• Wysokogórski rozjazd :)

Niedziela, 18 sierpnia 2013 • dodano: 19.08.2013 | Komentarze 13

Poprzedniego dnia do tej samej noclegowni, do Michałowic przyjechał na urlop josip z Olą i dzieciakami, co oczywiście spowodowało że tamten wieczór bardzo miło zleciał przy browarkach i jeszcze jakimś wysokoprocentowym trunku :) No i zagadaliśmy się na niedzielną jazdę, padło na zdobycie Szrenicy (1362 m), dotarcie do nieczynnej kopalni kwarcu "Stanisław" (1050 m), na Wysoki Kamień (1058 m) i na koniec frajda zjazdowa, czyli żółtym w dół, do tej pory mi nieznanym.
    Skoro w planie jest Szrenica leżąca na terenie KPN to podobnie jak przy wypadzie na Śnieżkę trzeba było bardzo wcześnie wstać, pierwotnie planowaliśmy pobudkę o 4:30. Ja twardo wtedy spałem i nagle zbudził mnie o 5:30 klosiu.
    W głowie mojej jeszcze troszkę szumiały promile, cóż jechać trzeba :)
    Skromne śniadanie i na krótko po 6-tej można było ruszyć na tytułowy rozjazd.

Godzina 6:26. Górne Michałowice z pięknymi Karkonoszami w tle © JPbike

I tak jechaliśmy sobie przy wschodzie słońca górskim szuterkiem do Szklarskiej Poręby, na dolną stację wyciągu, a tam pusto, kolorowych śladów po wczorajszym maratonie już nie było. Po czym rozpoczęliśmy właściwą wspinaczkę.

Początkowy fragment czerwonego na Szrenicę jest masakryczny, z niepodjeżdżalnym fragmentem © JPbike

Ów podjazd, od Kamieńczyka to istna ścianka podjazdowa, no i ten wertepiasty bruk © JPbike

Im wyzej tym nawierzchnia lepsza. Ten mały punkcik na drodze to klosiu :) © JPbike

Dobijamy do Hali Szrenickiej © JPbike

Pod schronisko na hali jako pierwszy wjechał josip, po nim ja i na końcu klosiu.
    Widocznie zmęczenie mocno górską jazdą w poprzednich dniach dało we znaki mi i Mariuszowi.

Chwila postoju na hali - na wysokości ponad 1200 m.n.p.m © JPbike

To już ostatnie metry na szczyt Szrenicy. Dwaj Mariusz ! © JPbike

Przy schronisku. Szrenica na rowerze zdobyta ! © JPbike

Na szczycie zjawiliśmy się na krótko po 8-mej, trochę wiało, temperatura oscylowała na poziomie 15 stopni.
    Cały ten ze 4 km podjazd czerwonym od razu uznałem za najcięższy ze wszystkich mi znanych.

Na szczycie pora na arcywidoczki :) © JPbike

Moi kumple - wysokogórscy bikerzy z Wielkopolski :) © JPbike

Nadszedł czas na zjazd - od razu ostro, jak się puści klamki to rower przyspiesza gwałtownie.
    Brukowano - wertepiasta nawierzchnia nie pozwala na rozwijanie szalonych prędkości.
    Palenie klocków hamulcowych mamy zagwarantowane :)

Masakryczny fragment zjazdowy. Wytelepało nieźle © JPbike

Właśnie tam, na szybkim łuku znów miałem problemy z trakcją, Trek zamiast skręcać jechał na wprost (podsterowność), więc zjechałem bez szarżowania do Wodospadu Kamieńczyka, gdzie zatrzymaliśmy się i sprawdziłem przednie koło - po oględzinach stwierdziłem że koło łatwo wychyla się na boki, prawdopodobnie to wina słabszej sztywności amortyzatora w miejscu mocowania do piasty. Jak będę wybierał nowego 27.5" to pewnie skuszę się na sztywne osie, jakie ma klosiu.

Wodospad Kamieńczyka, tu właśnie woda spada w dół © JPbike

Dalej to udaliśmy się szlakiem ER2 wzdłuż torów i następnie w stronę Szklarskiej Drogi, by nią dotrzeć do nieczynnej kopalni kwarcu "Stanisław", po czym jazda na Wysoki Kamień, ponoć w obu miejscach jeszcze mnie nie było.

Ładna szoska i to na wysokości 1000 m.n.p.m © JPbike

Wysokogórski szuterek, tuż przy kopalni © JPbike

Kamieniołom kopalni kwarcu "Stanisław" w prawie całej okazałości © JPbike

Widok z Wysokiego Kamienia. Tam po prawej Szrenica, byliśmy tam :) © JPbike

Po tych wysokogórskich emocjach widokowych czas na długi zjazd żółtym przez Zakręt Śmierci i dalej do Piechowic.

