• MTB Marathon Karpacz

Sobota, 1 maja 2010 • dodano: 02.05.2010 | Komentarze 30

Maraton w Karkonoszach – główną rolę grała: SUPER TRASA !

Ten maraton, a właściwie to właśnie trasa kandyduje do jednej z moich najlepszych :)
    Po tym co ostatnio sporo napisali na golonkowym forum na temat zmodyfikowanej trasy na moich ulubionych górskich terenach - wiedziałem że będzie ciekawie i tak było :)

Do Karpacza zajechałem wraz z dwoma pełnymi humoru Bikestatowiczami – Krzysztofem (Maks) i Zbyszkiem (toadi69) dokładnie o północy, a właściwie do pobliskiej wioski – Ściegny, gdzie mieliśmy zapewniony tani nocleg w … szkole :)
    Pobudka oczywiście wczesna, udaliśmy się o 6:40 na rozgrzewkę do biura zawodów i wróciliśmy na solidne śniadanie. Pochmurno było, karkonoskie szczyty spowite były warstwą chmur. No i jazda na start. Na stadionie poznałem Izę (lemuriza1972), spotkaliśmy się z Jarkiem (Jarekdrogbas) i jego Agą, udałem się do drugiego sektora, który wywalczyłem w Dolsku. W sektorze wypatrywałem Damiana – ustawił się tuż przy linii - właśnie ten facet, po tym że zarówno w Dolsku, jak i w Zgierzu nieźle mu poszło - nie dawał mi spokoju :) Wiedziałem że trzeba będzie cisnąć i wykorzystać swoją przewagę na technicznych odcinkach … :)
    No i start, punktualnie o 10-tej. Pierwsze ponad 4 km tradycyjnie biegły główną asfaltową ulicą do Karpacza Górnego – cisnąłem oczywiście ile fabryka dała, tętno waliło niemal swoje maximum (ponad 180), doszedłem najpierw Mariusza (klosiu), a po chwili … Damiana i oczywiście wyprzedziłem Go :) Po tej asfaltówce zaczął się górski i niemal prawie w całości leśny teren - czyli bezustanna jazda raz do góry, raz w dół :)
    Tyle się działo na tej super, niezwykle trudnej i ułożonej przez znawcę tamtejszych terenów, że trudno mi dokładnie opisać wszystko … :) Skoncentruję się więc na tych ciekawych dla mnie momentach.
    Więc … na jednym z pierwszych, leśnym podjeździe wyprzedził mnie Damian, a chwile później na technicznym, kamienistym zjeździe ja Jego :) gdzieś tam się potknąłem i zaliczyłem JEDYNĄ na całej trasie glebkę, na bok. Momentami tłoku wśród Gigowców nie brakowało, generalnie nie było tak źle. No i zacząłem szaleć właśnie na technicznych zjazdach usianymi masą sporych kamieni, korzeni – moje szaleństwo na tych trudnych odcinkach trwało do samego końca, na widok każdego technicznego zjazdu się … cieszyłem :) Gdzieś, jeszcze przed rozjazdem na dodatkową pętlę giga pojawił się dość stromy podjazd – nieźle mi poszło. Po jakimś czasie wyprzedził mnie Arek – wtedy dotarło do mnie że moja tegoroczna forma jest podobna do zeszłorocznej, a może odrobinę lepsza (zobaczymy):) Damiana za plecami nie widziałem. Z innych ciekawych, przedrozjazdowych odcinków była jazda po … muldach :) Na ok. 30 km nastąpił rozjazd mega/giga – cała dodatkowa pętla w dalszym ciągu niezwykle ciekawie została poprowadzona (raz do góry, raz w dół, czasem stromo) ale i dla mnie zaczęły się drobne problemy … otóż w pewnym momencie podczas redukcji biegu przednia przerzutka nie zadziałała – po spojrzeniu na nią … pękła zewnętrzna blaszka (foto) :( Trudno, zdecydowałem się na ciężką próbę przejechania całej reszty trasy na środkowej tarczy korby (dobrze że przed zawodami zamontowałem kasetę 11-34), na stromych podjazdach ciężko szło, nie brakowało wprowadzania (kołki w SPD-ach znacznie ułatwiały podchodzenie), ale i tak większość rywali też wprowadzała. Drugi problem – skurcze w nogach :( Często próba wjeżdżania na stromy podjazd na twardszym przełożeniu właśnie to powodowała, nie poddałem się, ostatecznie postanowiłem że będę korzystał na ciężkich podjazdach z najmniejszej tarczy korby – by zmienić przełożenie, kosztowało mnie to w sumie kilka, może ze 10 kilkusekundowych postojów. No i zacząłem mieć obawy o to – czy dam radę utrzymać ciężko wypracowaną przewagę nad Damianem – nie udało się :( Po przejechaniu dodatkowej pętli giga, po 60 km zatrzymałem się przy bufecie (na giga było 7 bufetów, skorzystałem z trzech) i właśnie DMK77 mnie dogonił i powolutku, acz systematycznie się oddalał, z powodu obaw o ponowne skurcze nie dałem rady już cisnąc do góry :(
    Wtedy kręciliśmy już z Megowcami i zabawa zaczęła się na nowo, czyli bezustanne dublowanie. Niektórzy na podjazdach odpoczywali, podziwiając widoki :) a po wjechaniu na długi, ciężki i szutrowy podjazd (Droga Chomontowa) na początkowym i stromym fragmencie moim oczom ukazał się widok … grupowego bike walkingu :) Ja oczywiście wjeżdżałem do góry na najwyższy punkt trasy (955m). A na tradycyjnie już technicznym zjeździe z tegoż punktu więcej traciłem, niż zyskałem (wiadomo, tłok Megowców). Końcówka trasy była mi dobrze znana i gdzieś tam, wciąż dublując, rozpoznałem Kingę (karotti). Ostatnie kilometry do mety pokonałem na miarę swoich możliwości, ale bardzo zadowolony z pokonania takiej trudnej, w pełni MTB-owskiej trasy i to niemal bez upadków (oczywiście poza wspomnianą jedyną glebką) :)

