• Trip MTB po Puszczy Zielonce

Niedziela, 4 marca 2018 • dodano: 04.03.2018 | Komentarze 4

Zagadałem się z Drogbasem na wspólne tytułowe kręcenie. Podrzuciłem pomysł objechania starej trasy MTB Marathon Murowana Goślina (z sezonu 2010) w wersji mega (niespełna 70 km). No to track wgrany do licznika i ruszyłem krótko po 10 w piękny słoneczny dzionek z mrozikiem na poziomie -2°C do drogbasowej chaty. Jako że byłem z nim umówiony na 11:15 to postanowiłem dłuższym wariantem dojechać (21 zamiast 12 km) - co później okazało się złym pomysłem. No i ruszyliśmy. Najpierw przez Radojewo (troszkę wmordewinda), następnie nadwarciańskim do Promnic i do Murowanej Gośliny - tam, na słynnej piaskownicy odpaliłem tracka gps bo żaden z nas nie pamiętał dobrze przebiegu trasy. I tak dalej pomykaliśmy po pięknej i dość suchej z twardą (zmrożoną) nawierzchnią Puszczy Zielonka. Niektóre odcinki były przyjemne, a inne ciężkie bo albo rozjeżdżone głębokimi koleinami, albo po prostu zapomniane i niezadeptane od lat (np. duży fragment zielonego szlaku). Na bardzo interwałowej trasie tempo okazało się dla mnie mocne, skoro pulsak ciągle pokazywał powyżej 150 bpm... W Dąbrówce Kościelnej pitstopik na batonika zaliczony i zapadła decyzja że cała wgrana trasa jest zbyt długa i wracamy. Przez przeszło 3h takiego parcia po wertepach samopoczucie miałem dobre, aż nagle po 3:30h nóżki moje wymiękły i od tego momentu, do pola golfowego w Trzaskowie starałem się dotrzymać kroku Jarkowi, niełatwo było, tragedii też nie było. Po tym i od wspomnianego miejsca każdy z nas udał się w swoją stronę. Po samotnym dotarciu do podnóża Dziewiczej Góry (na liczniku 95 km) zmęczenie nóg miałem takie że odpuściłem uphill/downhill i zarządziłem asfaltowy powrót w stronę domu przez centrum Poznania, po drodze w Czerwonaku robiąc postój na Red Bulla i Marsa. To był całkiem udany terenowy trening - dzięki kompanie :)

Śryżowo-słoneczne klimaty nad Wartą
    Śryżowo-słoneczne klimaty nad Wartą © JPbike

Piękno Puszczy Zielonka (1)
    Piękno Puszczy Zielonka (1) © JPbike

Dawno tędy nikt nie kręcił (i chodził)
    Dawno tędy nikt nie kręcił (i chodził) © JPbike

Piękno Puszczy Zielonka (2)
    Piękno Puszczy Zielonka (2) © JPbike

Zimowe akcenty musiały się trafić
    Zimowe akcenty musiały się trafić © JPbike

Mapki ze stravy coś tu szwankują, więc polecam wersję wirtualną z relive - KLIK.

| 20:32 niedziela, 4 marca 2018 | linkuj T-king - Ponad stówka z dużą ilością terenu to moje żywiołowe tripy, nawet jak jest zgon na końcówce :)

Piotras - Długi dystans + masa terenu to doskonale wykorzystany dzień z pasją :)
    Drogbas ma się dobrze, w tym sezonie nieźle wziął się do trenowania - dziś było widać efekty :)
    A licznik mój to niestety nie tani - Sigma Rox 10, map nie ma, są tylko kreski pokazujące kierunek.
    19Piotras85
    | 19:56 niedziela, 4 marca 2018 | linkuj a propos, jaki masz licznik że możesz w niego wgrać mapy i Cię prowadzi ?
    | 18:42 niedziela, 4 marca 2018 | linkuj Ja wczoraj pomykałem po Puszczy, w tej pogodzie dobrze dostępna w wielu miejscach. Fajna wam wyszła wyrypa. Co do zmęczenia to taki dystans wtedy cieszy jeszcze bardziej co nie? ;) Miło widzieć Drogbasa. Pozdro
    | 18:29 niedziela, 4 marca 2018 | linkuj Ło... godnie. Widzę, że po przerwie jest głodek :)