tego z sakwami ;)
    Pozdrawiam
    agata
    | 09:02 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Najbardziej podoba mi się zdjęcie mostu Grunwaldzkiego:)
    Co do samej wyprawy: ogromny szacuneczek ;]

Pozdrawiam i (tak jak WrocNam) dziękuję za sobotnie towarzystwo!
    siwiutki
    | 08:20 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Świetny wypad. Widzę, że przychodzi Ci to z taką łatwością. No i zdjęcia pierwsza klasa, zwłaszcza nocne.

Pozdro z Zachodniego Pomorza!
    Kajman
    | 05:41 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Niezły ten trening:)
    niradhara
    | 04:58 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Jakie tam samouwielbienie.. Twardziel z Ciebie i tyle! :)

Zauważyłam, że dwaj panowie z Francji mają kamizelki dokładnie takie same jak moja, zakupiona kilka dni temu w Decathlonie w Bielsku. Ach, ta globalizacja ;)
    WrocNam
    | 03:44 poniedziałek, 31 maja 2010 | linkuj Nie ma to jak doza samouwielbienia ;-)
    Zgadzam się całkowicie z ostatnim słowem! :-D
    Pozdrawiam i dzięki za jazdę w sobotę!