101/244 - open GIGA

Strata do zwycięzcy open – 1:34:45, M3 – 1:33:14
    Arek i Damian przyjechali odpowiednio 7 i 6 minut przede mną.
    Team BIKEstats (jednoosobowy !) zajmuje 49 miejsce na 99 drużyn – nieźle :)

Gdyby nie częste skurcze i problem z przerzutką … byłoby lepiej :)
    Ogólnie z osiągniętego wyniku na takiej świetnej i trudnej trasie i do tego przy dużej ilości startujących na giga jestem zadowolony i … czekam już na przyszłoroczny Karpacz :)

Po maratonie, czekając z Jarkiem w kolejce do myjni poznałem Dototę (czarnaMAMBA), chwilę pogadaliśmy :)
    A po posileniu się makaronem z sosem i Powerade’m pozostało mi czekanie na Zbyszka i Maksa – ten ostatni debiutował na górskim giga i dojechał do mety po … ponad 8 godzinach jazdy :)
    Spotkałem również Przemka i Wojtka.

Na starcie ... zaraz trzeba będzie cisnąć do góry :)
    Fotka z galerii hobas.team'u
    MTB Marathon Karpacz 2010 © JPbike

JPbike vs DMK77 - rywalizacja staje się zacięta :)

Pełne skupienie na kamienistym zjeździe
    MTB Matathon Karpacz 2010 © JPbike

Ostre parcie na górskim terenie, czyli w swoim żywiole :)
    MTB Marathon Karpacz 2010 © JPbike

No ... tyle się działo że przednia przerzutka nie wytrzymała ...
    No i ... XT padł © JPbike

| 19:16 piątek, 7 maja 2010 | linkuj Rodman - Dzięki :) Mocarz ? no właśnie, Wielkopolska musi mieć takich bikerów :)
    Rodman | 10:05 piątek, 7 maja 2010 | linkuj JP Jacku - pokazałeś klasę w górach - mocarz !!! wielkie graty !
    | 18:52 środa, 5 maja 2010 | linkuj Galen - Koniecznie ! Ślęza jest dobra na początek, mimo że tam jeszcze nie byłem :)
    Galen
    | 12:51 środa, 5 maja 2010 | linkuj Jak czytam Twoją relację, to już mnie nogi bolą :] Trzeba się będzie w końcu zmierzyć z jakimiś górkami w tym roku, bo w tłuszczyk tylko obrastam.
    | 20:08 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Dziękuję bardzo Elu :)
    niradhara
    | 19:14 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Wielkie gratki Królu Maratończyków :)
    | 18:52 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj GraLo - Top 50 u golonki, w którejś górskiej edycji na giga to moje marzenie ...
    Co, do startu - nie ma co się zastanawiać, Mega wystarczy Tobie, masz bardzo dobre tereny do treningów z uphillem i hardcorowymi zjazdami na/z Przehybę(y) :)
    GraLo
    | 15:29 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Jak będziesz w 50tce to się nawet szarpnę na 2 browarki. Zastanwiam się nad Szczawnicą tylko mega bo forma u mnie kiepsciutka.
    | 15:25 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj GraLo - Po maratonie :) W takim razie zwiększam poziom treningu przed maratonem w Beskidzie Sądeckim i Małych Pieninach, chociaż już w Złotym Stoku powinno być dobrze :)
    GraLo
    | 15:09 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Piwo masz zagwarantowane :) przed czy po maratonie?
    | 14:47 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj GraLo - W Szczawnicy, pod warunkiem że kupisz mi piwo :)
    GraLo
    | 14:41 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Kiedy Cię drogi Jacku zobaczę w pierwszej setuni??:)
    | 14:05 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Kajman, siwex - Dzięki :)