Fragment zjazdu żółtym. Sama przyjemność jazdy mtb ! © JPbike

Sam zjazd, o długości ze 5 km dostarczył sporo frajdy, po prostu to była wisienka na torcie !
    W Piechowicach postój przy sklepie, a tam po ulicy co chwilę pomykali szosoni.
    Na koniec ostatni podjazd - po gładkim asfalciku do kwatery. Czas na pożywne drugie śniadanie i kawę.
    Po tym rozjeździe i bardzo udanym weekendzie w Karkonoszach wróciłem z klosiem do stolicy Wielkopolski.

Wykuty tunel na podjeździe do Michałowic © JPbike

| 19:44 czwartek, 22 sierpnia 2013 | linkuj Maks - Racja. Chętnie wpadnę. Dam znać :)
    Maks
    | 06:57 czwartek, 22 sierpnia 2013 | linkuj Jacek jak co to możesz wpaść do mnie przełożymy koło do mojej Reby i się zobaczymy. Wtedy będziesz wiedział na 100%. To zajmie kilka min. ;)
    | 19:32 środa, 21 sierpnia 2013 | linkuj Panowie, dla próby założyłem koło XT do sztywnego widelca w Birii i sztywność boczna jest niezła, więc jestem pewien że to wina słabej sztywności Reby przy mocowaniu do piasty, poza tym prawie zawsze na szybkich szutrowo - brukowanych łukach zjazdowych miałem i mam problemy z podsterownością, albo po prostu taką geometrię ma Trek.
    | 18:37 środa, 21 sierpnia 2013 | linkuj Uległa uległa, bo można je było ręką docisnąć do goleni amora. Nic dziwnego przy wariackiej jeździe Jacka ;). Mi to wyglądało jakby szprychy straciły naciąg, choć nie wyglądały na luźne.
    | 18:29 środa, 21 sierpnia 2013 | linkuj Tak na mój rozum , skoro koło pracuje na boki to: zbyt mała sztywność koła na boki (kołnierz piasty lub naciąg szprych), lub zbyt słaba siała zaciskająca, zacisku koła.
    Chyba kiedyś byłeś zadowolony z kół - jeśli nic nie zmieniałeś - to sztywność nie uległa zmianom.
    | 14:29 środa, 21 sierpnia 2013 | linkuj RedRider - No to jak tam ponownie się wybiorę to powalczę na tym kamienistym fragmencie :)
    RedRider
    | 20:48 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj O ile mnie pamięć nie myli (sprzed ok 5 lat) fragment stromy i kamienisty przed Kamieńczykiem jest do podjechania ;-P
    Z przestojem na potknięcie itp, ale do podjechania ;-)
    | 15:57 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj sebekfireman - Tak, my między 7 a 8:30 nie spotkaliśmy nikogo na szlaku, poza ze 2-3 turystami.
    Jasne tędy zjeżdżaliśmy, jak klosiu pisze - da się tam chwilowo osiągnąć te 80 km/h :)

k4r3l - Dokładnie, trzeba korzystać w pełni z uroku naszych gór !
    Jeszcze nie mam na oku 650-tki, tak jak piszesz - spoko poczekam na pełną ofertę modeli na sezon 2014.

klosiu - Następnym razem zapnij dobrze hełmofon ;)

krzychuuu86 - Jak kiedyś się z nami wybierzesz w góry to zaznasz takiego fajnego rozjazdu :)

Maks - No właśnie, pamiętam Twoje wpisy z BA :)
    Maks
    | 15:46 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj ach ten tunel ... miło się wspomina brakuje mi go ;)
    krzychuuu86
    | 13:46 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj fajny rozjazd....
    | 12:39 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Na tych płytkach spokojnie da się 80km/h przekroczyć, mało zakrętów i dobra nawierzchnia, jakby mi nie zwiało hełmofonu to na pewno dałbym radę ;)
    | 07:09 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Wow, super sprawa! Piękne są te polskie góry! Masz już na oku jakąś 650kę? Czy czekasz może na propozycje producentów na nadchodzący sezon?
    sebekfireman
    | 05:49 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Oooo - udało się Wam Szrenicę zdobyć. Ja po wymęczeniu się na tym początkowym fragmencie czerwonego zostałem cofnięty przy samej budce, gdzie akurat pojawił się strażnik :/
    Zjeżdaliście z Szrenicy tymi płytkami betonowymi? Tam chyba da się konkretnie rozpędzić pod 80 km/h.