Marc - Dzięki :)
    Wjechać tym stromym szutrem Drogą Chomontową na szczyt bez zsiadania - to głównie zasługa treningów i tego że jazda na rowerze po górach jest moją pasją :)
    Do zobaczenia ... :)
    Marc
    | 09:44 wtorek, 4 maja 2010 | linkuj Gratuluję świetnego wyniku i podjazdu na Drodze Chomontowej - byłem wśród idących na mega i muszę powiedzieć, że zrobiłeś na mnie niezłe wrażenie wjeżdżając. Tak trzymaj dalej i do zobaczenia na trasie :)
    siwex
    | 23:00 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj niezłe foto :) http://picasaweb.google.com/hobas.team/MTBMarathonKarpacz#5466425853781565170 Gratuluje mety :)
    Kajman
    | 21:39 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Super:)
    | 19:47 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Dynio - Dzięki :)
    Ja trenerem ? By Twoją córkę wytrenować na poziom Mai Włoszczowskiej - to byłoby niezwykłe wyzwanie dla mnie :)

DMK77 - Na końcowy wynik zarówno teamowy, jak i indywidualny poczekajmy do Istebnej :)
    W swoim planie treningowym wprowadziłem drobne korekty - właśnie podjazdowe.
    No i mnie też zaskoczyłeś jak nieźle zjeżdżałeś tam, zanim upadłem ...
    Dynio
    | 17:18 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Razem z Martyną (Cleo) oglądam,jej czytam i słyszę "tatusiu ja też tak kiedyś pojadę" No na trenera się raczej nie nadaję.Podejmiesz się za kilka lat ? Gratulujemy startu i wyniku !!!
    | 12:44 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Jarekdrogbas - Jak widać - rozkręcamy się, będzie dobrze :)

shem - Dzięki :) Teraz czas na Złoty Stok :)
    Z kondycją jest w porządku, na metę przyjechałem bez większego zmęczenia, tylko te skurcze ... muszę coś z tym zrobić ...

klosiu - Dzięki :)
    Musiałem jakoś się odegrać za porażkę w Dolsku :D
    Tak - na tym zielonym (musiałem na mapę spojrzeć) zjechałem nawet bez lekkiego potknięcia, tyle że zbyt wolno jak na moje możliwości bo wtedy tłok Megowców mnie spowalniał ...
    | 12:01 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Ladna pozycja, gratsy :). Kurcze musze pocwiczyc technike, bo spora czesc z tych 30 min ktore do ciebie stracilem bylo wlasnie na zjazdach :). A co do przerzutki, trudno, straty musza byc :).
    Ten zielony szlak na koncu po ubloconych kamieniach tez zjechales?
    shem
    | 11:36 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Gratuluje świetnego maratonu! Gdyby nie pół-awaria na pewno było by lepiej. I nie zwalaj na kondycje tylko na przerzutkę. Pozdro
    Jarekdrogbas
    | 09:28 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj ;-)
    | 09:06 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj feels3 - Dzięki :)
    No szkoda drobnych problemów - przynajmniej zrobiłem pierwszy krok do planowanej przesiadki na system napędu 2x10 :)
    Nie od dziś wiadomo - ukończenie takiej trudnej górskiej trasy daje pełną satysfakcję :)

Maks - Dzięki :)
    Wiesz ... bardzo się cieszę że jesteś szczęśliwy z przejechania górskiego giga :)

Rafaello - Dzięki :)
    Twardziel na odpowiedniej dla niego trasie nie podda się :)
    No pewnie, wieloosobowy team BIKEstats mocno się trzyma - tyle że każdy z nas startuje tam, gdzie ma ochotę, większość woli maratony na orientację. Ja bardziej wolę trudne maratonowe trasy :)

goliat - Dzięki :) To co napisałeś - racja !

ktone - Dzięki :)
    Damian to świetny facet, lubimy ze sobą rywalizować, dzięki temu relacje ze wspólnego ścigania stają się ciekawsze, motywują nas do treningów i lepszych wyników :)
    P.s - Obyś w końcu wystartował w Rabce :)

Platon - Dzięki :)
    Oj ... na tamtejszych górskich terenach również szosowcy znajdą coś dla siebie i to sporo, więc bez zastanawiania jedź tam ! :)
    Platon
    | 07:54 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Gratulacje. Mam pytanie, jak oceniasz asfalty w okolicy, da się tam na szosie pokręcić? :)
    ktone
    | 07:23 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Gratulacje, wiele osób wycofałoby się z taką awarią! Fajnie jest śledzić walkę z Damianem;)
    goliat
    | 07:18 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Gratulacje!! Biorac pod uwage przeciwnosci, wynik rewela...Jak na moje mozliwosci to i 24h bylo by za malo na ukonczenie tego maratonu :)
    Pozdr
    Rafaello
    | 06:50 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Gratulacje!!Kurcze,i tak sobie nieźle poradziłeś z tą niedziałającą przerzutką.
    Fajnie że poznałeś kilku bikestatowiczy,może kiedyś będzie wieloosobowy team:)
    pozdrawiam:)
    Maks
    | 06:48 poniedziałek, 3 maja 2010 | linkuj Moje gratulacje ... ;)
    feels3
    | 23:08 niedziela, 2 maja 2010 | linkuj Dałeś czadu!

Konkretny wynik. Szkoda tej drobnej awarii, wybicie z rytmu, konieczne twardsze przełożenia, no pewnikiem te kilka minut byś jeszcze urwał :)
    Ja smakuje się tylko zdjęciami, ale widzę świetna trasa była, jednak co Golonko to Golonko.